Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe logo's verwijderen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe logo's verwijderen?

Jep, ik ben van plan om men logo's van men a3 te halen, die TDI is me gewoon te veel van het goede en ik vind de wagen knapper zonder logo's. Nu is de vraag, hoe begin ik eraan?
    Weet iemand soms welk soort lijm gebruikt wordt? Ik dacht eerst met een haardroger warm te maken zoals je bij stickers doet maar gaat dit werken?

Dan heb ik nog een tweede vraagje, hoort niet echt onder deze topic maar kom. Mijn zus heeft op haar polo geen mistlampen en ze vroeg onlangs aan mij of ze dat nog achteraf zou kunnen laten installeren. Ik denk persoonlijk dat de mistlampen eerder geen probleem geven maar het dashbord? Dat moet dan toch vervangen worden niet?

Thanks in advance.

logo voorzichtig opwarmen met een haardroger, en dan met een vislijn achter proberen de lijm door te snijden, en zo voorzichtig het logo afhalen.

De lijmresten verwijderen met een bepaald product ( iemand zal hier wel kunnen zeggen welke ), en dan die plek simoniseren.

Maar er zullen hier wel mensen zijn die je dat wat beter kunnen uitleggen, mijn uitleg geeft je alvast een ideetje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brammstein
      Maar er zullen hier wel mensen zijn die je dat wat beter kunnen uitleggen, mijn uitleg geeft je alvast een ideetje
      Vraag is of die mensen de weg naar dit topic zullen vinden

Ik persoonlijk ben geinteresseerd maar weet er nog minder vanaf dan jullie.

Comment

Kunnen ze dat niet bij de dealer...?
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door audigirl
          Jep, ik ben van plan om men logo's van men a3 te halen, die TDI is me gewoon te veel van het goede en ik vind de wagen knapper zonder logo's. Nu is de vraag, hoe begin ik eraan?
          Weet iemand soms welk soort lijm gebruikt wordt? Ik dacht eerst met een haardroger warm te maken zoals je bij stickers doet maar gaat dit werken?

Dan heb ik nog een tweede vraagje, hoort niet echt onder deze topic maar kom. Mijn zus heeft op haar polo geen mistlampen en ze vroeg onlangs aan mij of ze dat nog achteraf zou kunnen laten installeren. Ik denk persoonlijk dat de mistlampen eerder geen probleem geven maar het dashbord? Dat moet dan toch vervangen worden niet?

Thanks in advance.
          Er bestaat zoiets(heb het overlaatst zelf gebruikt) ziet eruit als een haardroger..vraag me niet hoe het noemt..en daar gaat het perfect mee..
          Ik zou het wel niet als haardroger gebruiken want dat gaat serieus tegenvallen..is binnen de paar seconden enorm heet..
          nu de naam van het ding nog!!

Comment

Opwarmen, met fijne draad erachter logo verwijderen, lijmresten met een niet agressieve ontvetter verwijderen (vb. 3M oplosmiddel en ontvetter), en Kees is weeral klaar.

Comment

De lijmresten verwijderen met een bepaald product ( iemand zal hier wel kunnen zeggen welke ), en dan die plek simoniseren.
              Wasbenzine of terpentijn zou die klus moeten klaren .
              'k Weet wel niet zeker of dat een nadelig effect voor je lak gaat hebben (mat worden bvb.).

Maar met wasbenzine kun je niks verkeerd doen, denk ik.
              Probeer het desnoods eerst op een stukje lak onder je wagen of in de koffer, en kijk wat het doet hé. Maar volgens mij zal wasbenzine niks doen, buiten de lijmresten verwijderen uiteraard .
              Life's too short. Not to. Live it.
              1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
              2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
              2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
              2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haiduc
                Er bestaat zoiets(heb het overlaatst zelf gebruikt) ziet eruit als een haardroger..vraag me niet hoe het noemt..en daar gaat het perfect mee..
                Ik zou het wel niet als haardroger gebruiken want dat gaat serieus tegenvallen..is binnen de paar seconden enorm heet..
                nu de naam van het ding nog!!
                Een verf-afbrander.

Je kan ook zo een toestel gebruiken om plastic mee te lassen.
                A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                  Een verf-afbrander.
                  Zo een verf-afbrander kost ongeveer 40 à 90€ en is te koop in de doe-het-zelf-zaak.
                  A Twist of the Wrist

Comment

Idd gewoon met een visdraad er voorzichtig tussen gaan. Je kan het ook altijd een beetje verwarmen met een haardroger.
                    En na een tijdje zal het wel loskomen.

De lijmresten kan je verwijderen met wasbenzine. Kan normaal gezien geen kwaad voor je lak

En zo'n verfafbrander wordt wel vrij heet hoor, dat zou ik toch niet gaan gebruiken op je wagen. Tenzij je de de logo's samen met de lak eraf wil krijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door audigirl
                      Mistlampen in de voorbumper steken is normaal gezien geen probleem.
                      Indien er al bedrading voorzien is voor de mistlampen is he zelfs heel simpel, indien dat niet het geval is moet je die wel nog allemaal zelf (of door een garagist laten) trekken.
                      In het interieur moet er gewoon een schakelaartje geplaatste worden op de plaats waar deze normaal gezien zou staan.
                      Het is helemaal niet nodig om je hele dashboard te vervangen.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skillz
                        En zo'n verfafbrander wordt wel vrij heet hoor, dat zou ik toch niet gaan gebruiken op je wagen. Tenzij je de de logo's samen met de lak eraf wil krijgen
                        Je kan de meeste verfafbranders wel regelen hoor.

Meestal iets tussen de 50°C en 600°C. Als je die op 600°C zet en je houdt die er op 3cm tegen dan ga je inderdaad wel een probleempje krijgen.
                        A Twist of the Wrist

Comment

logo voorzichtig opwarmen met een haardroger, en dan met een vislijn achter proberen de lijm door te snijden, en zo voorzichtig het logo afhalen.

En gewone nagellakremover?
                          Of is dat slecht voor de lak?

Comment

Nagellak remover lukt ook... zo heb ik de restanten van mijn logo eraf gehaald..

Idd eerst beetje opwarmen en dan met een visdraad voorzichtjes de lijmlaag "doorsnijden"

Comment

Bij mijn vroegere wagen hebben ze dat er gewoon afgespoten met de hogedrukreiniger
                              2014 Bmw 118d Estorill //M
                              2000 Bmw 320d
                              2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                              2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                              https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                              Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                              http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                              Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

Die logo's zou ik er laten af halen in de garage.
                                Ik ken iemand die daardoor zijn achterklep terug heeft moeten laten spuiten.
                                Hoe ouder de wagen, hoe moeilijker eraf te halen, zeggen ze in de garage.
                                Ik heb de mijne eraf laten halen toen de wagen enkele weken oud was...

Comment

Uw zus kan nog altijd mistlichten laten plaatsen in de garage . Het dashboard moet er niet uit het enige dat ze vervangen is de hendel waar de lichten mee worden aangezet . Is de bumper voorzien voor mistlichten ? anders moet er een andere op komen en dan loopt de prijs al hoog op dan zou ik het niet doen want voormistlichten is niet verplicht .

Comment

Een verfafbrander is absoluut niet aan te raden (tenzij je heel precies de temperatuur kan instellen, maar de meeste van die dingen zijn niet zo fijngevoelig). Zoals de naam het zegt: verf-AF-brander, dus als je een alu A8 hebt, en je wil de originele metaalkleur terug, dan is er geen probleem .

Bij nogal wat dealers wordt een haardroger gebruikt. Wordt nauwelijks heter dan wanneer je in de zomer in de zon parkeert op een plaatsje uit de wind. Is dus niet schadelijk. Eenmaal warm genoeg, kan je meestal de logo's er met de blote hand afhalen (nagel ertussen en even zachtjesaan trekken).

Bij mij bleven er daarna nog nauwelijks lijmresten over. Wat er nog op hing, ging er vanzelf af door een keer goed te wrijven met een zachte vod/zakdoek (wrijving wekt ook warmte op, vandaar).

Succes ermee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sportael
                                      Hoe ouder de wagen, hoe moeilijker eraf te halen, zeggen ze in de garage.
                                      Juist. Lijm verhard naarmate hij ouder wordt. Bovendien, als je lang genoeg wacht, verkleurt de autolak die blootgesteld wordt aan licht, terwijl de lak onder de logo's dus niet verkleurt...

Comment

Idem hier. Laat die verfbrander maar zitten waar 'ie zit, en "schaf" je een extra dosis geduld aan.

Ga met de haardroger het ding verwarmen, en sta het geheel enkele minuten toe om goed warm te worden. Daarna kan je doorgaans met de blote vingers het ganse monogram eraf trekken. Geen visdraad nodig.

Bij mij bleef er nadien helemaal niks zitten van lijmresten (was wel geen VW-monogram maar eentje van BMW). Daarna nog 'es de ganse kofferklep gepolitoerd en 't was in orde.

Comment

Working...
                                        X