Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderwerp GIP

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Onderwerp GIP

Hey,

Ik zoek een onderwerp om een GIP over te maken volgendjaar. Dit jaar heeft iemand het over de common rail injectie gehad. Nu zoek ik andere auto-gerelateerde onderwerpen dat met wetenschap te maken heeft.
    Mijn voorkeur gaat uit naar de turbo, iemand nog een andere idee?

ik heb vorig jaar eens een werkske gemaakt over de VW 1.4TSI motor, mooi staaltje techniek, kleinere inhoud van motor + turbo en compressor die samenwerken. Is ook verkozen tot beste motor van het jaar in zijn categorie natuurlijk.
    Misschien dat ge daar wat mee kunt doen

Comment

Ik ben momenteel bezig aan een GIP over verbrandingsmotoren (is zo goed al af). Hierin leg ik de algemene werking uit van het hele systeem: ontsteking, inspuiting, nokken-nokkenas, kruk-drijfstangmechanisme, ...
      Ik heb het wel redelijk oppervlakkig gehouden. Persoonlijk vind ik het belangrijker dat je van alles iets weet, dan van één ding alles.
      ps. Ik zit op de richting industriële wetenschappen moest het iets uitmaken

Comment

Waarom doe je niet eens iets over directe inspuiting? verschil benzine-diesel, stratified injection of homogeen, inspuitdrukken, luchtwerveling inlaatspruitstuk, tangentiale luchtbeweging, speciaal uitgefreesde cilinders, compressie verhouding omhoog, hogere verbrandingstemperaturen en hun invloed op de werking van de kat, NOx opslag, invloed op milieu,..

over turbo's is al -tig keer over geschreven...de basis is nog steeds dezelfde, het principe is gewoon verder geperfectioneerd...

...mijn mening hé ...
        Porsche 996 GT3 RS
        Porsche 964 RS
        BMW ///M3 e30
        Mercedes c250 CDI AMG
        www.flamebox.be

Comment

motoren op aardgas?

Comment

Remmen?

Comment

gebruik van koolstofvezel in wagens.

kheb hier wel een boekske liggen

Comment

Hybride, waterstof, ... ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                  gebruik van koolstofvezel in wagens.

kheb hier wel een boekske liggen
                  oke het is nu dus "volgend jaar" en ik moet een onderwerp kiezen.
                  koosstofvezel interreseert me wel maar waar moet ik dan mijn observatieweek aka stage doen?

Comment

misschien eens zeggen wat ne GIP is?
                    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

geintegreerde proef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                        geintegreerde proef
                        ik heb de mijne gehouden over Metallurgie, als je wil stuur ik het door?
                        of moet het per se over auto's gaan?

edit:
                        laat maar, moet over auto's gaan
                        tot zover mijn nutteloze bijdrage

Comment

moet niet hoor, maar ik heb dat graag
                          je mag het altijd eens doorsturen dan heb ik al een (goed? ) voorbeeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichM3 Bekijk Berichten
                            Waarom doe je niet eens iets over directe inspuiting? verschil benzine-diesel, stratified injection of homogeen, inspuitdrukken, luchtwerveling inlaatspruitstuk, tangentiale luchtbeweging, speciaal uitgefreesde cilinders, compressie verhouding omhoog, hogere verbrandingstemperaturen en hun invloed op de werking van de kat, NOx opslag, invloed op milieu,..

over turbo's is al -tig keer over geschreven...de basis is nog steeds dezelfde, het principe is gewoon verder geperfectioneerd...

...mijn mening hé ...

woooooowww een dikke merci echt waar ik had geen flauw idee waarover het te doen dit is echt een zalig onderwerp
                            moest je informatie hierover hebben (brochure's, website's ) mag je deze altijd doorsturen naar maximske@gmail .com
                            kan je hierbij ook nog een praktische kant hebben of is dit puur theoretish?

ahja nog een onderwerp dat leerkrachten aanraden maar ik niet zag zitten is anti carjack- beveilingingsystemen
                            alle sensors beschrijven werking beschrijven eventueel demonstratie van een moter laten uitslaan met gsm

ook kan je nog een moter laten draaien op frituurolie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                              oke het is nu dus "volgend jaar" en ik moet een onderwerp kiezen.
                              koosstofvezel interreseert me wel maar waar moet ik dan mijn observatieweek aka stage doen?
                              er zijn in belgie wel een aantal bedrijfjes die voor o.a. race en rallydoeleinden carosserie onderdelen produceren. ik ben daar in den tijd ook mijn licht gaan opsteken. er was ook elk jaar een "composites" beurs, ook interessant om daar es langs te gaan.

Comment

Working...
                              X