Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lawaai bij naar links draaien

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• lawaai bij naar links draaien

Sinds een redelijke tijd (ik weet al niet meer hoe lang) maakt mijn auto meer lawaai dan normaal.

Dit weekend zat de nicht van mijn vriendin in de auto en ze wees me erop dat het wel heel luidruchtig was. Sinds dan let ik er weer op en het is inderdaad serieus luid. Als ik gewoon rechtdoor rijd maakt de auto een zwaar lawaai en het wordt heel erg als ik naar links stuur. Stuur ik naar rechts (zelfs maar een klein beetje), dan wordt alles stil op het motorgeluid na.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
    Sinds een redelijke tijd (ik weet al niet meer hoe lang) maakt mijn auto meer lawaai dan normaal.

Dit weekend zat de nicht van mijn vriendin in de auto en ze wees me erop dat het wel heel luidruchtig was. Sinds dan let ik er weer op en het is inderdaad serieus luid. Als ik gewoon rechtdoor rijd maakt de auto een zwaar lawaai en het wordt heel erg als ik naar links stuur. Stuur ik naar rechts (zelfs maar een klein beetje), dan wordt alles stil op het motorgeluid na.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Rollager rechts vooraan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Rollager rechts vooraan.
      Dat denk ik ook, maar ik ben complete n00b op vlak van techniek. Kan ik daar lang mee rondrijden, is er kans op zware schade door nog 1500 km te rijden, hoeveel koste da ongeveer, ...?

Comment

een rollager kost nie zoveel geld hoor , maar ik zou toch niet te lang meer wachten om eens naar een garage tegaan

Comment

Dat denk ik ook, maar ik ben complete n00b op vlak van techniek. Kan ik daar lang mee rondrijden, is er kans op zware schade door nog 1500 km te rijden, hoeveel koste da ongeveer, ...?
          Een versleten wiellager kan bij zware belasting wel eens vastlopen... maar snel zal het niet gebeuren.

Hoedanook, goed is het niet dus ik zou het laten vervangen

Comment

K zal eens mijne garagist lastig vallen derover, hopelijk komen onze agenda's overeen

Comment

Misschien stofkap van cardan kapot

Comment

toen wij nog met een passat reden was dat de cardanas die zelf aan't stukgaan was.
                is 2x een nieuwe gestoken en een 3de keer hadden we weer prijs.

Is identiek dezelfde omschrijving als jij hebt, maar dit is het slechtste scenario

Comment

volgens mij is dat geen lager hoor... klinkt meer als een transmissie (aandrijfas of hoe je deze dingen ook noemt...) die betere tijden heeft gekend

gevaarlijk? tja; eigenlijk wel en eigenlijk niet... de kans dat er iets gebeurt is vrij miniem, maar als er dan doch een de brui geeft is het ook niet meteen het einde van de wereld hoor

Comment

anders telkens drie keer rechtsaf slaan ?
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                      Misschien stofkap van cardan kapot
                      Dit hebben wij een halfjaar geleden voorgehad door in een redelijk diepe put te rijden met het rechtervoorwiel. We hebben het geweten wegens de stank van verbrand vet die in het interieur kwam.
                      In die stofhoezen zit een 'smeervet', als de hoes scheurt spettert dit eruit denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                        Ik probeer altijd de ronde punten links op te rijden nu, dan draai ik naar rechts ipv links om errond te rijden.

Comment

wiellager.

Comment

100% wiellager idd. Ik heb juist hetzelfde met m'n 100, maar dan aan de linkerkant. Tegen morgenavond is dat hersteld

Comment

Wiellager (rollement) is besteld. Garagist zegt dat het zeker niet de cardan is, dat is meer een klikkend geluid bij het draaien, niet bij het gewoon rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                                Ik kwam speciaal dit topic lezen om te zien wie er als eerste de flauwe klucht maakte van rechts te draaien

Tis weer niet raar dat gij het zijt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  100% wiellager idd. Ik heb juist hetzelfde met m'n 100, maar dan aan de linkerkant. Tegen morgenavond is dat hersteld
                                  ik heb ook net hetzelfde probleem bij men Micra en bij mij is het 100% cardanas

Comment

1 oplossing: niet meer naar links draaien

Comment

Wiellager (rollement) is besteld. Garagist zegt dat het zeker niet de cardan is, dat is meer een klikkend geluid bij het draaien, niet bij het gewoon rijden.
                                      hmm, nu je het zegt, ik heb dat ook al gemerkt aan de volvo, wiellager dus
                                      -grote kost? (ik moet op 10 mei voor onderhoud) kan het eventueel nog erbij betrekken
                                      -echt niet gevaarlijk om zo te blijven rijden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                        hmm, nu je het zegt, ik heb dat ook al gemerkt aan de volvo, wiellager dus
                                        -grote kost? (ik moet op 10 mei voor onderhoud) kan het eventueel nog erbij betrekken
                                        -echt niet gevaarlijk om zo te blijven rijden?
                                        Geen idee van kost, de nieuwe lager ligt al klaar, morgen na 't werk wordt mijn kar onder handen genomen.

Garagist zegt dat ik mag rekenen op een anderhalf uur, kan dus bij onderhoud denk ik. En ik rij al enkele maanden zo rond, niks ergs gebeurd.

Comment

Working...
                                        X