Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2de maal afgekeurd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2de maal afgekeurd

hoi .ik rijd met een ford mondeo 96. nu ben ik onlangs naar de autokeuring geweest en een 2de maal afgekeurd wegens BEDRIJFSREM- VERSCHIL VAN 25 TOT 50 PROCENT TUSSEN REMKRACHTEN VAN EENZELFDE AS ACHTERAAN. DUS IK DE 1STE MAAL NIEUWE REMMEN EN POMPJES LATEN VERVANGEN .EN terug gekeert naar keuring en je raad het weer hetzelfde .hoe is dat mogelijk en wat kan ik er aan doen om het zo goedkoop mogelijk op te lossen .gezien de ouderdom nie teveel kosten meer aan maken .hartelijk dank

Nico

Oorspronkelijk geplaatst door billeken Bekijk Berichten
    hoi .ik rijd met een ford mondeo 96. nu ben ik onlangs naar de autokeuring geweest en een 2de maal afgekeurd wegens BEDRIJFSREM- VERSCHIL VAN 25 TOT 50 PROCENT TUSSEN REMKRACHTEN VAN EENZELFDE AS ACHTERAAN. DUS IK DE 1STE MAAL NIEUWE REMMEN EN POMPJES LATEN VERVANGEN .EN terug gekeert naar keuring en je raad het weer hetzelfde .hoe is dat mogelijk en wat kan ik er aan doen om het zo goedkoop mogelijk op te lossen .gezien de ouderdom nie teveel kosten meer aan maken .hartelijk dank

Nico
    Terug naar de garage gaan waar je ze hebt laten vervangen!
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Als de remmen pas vervangen zijn gebeurt het wel vaker dat er een verschil is tussen links en rechts. Pas als ze ingereden zijn wordt dit verschil miniem.

Hoeveel km heb je gereden tussen het vervangen van de remmen en de 2e keuring?
      The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

heeft zo'n mondeo-prul een kabelbediende handrem op de achterwielen?

Comment

ik had met mijn 5serie ook hetzelfde probleem,men handrem pakte niet op één wiel.Reparatie heeft me bijna zo'n 500 € gekost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
            heeft zo'n mondeo-prul een kabelbediende handrem op de achterwielen?
            Waarschijnlijk...

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
            ik had met mijn 5serie ook hetzelfde probleem,men handrem pakte niet op één wiel.Reparatie heeft me bijna zo'n 500 € gekost
            Zalig toch die dealers hè
            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

jawadde

mijn dealer zegt mij dat het weer zal moeten hersteld worden en mij nogmaal 250 euro gaat kosten
              is nu iets voor de pompen dat stuk is nu .jawadde begint wel echt veel te worden voor zo'n oude wagen .had ik dat geweten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door billeken Bekijk Berichten
                mijn dealer zegt mij dat het weer zal moeten hersteld worden en mij nogmaal 250 euro gaat kosten
                is nu iets voor de pompen dat stuk is nu .jawadde begint wel echt veel te worden voor zo'n oude wagen .had ik dat geweten
                hij bedoeld waarschijnlijk de remkrachtverdeler
                dit kon hij wel geweten hebben voor hij de pompjes vervangde denk ik
                ik zou er toch voor pleiten dat hij de herstelling uitvooert aan een lagere prijs hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                  Als de remmen pas vervangen zijn gebeurt het wel vaker dat er een verschil is tussen links en rechts. Pas als ze ingereden zijn wordt dit verschil miniem.
                  Idd, dat is de boodschap, goed inrijden en dan pas teruggaan, kan goed zijn dat die volgende reparatie zelfs niet nodig is...

Comment

Misschien best eens een andere "dealer" zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dia Bekijk Berichten
                      Misschien best eens een andere "dealer" zoeken.
                      een garage die een testbank heeft voor de rembalans bvb ...

Comment

indien je de eerste keer aan de garage vroeg om je wagen in orde te brengen voor de schouwing en hij er nu niet door is, is de garage zelfs wettelijk verplicht om dit kostenloos weer in orde te brengen...
                        dit geldt wel enkel en alleen indien er klaar en duidelijk op de factuur staat omschreven dat je hem door de keuring moest krijgen (dit is meestal een vrij grote struikelblok, ik eis altijd dat ze het er op zetten en het is voor ons ma haar clio reeds tweemaal nuttig geweest...)

Comment

Viltstift heeft gelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Viltstift² Bekijk Berichten
                            indien je de eerste keer aan de garage vroeg om je wagen in orde te brengen voor de schouwing en hij er nu niet door is, is de garage zelfs wettelijk verplicht om dit kostenloos weer in orde te brengen...
                            dit geldt wel enkel en alleen indien er klaar en duidelijk op de factuur staat omschreven dat je hem door de keuring moest krijgen (dit is meestal een vrij grote struikelblok, ik eis altijd dat ze het er op zetten en het is voor ons ma haar clio reeds tweemaal nuttig geweest...)
                            da is vree interessant !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Viltstift² Bekijk Berichten

Larrie, is niet verplicht de kosten van de stukken aan de wagen te dragen, wel de herkeuring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door XJefkeX Bekijk Berichten
                                Larrie, is niet verplicht de kosten van de stukken aan de wagen te dragen, wel de herkeuring.
                                hier is al vaak wat discussie omtrent geweest; maar telkens is de jurist met hetzelfde antwoord afgekomen: indien specifiek vermeld dat de wagen door de keuring moet raken en de garage dit aanneemt moet hij erdoor zijn van de eerste keer; als ie een herkeuring moet ondergaan zijn alle kosten, zonder uitzondering, ten laste van de garage... heeft een aantal maanden (of jaren??) geleden in een tijdschrift gestaan van touring; ben het ook al meermaals in andere dingen tegengekomen (maar waar zou ik momenteel geen flauw gedacht van hebben )

Comment

Inderdaad.

Als je je wagen binnendoet bij de garage om naar de keuring te gaan, en dit ook duidelijk vermeld wordt aan de garagist, dan moet deze in orde zijn voor de keuring. Blijkt dit achteraf niet het geval, staat de garage in voor alle bijkomende kosten (kosten aan de wagen, kosten van de herkeuring, ...).

Het enige probleem dat er zich voordoet is de bewijslast, je moet als eigenaar kunnen bewijzen dat het de bedoeling was dat die auto door de keuring zou geraken. Daarom is wat viltstift hier zegt (het op het factuur laten schrijven) een uitstekend idee.

Comment

allez dat kan toch niet.
                                    er zijn zoveel garagisten die zeggen tzal ver de moment zijn om dat te veranderen maar probeer eerst. en nadien zouden zij dat kostenloos moeten vervangen zeker?
                                    of als de schouwing iets dwaas ziet, en hupsakee de garagist moet er voor opdraaien.
                                    Oké als de lichten slecht geregeld staan maar voor andere zaken.....

dat gaat bij velen kwaad bloed steken. zo ga je in het vervolg een factuur krijgen van hier tot in timboektoe. Want die gaat gewoon alles vervangen waar wat twijfel of slijtage aan is. En dan gaan jullie zagen dat die garagist een dief is omdat hij al die stukken vervangt terwijl ze nog niet stuk waren.

Comment

En toch is het zo.

Als iemand zijn wagen binnenbrengt om naar de keuring te gaan, gaat men ervan uit dat deze ook in orde zal zijn. Vind de garagist dure ingrepen de moeite niet kan er hierover overlegd worden, wordt er beslist om de herstelling uit te stellen, vervalt natuurlijk de garantie dat je door de keuring geraakt.

Vanaf dat je je wagen achterlaat in de garage voor herstellingen ga je een contract aan met de garagist. Hij zal het nodige doen aan de wagen, jij betaalt.

Als er in dit geval duidelijk op het factuur vermeld staat dat het een onderhoud voor keuring was dan wordt verwacht dat die auto ook daadwerkelijk door de keuring geraakt. Is dit laatste niet het geval zal de garage bijkomende kosten zelf kunnen betalen. Trouwens een garage mag, in principe, een wagen die niet in orde is voor het dagdagelijkse verkeer niet terug vrijgeven, in principe, de werkelijkheid is soms anders.

Zaken zoals tijd zullen ook in acht genomen moeten worden, is de wagen vanuit de garage ineens naar de keuring gereden? Of was er een periode tussen waarin de wagen beschadigd kon worden?

Gevallen zoals dit zullen hoe dan ook voor de rechter verschijnen, deze zal dan nagaan of de garagist (en de eigenaar) als een goede huisvader gehandeld heeft, sommige zullen zeggen van wel andere weer van niet.

Comment

zeer interssant wat ik nu lees maar ben ik nu niet vet mee want dat gaat hij toch niet op hem nemen ze. met andere woorden "kan het niets anders zijn dan de remkracht verdelers. de rest is vervangen .nieuwe remmen en pompjes zijn vervangen .ben nu aan het twijfelen of het dat wel is .zie dat ik weer iets vervang en dat weer niet is .groetjes

Comment

Working...
                                        X