Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Startproblemen - Renault Twingo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Startproblemen - Renault Twingo

Ik rij met een twingo 1.2 van '94 en heb de laatste tijd startproblemen.
    Vorige zaterdag starte de auto wel maar viel hij terug stil door een verzopen motor (aldus de touring mechanieker). De bougies zijn ondertussen vervangen en de olie ook.
    Nu ondervind ik nog steeds problemen bij het starten als de auto een paar uur heeft stilgestaan. Als ik de auto start, dan valt hij langzaam terug stil, alsof hij niet de kracht heeft om te blijven draaien. Als ik gas geef, dan blijft hij uiteindelijk wel draaien, en kan ik vertrekken. Doe ik dit niet, dan valt hij gewoon stil als ik wil vertrekken.
    De radiator moet dringend vervangen worden, maar ik ben niet zeker of dit probleem daaraan te wijten is.

Wie weet waaraan het ligt en wat ik kan doen?

Iemand heeft mij al aangeraden om eens een harde klop te geven op de starter en te zien of dat helpt. Als het helpt zou het daaraan liggen. Kan dat?

ik ken een twingo die nog startproblemen gehad heeft door een probleem met de sleutel, maar dit lijkt me nog niet iets anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Morf Bekijk Berichten
      -
      Iemand heeft mij al aangeraden om eens een harde klop te geven op de starter en te zien of dat helpt. Als het helpt zou het daaraan liggen. Kan dat?
      Vermits uw motor start maar dan stilvalt kan het niet aan de starter liggen eh ? Is de ralenti (vrijloop ?) sproeier niet verstopt ??

Comment

Dingen maken door ergens op te kloppen, zalig toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Is de ralenti (vrijloop ?) sproeier niet verstopt ??
          En waar moet dat zitten?

Als ik aan het rijden ben, en ik schakel naar een hogere versnelling, hoor ik eerst een dalend geluid (alsof ik aan het vertragen ben), en dan pas een opklimmend geluid. Vertragen doe ik wel niet.

Comment

Je kan misschien eens een busje injectorreiniger bij je benzine gieten (verkrijgbaar bij elke Auto5 of tankstation), kost niet veel en reinigt het brandstofcircuit (inclusief de sproeier waarvan sprake)
            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
              Je kan misschien eens een busje injectorreiniger bij je benzine gieten (verkrijgbaar bij elke Auto5 of tankstation), kost niet veel en reinigt het brandstofcircuit (inclusief de sproeier waarvan sprake)
              en dat moet gewoon in de benzinetank?

Comment

Inderdaad, een busje per volle benzinetank.
                Ik heb ooit eens soortgelijke problemen gehad doordat ik slechte (vuile) benzine had getankt, het vuil verstropt de benzinetoevoer dan.
                Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Working...
                X