Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Hoeveel liter remvloeistof heb je zo nodig voor een doorsnee kar?

    Comment


    • #62
      Nog eens merci voor de uitleg en tips gasten
      Die 16" van mov'it ziet er wel interessant uit!.
      Kheb vorige week een paar mailtjes verzonden naar oa brembo,stoptech,... met de vraag wat zoal mogelijk is bij hun voor een A3 met 17" velgen. Ben eens benieuwd naar het antwoord.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Hoeveel liter remvloeistof heb je zo nodig voor een doorsnee kar?
        Ik geloof 2 bussen (2L) maar dan heb je over... Ideaal als je 'ns wil bijvullen
        ----------------------------------------------------------------------------------
        2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
        2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
        Pictures here: BMW 7 Series
        1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
        Pictures here: Diablo

        --------------------------------------------------------------------------------------------
        It's like being in command of the Battlestar Galactica:
        It might need half a starsystem to turn around,
        but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
        Cylons have respect for it...

        --------------------------------------------------------------------------------------------

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
          Ik geloof 2 bussen (2L) maar dan heb je over... Ideaal als je 'ns wil bijvullen
          dat lijkt me erg veel, tenzij 't reservoir gedeeld wordt met dat van de koppeling.

          Comment


          • #65
            Maar met 2 liter kom je zeker toe? Okay, thx!

            Comment


            • #66
              is't dan 'n halve liter in zo'n bus?

              kan ook :p
              ----------------------------------------------------------------------------------
              2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
              2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
              Pictures here: BMW 7 Series
              1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
              Pictures here: Diablo

              --------------------------------------------------------------------------------------------
              It's like being in command of the Battlestar Galactica:
              It might need half a starsystem to turn around,
              but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
              Cylons have respect for it...

              --------------------------------------------------------------------------------------------

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                Effe de historiek van 't gebabbel over remmen naar hier kopiëren.
                DOT5 heeft een chemisch andere samenstelling en neemt geen water op. (Ontwikkeld voor militair gebruik).

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                  DOT5 heeft een chemisch andere samenstelling en neemt geen water op. (Ontwikkeld voor militair gebruik).
                  Ik weet 't op den duur niet meer. De één zegt dit, de ander zegt dat. Ik hoorde & las al dat DOT 5.1 gevoeliger is voor langdurig gebruik, en sneller vervangen moet worden. En soms lees ik, zoals bij jou, 't tegenovergestelde. Ikzelf ken niks van de technische eigenschappen van die remvloeistoffen, dus ik spreek me er niet over uit.

                  'k Zou wel graag 'es weten welke remvloeistof in een standaard BMW wordt gestoken... DOT 3 of DOT 4.

                  Comment


                  • #69
                    DOT 5 is zeker niet niet hygroscopisch. Dat wil zeggen dat het geen water uit de lucht aantrekt, en water er ook niet in "gemengd" kan raken. 't Kan naar mijn inziens wel zijn dat er water inraakt, maar dat zal dan naar de bodem van het resevoir gaan. DOT5 mag in géén geval gemengd worden met andere remvloeistoffen.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                      DOT 5 is zeker niet niet hygroscopisch. Dat wil zeggen dat het geen water uit de lucht aantrekt, en water er ook niet in "gemengd" kan raken. 't Kan naar mijn inziens wel zijn dat er water inraakt, maar dat zal dan naar de bodem van het resevoir gaan. DOT5 mag in géén geval gemengd worden met andere remvloeistoffen.
                      Méér info !!

                      Zalig. Thx.

                      Wil je niet 'es een klein stukje schrijven over de verschillen tussen DOT 4 en DOT 5.1, ook qua gebruikseigenschappen, e.d. (en niet enkel over de capaciteiten inzake temperatuur, of is dat het uiteindelijke énige verschil)?

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Méér info !!

                        Zalig. Thx.

                        Wil je niet 'es een klein stukje schrijven over de verschillen tussen DOT 4 en DOT 5.1, ook qua gebruikseigenschappen, e.d. (en niet enkel over de capaciteiten inzake temperatuur, of is dat het uiteindelijke énige verschil)?

                        Als ik tussen het leren van mijn volkomen nutteloze economie nog een gaatje vind, zal ik mijn beperkte kennis hier neerpennen.

                        Comment


                        • #72
                          DOT 3 kookt bij 205°, DOT 4 bij 230° en DOT 5.1 bij 270°


                          DOT 3 en DOT 4 zouden in principe geen problemen mogen opleveren als je ze mengt. Volgens mij heeft jouw geliefde BMW standaard DOT 4 aan boord, maar 't kan ook DOT 3 zijn. DOT 5 is niet hygroscopisch en vraagt dus een zeer goed afgesloten remsysteem. Bovendien is de kans groot dat DOT 5 je ABS pomp niet smeert. Dat is niet echt fijn voor je ABS-systeem. DOT 5 is makkelijk te herkennen aan de paarse kleur, de rest is goudkleurig.


                          Ik zou je DOT 5.1 aanraden, vanwege het hoge kookpunt. Echter wordt het ook aangeraden bij DOT5.1 andere remleidingen te voorzien. Dit mag, zoals algemeen geweten niet volgens de keuring. DOT 5.1 biedt ook nog eens een goede bescherming tegen vapour lock. DOT 5 mag dan wel geen water opnemen, als er water binnenkomt via een niet goed afgesloten systeem, zakt het water naar de bodem van het reservoir en kan het daar roest veroorzaken.
                          Last edited by ; 27/03/2007, 13:59.

                          Comment


                          • #73
                            Even wat linkjes zoeken

                            ik had AP600, welke blijkbaar niet DOT approved is...

                            >AP600<

                            Kookpunt ligt boven de 300°C, en is geschikt voor competitie.


                            Dan is er AP551, welke 'n 5.1 is met kookpunt van 275

                            >AP551<

                            Dan is er ook nog AP Formula 551, welke niet silicone based is

                            >AP Formula 551<

                            Nooit problemen gehad met AP600, winter en zomer mee gereden
                            ----------------------------------------------------------------------------------
                            2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                            2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                            Pictures here: BMW 7 Series
                            1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                            Pictures here: Diablo

                            --------------------------------------------------------------------------------------------
                            It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                            It might need half a starsystem to turn around,
                            but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                            Cylons have respect for it...

                            --------------------------------------------------------------------------------------------

                            Comment


                            • #74
                              Wat raad je voor mij aan? Mij werd Ferrodo Dot 5.1 aangeraden, 260°.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                Wat raad je voor mij aan? Mij werd Ferrodo Dot 5.1 aangeraden, 260°.
                                DOT 5.1 lijkt mij, zoals ik al eerder zei, idd het beste voor semi-circuit gebruik.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                                  DOT 5.1 lijkt mij, zoals ik al eerder zei, idd het beste voor semi-circuit gebruik.
                                  Ik vraag het specifiek voor mijn wagen, of heeft het gewicht niet direct iets te maken met de temperatuur die de remvloeistof bereikt?
                                  2 man aan boord en nog wat benzine/rommel en ik kom makkelijk aan 2,2 ton.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Persoonlijk vind ik Ferodo niet zo goed qua producten, AP Racing 551, of Castrol SRF, of ATE SuperBlue zou mijn keuze zijn
                                    ----------------------------------------------------------------------------------
                                    2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
                                    2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
                                    Pictures here: BMW 7 Series
                                    1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
                                    Pictures here: Diablo

                                    --------------------------------------------------------------------------------------------
                                    It's like being in command of the Battlestar Galactica:
                                    It might need half a starsystem to turn around,
                                    but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
                                    Cylons have respect for it...

                                    --------------------------------------------------------------------------------------------

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
                                      Persoonlijk vind ik Ferodo niet zo goed qua producten, AP Racing 551, of Castrol SRF, of ATE SuperBlue zou mijn keuze zijn

                                      Slechte ervaringen mee of is het van gehoord?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk Berichten
                                        DOT 3 kookt bij 205°, DOT 4 bij 230° en DOT 5.1 bij 270°


                                        DOT 3 en DOT 4 zouden in principe geen problemen mogen opleveren als je ze mengt. Volgens mij heeft jouw geliefde BMW standaard DOT 4 aan boord, maar 't kan ook DOT 3 zijn. DOT 5 is niet hygroscopisch en vraagt dus een zeer goed afgesloten remsysteem. Bovendien is de kans groot dat DOT 5 je ABS pomp niet smeert. Dat is niet echt fijn voor je ABS-systeem. DOT 5 is makkelijk te herkennen aan de paarse kleur, de rest is goudkleurig.

                                        Ik zou je DOT 5.1 aanraden, vanwege het hoge kookpunt. Echter wordt het ook aangeraden bij DOT5.1 andere remleidingen te voorzien. Dit mag, zoals algemeen geweten niet volgens de keuring. DOT 5.1 biedt ook nog eens een goede bescherming tegen vapour lock. DOT 5 mag dan wel geen water opnemen, als er water binnenkomt via een niet goed afgesloten systeem, zakt het water naar de bodem van het reservoir en kan het daar roest veroorzaken.
                                        Thanks ! Weer wat bijgeleerd.

                                        Wat bedoel je met "DOT 5 is niet hygroscopisch, en vraagt dus om een zeer goed afgesloten remsysteem" ... in relatie met de DOT 3 en DOT 4 ? Moeten die dan niet noodzakelijk 'n goed afgesloten systeem hebben, omdat ze water in zich opnemen?

                                        Dat van die ABS-pomp die mogelijks niet (goed) wordt gesmeerd, vind ik wel niet zo'n leuk bericht.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                          Ik vraag het specifiek voor mijn wagen, of heeft het gewicht niet direct iets te maken met de temperatuur die de remvloeistof bereikt?
                                          2 man aan boord en nog wat benzine/rommel en ik kom makkelijk aan 2,2 ton.
                                          Ik kan me best inbeelden dat een zware wagen zijn remmen zwaarder zal belasten, en dat de remmen dan ook sneller heet zullen lopen. Vandaar de DOT 5.1 die een hoog kookpunt hebben.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X