Hoeveel liter remvloeistof heb je zo nodig voor een doorsnee kar?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden
Collapse
X
-
Nog eens merci voor de uitleg en tips gasten
Die 16" van mov'it ziet er wel interessant uit!.
Kheb vorige week een paar mailtjes verzonden naar oa brembo,stoptech,... met de vraag wat zoal mogelijk is bij hun voor een A3 met 17" velgen. Ben eens benieuwd naar het antwoord.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHoeveel liter remvloeistof heb je zo nodig voor een doorsnee kar?----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenIk geloof 2 bussen (2L) maar dan heb je over... Ideaal als je 'ns wil bijvullen
Comment
-
is't dan 'n halve liter in zo'n bus?
kan ook :p----------------------------------------------------------------------------------
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenEffe de historiek van 't gebabbel over remmen naar hier kopiëren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenDOT5 heeft een chemisch andere samenstelling en neemt geen water op. (Ontwikkeld voor militair gebruik).
'k Zou wel graag 'es weten welke remvloeistof in een standaard BMW wordt gestoken... DOT 3 of DOT 4.
Comment
-
DOT 5 is zeker niet niet hygroscopisch. Dat wil zeggen dat het geen water uit de lucht aantrekt, en water er ook niet in "gemengd" kan raken. 't Kan naar mijn inziens wel zijn dat er water inraakt, maar dat zal dan naar de bodem van het resevoir gaan. DOT5 mag in géén geval gemengd worden met andere remvloeistoffen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenDOT 5 is zeker niet niet hygroscopisch. Dat wil zeggen dat het geen water uit de lucht aantrekt, en water er ook niet in "gemengd" kan raken. 't Kan naar mijn inziens wel zijn dat er water inraakt, maar dat zal dan naar de bodem van het resevoir gaan. DOT5 mag in géén geval gemengd worden met andere remvloeistoffen.
Zalig. Thx.
Wil je niet 'es een klein stukje schrijven over de verschillen tussen DOT 4 en DOT 5.1, ook qua gebruikseigenschappen, e.d. (en niet enkel over de capaciteiten inzake temperatuur, of is dat het uiteindelijke énige verschil)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMéér info !!
Zalig. Thx.
Wil je niet 'es een klein stukje schrijven over de verschillen tussen DOT 4 en DOT 5.1, ook qua gebruikseigenschappen, e.d. (en niet enkel over de capaciteiten inzake temperatuur, of is dat het uiteindelijke énige verschil)?
Comment
-
DOT 3 kookt bij 205°, DOT 4 bij 230° en DOT 5.1 bij 270°
DOT 3 en DOT 4 zouden in principe geen problemen mogen opleveren als je ze mengt. Volgens mij heeft jouw geliefde BMW standaard DOT 4 aan boord, maar 't kan ook DOT 3 zijn. DOT 5 is niet hygroscopisch en vraagt dus een zeer goed afgesloten remsysteem. Bovendien is de kans groot dat DOT 5 je ABS pomp niet smeert. Dat is niet echt fijn voor je ABS-systeem. DOT 5 is makkelijk te herkennen aan de paarse kleur, de rest is goudkleurig.
Ik zou je DOT 5.1 aanraden, vanwege het hoge kookpunt. Echter wordt het ook aangeraden bij DOT5.1 andere remleidingen te voorzien. Dit mag, zoals algemeen geweten niet volgens de keuring. DOT 5.1 biedt ook nog eens een goede bescherming tegen vapour lock. DOT 5 mag dan wel geen water opnemen, als er water binnenkomt via een niet goed afgesloten systeem, zakt het water naar de bodem van het reservoir en kan het daar roest veroorzaken.
Comment
-
Even wat linkjes zoeken
ik had AP600, welke blijkbaar niet DOT approved is...
>AP600<
Kookpunt ligt boven de 300°C, en is geschikt voor competitie.
Dan is er AP551, welke 'n 5.1 is met kookpunt van 275
>AP551<
Dan is er ook nog AP Formula 551, welke niet silicone based is
>AP Formula 551<
Nooit problemen gehad met AP600, winter en zomer mee gereden----------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenWat raad je voor mij aan? Mij werd Ferrodo Dot 5.1 aangeraden, 260°.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenDOT 5.1 lijkt mij, zoals ik al eerder zei, idd het beste voor semi-circuit gebruik.
2 man aan boord en nog wat benzine/rommel en ik kom makkelijk aan 2,2 ton.
Comment
-
Persoonlijk vind ik Ferodo niet zo goed qua producten, AP Racing 551, of Castrol SRF, of ATE SuperBlue zou mijn keuze zijn----------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenPersoonlijk vind ik Ferodo niet zo goed qua producten, AP Racing 551, of Castrol SRF, of ATE SuperBlue zou mijn keuze zijn
Slechte ervaringen mee of is het van gehoord?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door rana Bekijk BerichtenDOT 3 kookt bij 205°, DOT 4 bij 230° en DOT 5.1 bij 270°
DOT 3 en DOT 4 zouden in principe geen problemen mogen opleveren als je ze mengt. Volgens mij heeft jouw geliefde BMW standaard DOT 4 aan boord, maar 't kan ook DOT 3 zijn. DOT 5 is niet hygroscopisch en vraagt dus een zeer goed afgesloten remsysteem. Bovendien is de kans groot dat DOT 5 je ABS pomp niet smeert. Dat is niet echt fijn voor je ABS-systeem. DOT 5 is makkelijk te herkennen aan de paarse kleur, de rest is goudkleurig.
Ik zou je DOT 5.1 aanraden, vanwege het hoge kookpunt. Echter wordt het ook aangeraden bij DOT5.1 andere remleidingen te voorzien. Dit mag, zoals algemeen geweten niet volgens de keuring. DOT 5.1 biedt ook nog eens een goede bescherming tegen vapour lock. DOT 5 mag dan wel geen water opnemen, als er water binnenkomt via een niet goed afgesloten systeem, zakt het water naar de bodem van het reservoir en kan het daar roest veroorzaken.Weer wat bijgeleerd.
Wat bedoel je met "DOT 5 is niet hygroscopisch, en vraagt dus om een zeer goed afgesloten remsysteem" ... in relatie met de DOT 3 en DOT 4 ? Moeten die dan niet noodzakelijk 'n goed afgesloten systeem hebben, omdat ze water in zich opnemen?
Dat van die ABS-pomp die mogelijks niet (goed) wordt gesmeerd, vind ik wel niet zo'n leuk bericht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk vraag het specifiek voor mijn wagen, of heeft het gewicht niet direct iets te maken met de temperatuur die de remvloeistof bereikt?
2 man aan boord en nog wat benzine/rommel en ik kom makkelijk aan 2,2 ton.
Comment
Comment