Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Upgrade remsysteem voor de sportievere (circuit)ritten : vragen & antwoorden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    en indien je het risico qua keuring wil lopen, stalen remkabels.
    Of gewoon al eens kijken wanneer het de laatste keer was dat je remleidingen zijn vervangen.

Bij mij staat dat voorgeschreven bij het standaardonderhoud en moeten ze om de 4 jaar vervangen worden.

Bij sommige oude remleidingen kan je ze gewoon voelen uitzetten als je op de rem stampt.
    Last edited by 911turbo; 11/04/2007, 14:40.
    A Twist of the Wrist

Comment

• Yep, gewoon andere remvloeistof, en eventueel iets betere blokken. Stalen remleidingen zou 'k niet steken, de SL moet jaarlijks naar de keuring en dan heb je klodden. En ik zou dan ook terug gewoon de standaard schijven steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Yep, gewoon andere remvloeistof, en eventueel iets betere blokken. Stalen remleidingen zou 'k niet steken, de SL moet jaarlijks naar de keuring en dan heb je klodden. En ik zou dan ook terug gewoon de standaard schijven steken.
        Geen geperforeerde ?

En betere blokken, zoals de Pagid Orange of Blue, of iets anders ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
          Nog eens een vraagje: hoelang moet je je remmen 'inrijden' voordat je best voluit gaat?

Ik had op de terugrit van dit weekendje, met ongeveer 700 km op de teller, met de nieuwe schijven het gevoel dat ze trilden bij het remmen tussen de 160 en de 200, en nu heb ik het niet meer gemerkt. Ik ben ook nog altijd niet vol in de remmen gegaan, buiten een paar keer voor een rood licht, tot nu toe heb ik ze nog zo veel mogelijk ontzien...
          Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
          Een keer of 10 van 100 km/u (of wat meer) tot 0, stevig remmend, in 't begin wat voorzichtiger dan de laatste paar keren, maar nooit maximaal, met voldoende afkoeltijd ertussen. Dat zou voldoende moeten zijn. Denk ik toch op verschillende sites gelezen te hebben.

Hangt er ook een beetje vanaf van of je nieuwe schijven en blokken steekt of enkel nieuwe blokken op een gebruikte schijf.

En een beetje van hoe hard of zacht je blokken zijn.
          A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
            Geen geperforeerde ?

En betere blokken, zoals de Pagid Orange of Blue, of iets anders ?

Uiteraard "kun" je geperforeerde steken, en dat zal nog beter zijn. Maar dat is beter zoals kleren van een exclusief merk t.o.v. kleren van de wibra, het is mooier en net ietsje beter, maar nodig heb je het niet.

Ik zou indd eerder wat betere blokken steken.

Comment

Uiteraard "kun" je geperforeerde steken, en dat zal nog beter zijn. Maar dat is beter zoals kleren van een exclusief merk t.o.v. kleren van de wibra, het is mooier en net ietsje beter, maar nodig heb je het niet.

Ik zou indd eerder wat betere blokken steken.
              Ik ben van het gedacht: 'baat het niet, dan schaadt het niet' en geef dan ook graag wat meer uit voor het betere. Alleen vraag ik me af of aftermarket geperforeerde schijven beter zullen zijn als de originele ?

Of is dat een domme vraag ?

En welke schijven zijn er goed ? Ik heb hier al veel merken zien passeren, maar zou niet weten in welke rangorde die zitten

Comment

• Mov'it heeft er voor de R129, officiële dealer in België is heinz dus dan zou je daar is een offerte moeten vragen. Laat ons weten op welke kamer van de hartafdeling we je kunnen bezoeken in het ziekenhuis.

Ik las ook ergens op een forum dat die van de SL-600 zeer goed zouden zijn... ? iemand?

Comment

Mov'it heeft er voor de R129, officiële dealer in België is heinz dus dan zou je daar is een offerte moeten vragen. Laat ons weten op welke kamer van de hartafdeling we je kunnen bezoeken in het ziekenhuis.
                  2990 of zoiets per paar niet geplaatst

Ik las ook ergens op een forum dat die van de SL-600 zeer goed zouden zijn... ? iemand?
                  Hmm, die van de 500 zou ik nog kunnen overwegen, die zijn vooraan 20mm en achteraan 10mm groter.

Comment

Hmm, die van de 500 zou ik nog kunnen overwegen, die zijn vooraan 20mm en achteraan 10mm groter.
                    Wat is het prijsverschil met de standaard schijven van jouw machine?

Comment

Wat is het prijsverschil met de standaard schijven van jouw machine?
                      Als ik dat eens zou weten

Zal het ff opzoeken

De remmen van de 1e facelift SL500 zijn trouwens dezelfde als die van de SL600 van die periode

Comment

Zal het ff opzoeken
                        OK ff afwachten

Comment

OK ff afwachten
                          hmm

Comment

• Kzegget... 500SL.

Uiteraard moet je dan ook de klauwen van een 500 overnemen.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                Kzegget... 500SL.

Uiteraard moet je dan ook de klauwen van een 500 overnemen.
                                Maar die heeft ook achteraan geventileerde remmen, is dat dan geen probleem ?

Comment

Niet dat ik weet...

Bij mijn 190E ben ik van 258mm non-geventileerde schijven naar 300mm geventileerde kleffers gegaan, ZONDER aan de achterste schijven te komen.

Ik had géén enkel verschil in rembalans...

Comment

Beter niets veranderen achteraan dan achteraan té krachtig.
                                    A Twist of the Wrist

Comment

• Oh ja, wat ook nuttig is tegen remfading is een goed open wiel dat voldoende koellucht doorlaat (aangezien alle remenergie in de vorm van warmte wordt afgegeven aan de lucht). +desnoods een extra luchtgeleidingsplaat.

genoeg doorstroomoppervlak tussen de spaken en genoeg ruimte tussen de velg en de schijf. iedereen snapt wel dat je met een styling 6 wiel sneller de boel opstookt dan met een neez sek wiel.

Je kan de beste BBK kit ter wereld hebben, als het wiel pottoe zit afgesloten van de lucht zit je in no-time met fading.
                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                        Inderdaad, gewoon andere vloeistof zal bij heel veel wagens de problemen oplossen.

En met andere vloeistof bedoel ik geen betere vloeistof maar gewoon nieuwe vloeistof en waarbij het remsysteem eens goed gespoeld wordt op een correcte manier

Van de wagens die rondbollen, reken erop dat van diegene die DOT 3 en 4 (dus kookpunt 205° C en 230°C) remvloeistof hebben er zeker 25 % van die wagens nu nog maar een kookpunt tussen de 150°C en 100°C hebben.
                                        Voor de trackracers, een afkoelrondje is zeker van levensbelang (ook voor de motor enzo).

Als uw schijven misschien nog 500°C heet zijn en je stopt tussen 2 sessies zonder afkoelrondje ==> wees maar zeker dat je problems gaat hebben: alle hitte uit de schijven trekt verder in de blokken en klauw+vloeistof.
                                        A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                                          Voor de trackracers, een afkoelrondje is zeker van levensbelang (ook voor de motor enzo).

Als uw schijven misschien nog 500°C heet zijn en je stopt tussen 2 sessies zonder afkoelrondje ==> wees maar zeker dat je problems gaat hebben: alle hitte uit de schijven trekt verder in de blokken en klauw+vloeistof.
                                          Dus het beste wat je kan doen is na een rondje gewoon nog wat gaan rondbollen?

Comment

Working...
                                          X