Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E klasse in 2019 met 1600cc motor

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes E klasse in 2019 met 1600cc motor

Ging vandaag een E klasse bestellen na lang wikken en wegen, ging voor de 200d maar hoorde nu van garage dat de huidige 2000cc met 150pk/360nm zal vervangen worden door een 1600cc met 160pk/360nm. Omdat ik toch geen al te luide motor wil, maar ik me daar wel zorgen over. Garage kan of mag niks lossen en kan ook niks zeggen over geluid of prestaties.

Iemand al meer info hierover? Gaat zo een 1600cc geen enorme ratelbak worden? Of toch maar zekerheid kiezen en de 220d bestellen?

zou dezelfde motorfamilie zijn, niet de 1.6 van renault...die gaat hetzelfde timbre van sound hebben, normaal gezien
    maar geen hand in vuur steken

Last edited by bobo; 21/12/2018, 17:31.

Comment

En wat gaan ze doen met de 220d? Volgens technieker in garage zou de 163pk eruitgaan en zou enkel nog de 194pk leverbaar zijn. Vraag me dan af wat leasing gaat doen als ik nu een 163pk verdie bestel en er uiteindelijk een 194pk wordt geleverd die pak duurder is.

Comment

goeie vraag, geen idee...

edit: uiteindelijk heeft een 220d 'maar' 400nm, scheelt ni veel met de 360 van een 200d (zij het een 2.0 of 1.6)
        Last edited by bobo; 21/12/2018, 17:43.

Comment

Ik dacht dat dit voor de C200d FL ook al zo was vanaf December 2018?
          De 1600 is dan een gedownsizede 2.0 obv de motoren uit de e klasse. Dust normaliter moet er snel meer info volgen

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Comment

Wel zeer bizar dat ik die E klasse dus nu enkel kan bestellen met een 2.0 motor, maar die zal dan geleverd worden met een 1.6 met ander vermogen/andere co enz... Zou vooral bevestiging willen dat deze op zijn minst even performant is als de huidige 200D maar vooral niet luider.

Comment

Hier gaan we weer...

Comment

Wat heb je eigenlijk tegen me kerel? Zou jij niet raar reageren dat als je een wagen wil bestellen je te horen krijgt dat de 2 liter plots een 1.6 liter wordt en dat ze zelf niet weten hoe die zal presteren of klinken? Mijn keuze was nu eindelijk gemaakt na hele dag verschillende types testen en dan hoor ik dit... en wachten is geen optie want leasing loopt af.

Comment

Tegen u heb ik niks, enkel tegen die schier eindeloze besluiteloosheid. (Remember de X3 saga van uw echtgenote..)

Comment

0 naar 100 gaan sneller

Mercedes verspricht für beides Vollzug. So sei trotz des Entfalls des sogenannten Lanchester-Ausgleichs per Ausgleichswellen das Lautstärke- und Vibrationsverhalten nahezu auf dem Level des Zweilitermotors. Und mehr Kraft gibt es außerdem. Während der bisherige Zweiliter-Basismotor 110 kW freisetzte, sind es nun in der E-Klasse E200d acht kW mehr. Dieses Leistungsplus lässt sich unmittelbar bei den Fahrwerten ablesen: Der neue 1,6-Liter Diesel beschleunigt die E-Klasse in Verbindung mit dem Automatikgetriebe in 7,9 Sekunden auf Tempo 100, beim bisherigen Motor dauerte die Übung noch 8,4 Sekunden.

in de c-klasse zakt het verbuik in de handgeschakelde sedan van 4.4 met de 2.0 naar 4.1 met de 1.6, geen idee of dat al de nieuwe wltp cyclus is, staat er niet bij
                    Last edited by bobo; 22/12/2018, 10:00.

Comment

ah dat klinkt nog redelijk positief dan. moet zeggen dat de 200d met 150pk met zelfs positief heeft verrast. Zolang die 1.6 geen luidere motor is dan de 2.0 kan ik ermee leven. Levensduur interesseert me weinig aangezien ik binnen 4j toch andere moet kiezen .

Comment

Als Mercedes er geen flauw benul van heeft en bobo (onze Mercedes man) ook niet. Dan vrees ik niemand hier op het forum.

Dus ofwel waag je u aan de gok, ofwel annuleer je en ga je voor de BMW.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

baseer me alleen maar op het verleden

ze rijden nu niet meer rond dus vergelijken is moeilijk vandaag

maar ik daag de oude garde of er ook maar 1 iemand in de jaren 80/90 het verschil kon horen tss een 320i/325i net zo 730i/735i
                          bij de vag's het verschil tss een 1.3/1.6/1.8(non gti) of de 2.0/2.3 5 cylinder
                          bij de ford kent motoren het verschil tss een 1600 of 2 liter
                          bij saab het verschil tss de eigen 2.0/2.3
                          bij de volvo's 5 cylinder verschil tss een 2 liter en een 2.5

...etc

Comment

Working...
                          X