Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velgen vorige cx5 bruikbaar op huidig model

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Velgen vorige cx5 bruikbaar op huidig model

Ik heb een CX5 van 2017 nieuw model.
    Iemand een idee of de vorige velgen model 2014 eronder passen?
    Zo kan ik een set winterwielen wat goedkoper aanschaffen.
    Banden maat is dezelfde maar over de steek twijfel ik.

Steekmaat.be naaf Zoek steekmaat op automerk - de grootste database met velgen steek, ET waarde, naaf diameter, montage en bandenmaat voor vrijwel iedere auto

handige tool daarvoor
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Bedankt. Site kende ik nog niet. Ondertussen naar Mazda gebeld die gaan het bekijken.
      Mijn dealer is op verlof vandaar.

Comment

Het nieuwe model heeft wel bandendruksensors in de velgen, het oude model controleerde de bandenspanning door de omwentelingen de tellen van de wielen via de abs ring, dus zonder sensors.

Comment

Volgens mij heb ik geen bandendruk sensoren in mijn velgen. Kan het in ieder geval niet direct terug vinden in de boordcomputer.
          Wij hebben een 2.0 skyactive prestige model.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
            Volgens mij heb ik geen bandendruk sensoren in mijn velgen. Kan het in ieder geval niet direct terug vinden in de boordcomputer.
            Wij hebben een 2.0 skyactive prestige model.
            Staat normaal een schakelaar links van het stuur om het te resetten, nabij de schakelaar van de i-stop en rvm.( bij oude model ) Het 2017 model heeft deze schakelaar niet, het resetten zou automatisch gebeuren na een 10tal km. Als ik de folder bekijk zou het bandenspanningscontrolesysteem er standaard op staan vanaf basismodel skymove ,
            Last edited by 2ge; 09/08/2017, 23:22.

Comment

Ik bekijk het eens van de dagen.
              ps: Krijg je geen melding meer via email als er op een topic is gereageerd? of vergeet ik dit aan te klikken?

Comment

Je hebt gelijk staat er standaard op.

Comment

Logisch want is wettelijk verplicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Logisch want is wettelijk verplicht.
                    Is het wettelijk verplicht om bandenspanning controle te hebben ? Strange.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten

Is het wettelijk verplicht om bandenspanning controle te hebben ? Strange.
                      Sinds 1/11/2014 op alle nieuwe auto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Sinds 1/11/2014 op alle nieuwe auto's.
                        Met runflat al veel langer.

Comment

Mogelijks aanwezig op oudere auto's, maar toen nog niet verplicht.

Comment

Antwoord van Mazda gehad. Steek zou wel passen maar zou problemen kunnen geven met de uitlijning. Strange. Als de maat en Et waarde hetzelfde is dan zie ik weinig problemen.
                            zie ik iets over het hoofd? Vorige modellen hadden ook bandendrukcontrole in optie. Misschien dat dit anders werkt?

Comment

Bij de vorige modellen werkte de bandenspanningcontrole via de abs-ringen en sensors. Lekke band had tot gevolg dat de sensor een ander toerental registreert aan dit wiel ( Vrij onnauwkeurig en in de winter bij doorslippende wielen meldingen van lekke band, terwijl de spanning ok is.
                              Bij de nieuwe modellen zit de sensor in de velg en meet de effectieve bandenspanning die draadloos word doorgegeven naar de boordcomputer.( bij een truck zitten de sensors op de velg, verbonden aan het ventiel , is zeer nauwkeurig, ik heb er al aan gewerkt )
                              Bij het achteraf plaatsen van sensors in de velg bij auto's moeten ze waarschijnlijk worden gebalanceerd, zou kunnen dat Mazda dit bedoeld.

Comment

Working...
                              X