Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oververhitte koppeling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

dan laat gij uw kinderen wel heel veel gas geven bij het vertrekken. Nog nooit voorgehad...
    www.peugeotforum.be

Comment

Hallo,

Een tegenexpert gaat idd niet tot andere conclusies komen.
      Ik heb mij daarom ook akkoord verklaard met zijn expertise en ga geen tegenexpertise / advocaat inroepen.

Wel heb ik aangegeven tot een commerciële oplossing te willen komen,
      gezien het uitzonderlijke karakter, dat ik als een goede huisvader de auto gebruik, en nog andere redenen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Wim

Comment

Kan je eventueel via een onberispelijk verleden, bij vorige lease wagens, niet bewijzen dat je als een goede huisvader, uw auto’s gebruikte?
        .

Slijtage van koppeling en dubbelmassa vliegwiel, is volgens mijn ervaring, wel héél sterk afhankelijk van het type bestuurder.

Op mijn vorig werk waren er 2 vertegenwoordigers, waarbij 5x de koppeling en/of dubbel massavliegwiel, al stuk ging na +/- 50.000 km
        (Xantia 1.9 TD, 2.1 TD, Mondeo 2.0 TDCI , Primera 2.0 D, Touran 1.9 TDI)
        op een totaal van 10 bestuurders en +/- 40 auto’s na 17 jaar.
        Na zo'n 150.000 km was dit geen uitzondering meer...

Idem bij mijn buren, Passat 2.0 TDI (1800 euro) en Focus 1.8 TD, vlak na/tijdens de rijopleiding van hun kind…

Niks boven een automaat…. en slechts héél zelden een probleem....

Comment

Nja het hoge koppel van nen 2 liter diesel in combinatie met nen handbak geeft wel rap problemen (idd koppeling en dubbel massa vliegwiel).
          Automaat met koppelomvormer is wel dan weer de max met zo'n motor. De koppeling van nen DSG (zeker de droge) redden het meestal ook niet echt lang. Of hebben die 2 liter diesels een natte koppeling?
          Maar toch na 20000 km en 8 maanden, dat is toch echt wel uitzonderlijk, en kan toch bijna alleen als je hem moedwillig slecht behandelt of als er een constructiefout is (lijkt mij toch wel aannemelijk in dit geval!).
          Hopelijk loopt het goed af!

Comment

is een natte koppeling voor de 2.0. Maar die droge koppelingen blijken vooral bij VAG problemen te geven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WGielis
              Hallo,

Een tegenexpert gaat idd niet tot andere conclusies komen.
              Ik heb mij daarom ook akkoord verklaard met zijn expertise en ga geen tegenexpertise / advocaat inroepen.

Wel heb ik aangegeven tot een commerciële oplossing te willen komen,
              gezien het uitzonderlijke karakter, dat ik als een goede huisvader de auto gebruik, en nog andere redenen.

Ik houd jullie op de hoogte.

Wim
              Welke expert of expertisebureau heeft het verslag gemaakt? Bij welke leasingmaatschappij zit je?

Ik zou sowieso een tegenexpert nemen, die ian ook commercieel onderhandelen indien nodig. 500€ lijkt me veel voor een tegenexpertise. Er zijn er genoeg, hoor is voor de prijzen?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Hallo,

Ik ben bij ALD Automotive als leasingmaatschappij.
                De expert is aangesteld door / behoort tot ALD.

Comment

Moet dat niet door een onafhankelijke partij onderzocht worden? Raar toch...

In ieder geval ik heb gehoord bij een ex collega van me, hoj had dit ook voor en heeft een deskundige genomen, Debuck was de naam. Hij heeft em toen verdedigd, was wel klant bij een andere leasingmaatschappij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Hallo,

Het uiteindelijke verdict is dat Audi zijn handen ervan af trekt, dat ALD zijn handen ervan af trekt, en dat ALD de volledige factuur stuurt naar de werkgever (dus naar mij).
                    ALD denkt zelfs nog niet in de richting van een commerciële tegemoetkoming.
                    Het gaat mijn petje te boven waarom hier de franchise niet geldt en wel de volledige factuur (2.000 € méér dan de franchise van 700 €).

Een tegenexpertise en een advocaat aanstellen zal duur zijn en zou waarschijnlijk toch maar leiden tot "woord tegen woord",
                    waarna de factuur door 2 gedeeld wordt of zo. Dat brengt dus ook niets op (en de leasingmaatschappijen weten dat ook).

Conclusie: nooit meer ALD Automotive voor mij en ook niet binnen het bedrijf waar ik werk / en mijn familie, vriendenkring.
                    Dit is allesbehalve wat je mag verwachten. En over Audi kan ik ook niet echt tevreden zijn.
                    Iedereen schuift de zwarte piet van de verantwoordelijkheid door en de consument is de sigaar.

Bedankt voor de raad en suggesties ! ;-)

Comment

Triest verhaal!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Allereerst bedankt dat je hier het verdict nog even komt neerschrijven. Gebeurt hier veel te vaak, niet.

Allesbehalve service dit, inderdaad. Ongelofelijk, zowel van Audi, als ALD.
                        Een zure pil in ieder geval.
                        Dan denk je dat je met een leasing wagen zo'n beetje vrij van zorgen kan rijden op dat vlak

Comment

Ge zou er kwaad van worden... Dat trekt er niet op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Nja het hoge koppel van nen 2 liter diesel in combinatie met nen handbak geeft wel rap problemen (idd koppeling en dubbel massa vliegwiel).
                            Automaat met koppelomvormer is wel dan weer de max met zo'n motor. De koppeling van nen DSG (zeker de droge) redden het meestal ook niet echt lang. Of hebben die 2 liter diesels een natte koppeling?
                            Maar toch na 20000 km en 8 maanden, dat is toch echt wel uitzonderlijk, en kan toch bijna alleen als je hem moedwillig slecht behandelt of als er een constructiefout is (lijkt mij toch wel aannemelijk in dit geval!).
                            Hopelijk loopt het goed af!
                            Er zijn diesels die getuned 600nm houden met handbak zonder problemen dus zo hoog is dat koppel nu ook weer niet van een stock 2L diesel. Het kan wel zijn dat het kwaliteit wat minder is als normaal door problemen tijdens de productie . 20d km is zeer vroeg of je moet als een hooligan rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WGielis Bekijk Berichten
                              de volledige factuur stuurt naar de werkgever (dus naar mij).

Lees dit verhaal nu pas. Bittere pil!

Wat bedoel je met "(dus naar mij)"? Ben je zelfstandige of rekent je werkgever de kost door aan jou? Staar er daarover iets in de car policy?
                              Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse

Er zijn diesels die getuned 600nm houden met handbak zonder problemen dus zo hoog is dat koppel nu ook weer niet van een stock 2L diesel. Het kan wel zijn dat het kwaliteit wat minder is als normaal door problemen tijdens de productie . 20d km is zeer vroeg of je moet als een hooligan rijden.
                                Das hetgeen ik ook al eerder zei.. Als ze bij Audi de foto's opsturen naar garantie en die weigeren dat door een misbruik..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                                  Wat bedoel je met "(dus naar mij)"? Ben je zelfstandige of rekent je werkgever de kost door aan jou? Staar er daarover iets in de car policy?
                                  Ik ben werknemer. De werkgever zegt dat als ze dit voor mij betalen, dat ze dan alle schade die niet door de leasingmaatschappij gedekt wordt, moet vergoeden voor alle werknemers. En dat kan niet. Er is met de werkgever overeengekomen dat ik dit betaal via mijn bruto-bonus van 2017 die begin 2018 uitgekeerd wordt. Daar wordt anders toch de helft belastingen op betaald dus blijft netto nog de helft over ongeveer. Dus in 2017 werken we voor een bonus die in 2018 naar een koppeling van een auto gaat ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jangske Bekijk Berichten
                                    Das hetgeen ik ook al eerder zei.. Als ze bij Audi de foto's opsturen naar garantie en die weigeren dat door een misbruik..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                                    Hallo,

Audi heeft geen foto's opgestuurd.
                                    De expert van ALD heeft (samen met Audi mensen waarschijnlijk) de koppeling gedemonteerd en foto's genomen en een verslag gemaakt.
                                    Daarin wuiven Audi en ALD de verantwoordelijkheid weg en zeggen dat het geen technisch gebrek is, maar foutief rijgedrag van mijzelf.
                                    Raar want ik rijd al 10-15 jaar op dezelfde manier met (veel verschillende) auto's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WGielis Bekijk Berichten

Hallo,

Audi heeft geen foto's opgestuurd.
                                      De expert van ALD heeft (samen met Audi mensen waarschijnlijk) de koppeling gedemonteerd en foto's genomen en een verslag gemaakt.
                                      Daarin wuiven Audi en ALD de verantwoordelijkheid weg en zeggen dat het geen technisch gebrek is, maar foutief rijgedrag van mijzelf.
                                      Raar want ik rijd al 10-15 jaar op dezelfde manier met (veel verschillende) auto's.
                                      Vraag de foto's eens op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Vraag de foto's eens op.
                                        De foto's zaten mee in het verslag van de expert van de leasingmaatschappij en heb ik.
                                        Als leek zegt het mij niets, alleen dat er schade is. Wil je iets met de foto's doen ?

Comment

Als je het ziet zitten mag je ze gerust hier delen. Denk dat er hier genoeg volk met ervaring zit op het gebied van techniek.

Comment

Working...
                                          X