Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen Alfa Gt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Problemen Alfa Gt

Mijn vriendin heeft problemen met haar Alfa GT.

Melding VDC (ESP) + ABS melding. Tot zo ver 'geen' probleem, maar tot nu toe heeft ze al 4x gehad dat de auto random alles toegooit.

Toeval wil lukken dat ik vandaag achter haar reed op de snelweg, rijden op de linker staat aan +-125 ze haalt iemand in en ineens alles slaat toe. Zag dat zowel voor als achterwielen blokkeerden.

Gelukkig was het redelijk kalm en hebben we ons snel op de pechstrook kunnen zetten.

Nu lees ik op alfa fora dat melding VDC + ABS zou kunnen komen door slechte batterij/alternator. Kan ik inkomen maar ik vind zo niet meteen ergens een gelijkaardig probleem dat de auto dan ineens alles toesmijt.

Probleem is ook dat als de melding weg is er ook geen foutcode is als hij uitgelezen wordt.

Iemand in idee in welke richting te zoeken? Dacht zelf aan de stuurhoeksensor.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Pfieuw. Ja kan vanalles zijn natuurlijk, wielsensor kan ook.
    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
    Current:
    1987 Mercedes-Benz W124 200D
    1979 Mercedes-Benz W123 280E
    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
    Ex:
    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
    1976 Mercedes-Benz W123 250
    1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
    1980 Mercedes-Benz W123 280
    1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Wielsensoren zijn allemaal nagekeken geweest. Kga em nog is proberen uitlezen en batterij is uitmeten.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Levensgevaarlijk, dat ding moet binnenstebuiten gedraaid worden door een professional..
        of typisch alfa kwaaltje?

Comment

Bosch kwaaltje dan...

Comment

Daar zou ik nu zelf toch ook niet meer mee op de weg durven hoor. Succes met uit te vogelen wat het is. Ben curieus.
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

was er hier een paar jaar gelede niemand met hetzelfde probleem? Dat was met een alfa 159 dacht ik me te herinneren...
              www.peugeotforum.be

Comment

Ik zou die italiaanse rotzooi buiten flikkeren.

Comment

Had ik zoiets voor met een auto, herstelling of niet, mijn vertrouwen zou helemaal zoek zijn. Asap buiten met die handel. Je mag er niet aan denken welke gevolgen zoiets kan hebben.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Heb iets dergelijks gehad met m'n moto.
                    Foutmelding op display, bekrachtiging valt uit en/ of achterwiel dat gewoon blokkeert.
                    Volledig random. Wat je ook probeert, er is geen patroon te herkennen.

Hier was de ABS-sturing de oorzaak.
                    Spanning batterij eerst gechecked, geen probleem.
                    Sturing zelf gecontroleerd op vocht, ook de contacten. Ook geen probleem.
                    Temperatuur aan de sturing gecontroleerd. OK. ( te hoge omgevingstemp. doet sturingen tilt slaan ).
                    Sensoren ABS ook niks mis mee.

Aarstgevaarlijke toestanden.

Edit : melding bij te lage batterijspanning is normaal. Dit is een veiligheidsprocedure bij alle merken.
                    Batterijspanning te laag, ABS-systeem zet zichzelf buiten werking.
                    Je kan nog remmen maar natuurlijk zonder bekrachtiging en zonder ABS.
                    Indien spanning terug ok, dan gaat deze melding op het display vanzelf weg en werkt alles weer zoals het hoort.

Te lage spanning kan normaliter geen aanleiding geven tot random bekrachtiging vermits het systeem dan uitgeschakeld is.
                    Last edited by taiko; 15/08/2016, 12:55.

Comment

Los van alle Alfa grapjes, dit is compleet levensgevaarlijk!

Dat een auto uit zichzelf alles dicht gooit... Daar zou ik geen voet meer inzetten.

Wat zegt de stealer?

Comment

Ik zou al rijdend uitlezen, en kijken wat de actuele waarden van de wielsensoren op dat moment zijn. Kan zijn dat een sensor een waarde verkeerd ziet door een vervuilde abs ring ofzo...

Het ligt voor de hand, maar bandenmaat overal correct? Remolie in orde?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Ik zou die italiaanse rotzooi buiten flikkeren.
                          Ik ben het weinig eens met BH, maar deze keer toch wel. Dit is echt levensgevaarlijk, ook al weet ze wanneer het gaat gebeuren.
                          Dit kan fataal aflopen.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Aan wie ga je zoiets kunnen verkopen? Of het probleem verzwijgen met een reële kans dat hier iemand mee kan verongelukken? Best uitzoeken met hulp van de dealer wat het probleem is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                              Ik ben het weinig eens met BH, maar deze keer toch wel. Dit is echt levensgevaarlijk, ook al weet ze wanneer het gaat gebeuren.
                              Dit kan fataal aflopen.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
                              Je geilt toch wel op mijn berichten in ieder geval . Je kunt het niet laten om niet te reageren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Je geilt toch wel op mijn berichten in ieder geval . Je kunt het niet laten om niet te reageren.
                                De pot verwijt de ketel...

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                                  Kan zijn dat een sensor een waarde verkeerd ziet door een vervuilde abs ring ofzo...
                                  ?
                                  Wat hier echt vreemd is, er wordt een remcommando gegeven zonder dat de remmen worden bediend ( inhaalmanoeuvre ).

Om veiligheidsredenen zou het niet mogelijk mogen zijn dat een defecte sensor, of eentje die een verkeerde waarde ziet, de remmen zelf kan in werking zetten.

Is wel eigenaardig. Precies alsof de ABS-unit er niks mee te maken heeft, alsof er ergens verkeerdelijk een remcommando binnenkomt.
                                  Allez, zo lijkt het toch...
                                  Last edited by taiko; 16/08/2016, 23:28.

Comment

http://www.abssteuergeraet.com/en/AB...-71728349.html ABS unit zou ik vervangen ,zo'n 190 europageld. Normaal mag die nooit blokkeren ,dat is toch ABS.
                                    Tevens heb je de ESP er nog bij. (Bij garantie vervangt men telkens ook tot het gemaakt is)
                                    Maar draadbreuk in ABS sensor ,sommige wringen aan de klauw om ze te openen ,blokjes te plaatsen,aandrijfas-demontage,etc .(en melden dat niet !).
                                    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                      Wat hier echt vreemd is, er wordt een remcommando gegeven zonder dat de remmen worden bediend ( inhaalmanoeuvre ).

Om veiligheidsredenen zou het niet mogelijk mogen zijn dat een defecte sensor, of eentje die een verkeerde waarde ziet, de remmen zelf kan in werking zetten.

Is wel eigenaardig. Precies alsof de ABS-unit er niks mee te maken heeft, alsof er ergens verkeerdelijk een remcommando binnenkomt.
                                      Allez, zo lijkt het toch...
                                      ESP bedient ook de remmen, zonder dat je aan het rempedaal komt.

Comment

Ddke of zoiets was de naam van de gebruiker die met zijn 159 ook zoiets had

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                        X