Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sleutels in auto - deuren gesloten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Heb 't onlangs nog eens voorgehad met een Hyundai ding. houten wig tussen deur en dak geklopt en dan met metalen lat de c.v. knop opengetikt ('aziatisch' systeem naast de deurhendel, dus geen pinnetje dat aan de bovenkant uitsteekt). Duurde niet lang dus raamlijst moest niet 'teruggeplooid' worden.

Reservesleutels waren handiger

Comment

Nog maar en half jaar geleden tegengekomen met de Chrysler (Voyager); gewoon Touring bellen en in 20 min. stonden ze daar...

In 2 min. was het ding al open;

Gewoon een ijzeren latje van +-30 cm met een inkeping op 25cm, dat latje dan tussen de ruit en deur steken, zoeken tot wanneer je een 'hendel' vindt en dan trekken-> deur is dan normaal open!

Echt makkelijk, ik zat daar zo naar te kijken en dan dacht ik bij m'n eigen van "Waarom studeer ik eigenlijk, hier is toch een handel voor...'

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
        Nog maar en half jaar geleden tegengekomen met de Chrysler (Voyager); gewoon Touring bellen en in 20 min. stonden ze daar...

In 2 min. was het ding al open;

Gewoon een ijzeren latje van +-30 cm met een inkeping op 25cm, dat latje dan tussen de ruit en deur steken, zoeken tot wanneer je een 'hendel' vindt en dan trekken-> deur is dan normaal open!

Echt makkelijk, ik zat daar zo naar te kijken en dan dacht ik bij m'n eigen van "Waarom studeer ik eigenlijk, hier is toch een handel voor...'
        Dat bedoelde ik dus, kon het alleen zo niet uitleggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door massy Bekijk Berichten
          Mijn vriendin belt me juist op om te zeggen dat haar sleutels in de auto liggen en de deuren gesloten zijn.
          Het gaat om een sibaru vivio van 1995, geen centrale vergrendeling en met nogal afgeronde knopkes in de deuren.

Weet iemand hoe we de auto terug kunnen open krijgen?

Heb je al gevoeld of de kofferklep op slot is?

Comment

Als je de deuren omplooit op zo'n klein en fijn autootje, zal het dan binnenregenen?
            Nu efkens serieus. Toen ik mijn Manta A gekocht had (begin jaren '70) ging ik hem halen in de garage V.d.H. in Aalst (tegen den Haringkop), tegelijkertijd was er daar ne meneer die met zijne Manta binnenkwam om te laten repareren onder garantie, zijn deur stond, zonder overdrijven, 10 a 15 cm open aan de bovenkant (was om precies te zijn het raam want het was een deur zonder frame voor het raam dus het binnenmechanisme in de deur stond volledig uit de haak denk ik) die meneer vertelde dat hij, als het regende, moest stoppen en ne paraplu door die spleet steken om te verhinderen dat het binnen regende. Conclusie was dat ze die meneer naar Antwerpen (GM) gestuurde hebben daar ze er in Aalst niks konden aan doen zoals ze zegden. Had die gast dat dan niet gezien bij het in ontvangst nemen van zijn nieuwe wagen of zo ??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Nu efkens serieus. Toen ik mijn Manta A gekocht had (begin jaren '70) ging ik hem halen in de garage V.d.H. in Aalst (tegen den Haringkop), tegelijkertijd was er daar ne meneer die met zijne Manta binnenkwam om te laten repareren onder garantie, zijn deur stond, zonder overdrijven, 10 a 15 cm open aan de bovenkant (was om precies te zijn het raam want het was een deur zonder frame voor het raam dus het binnenmechanisme in de deur stond volledig uit de haak denk ik) die meneer vertelde dat hij, als het regende, moest stoppen en ne paraplu door die spleet steken om te verhinderen dat het binnen regende. Conclusie was dat ze die meneer naar Antwerpen (GM) gestuurde hebben daar ze er in Aalst niks konden aan doen zoals ze zegden. Had die gast dat dan niet gezien bij het in ontvangst nemen van zijn nieuwe wagen of zo ??
              Je begint met te zeggen dat het serieus is en ik heb van de hele avond nog zo hard niet gelachen Een paraplu, moet nogal een zicht geweest zijn!

De Vivio is weer open, vriendin heeft de garagist gebeld, hij is afgekomen en nog voor hij aanbelde was em al open, ze weet niet hoe hij het geflikt heeft. Geen schade, dankuwel garagist.

Comment

Je begint met te zeggen dat het serieus is en ik heb van de hele avond nog zo hard niet gelachen Een paraplu, moet nogal een zicht geweest zijn!

De Vivio is weer open, vriendin heeft de garagist gebeld, hij is afgekomen en nog voor hij aanbelde was em al open, ze weet niet hoe hij het geflikt heeft. Geen schade, dankuwel garagist.
                Hoeveel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                  Hoeveel?
                  Ik vroeg hetzelfde aan mijn deerne, en ze zei dat ze het nie weet
                  De garagist gaat het bij het volgende onderhoud rekenen.

Maar haar ouders en grootouders hebben daar al zeker 4 of 5 auto's nieuw gekocht en gaan altijd trouw daar op onderhoud, dus het mag wel een gratis dienst zijn.

Comment

Ah, het doet me plezier dat ik voor uw gezondheid gezorgd heb, want lachen is gezond eh. (Moest er zelf ook mee lachen toen ik die wagen zag, maar ik was toch geschoqueerd toen ze die mens zonder te helpen doorstuurden naar Antwerpen).

Comment

toen wij bij vrienden waren deze zomer hadden ze dat ook eens voor. één van die gasten was dokwerker en moest zo auto's wegrijden. Blijkbaar gebeurd het vaak dat de auto op slot is ofzo, want die kerel kreeg dat bijna direct open . Gewoon een 2 ijzerdraadjes...hoe weet ik het niet

Comment

Je kon ook een slijpschijf nemen en een opening in het dak slijpen. Achteraf plaats je er dan een schuifdak in.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Opel Kadettjes en de eerste Astra's kon je openen door gewoon 12v op de schakelaar van de achteruit te zetten !
                          www.perfectshine.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
                            Opel Kadettjes en de eerste Astra's kon je openen door gewoon 12v op de schakelaar van de achteruit te zetten !
                            Dan moet je er eerst in raken voor je aan de achteruit kan .

Dit lukte toch enkel bij centrale vergrendeling, ik kan me niet inbeelden dat onze Kadett open ging, zelfs al zet je daar 220 op.

Comment

Ook in auto, in haar portefeuille, in de sjakos...
                              Moet je zeker doen, reservesleutel bij uw eerste sleutel houden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                Moet je zeker doen, reservesleutel bij uw eerste sleutel houden
                                Heb ik haar ook verteld. Ze zei 'Wat doe je dan als je 50 km bent van je reservesleutel?'. Ik antwoordde dat hij beter 50 km verder thuis ligt dan in je auto

Nu ligt hij thuis.

Vrouwen

Comment

Heb ik haar ook verteld. Ze zei 'Wat doe je dan als je 50 km bent van je reservesleutel?'. Ik antwoordde dat hij beter 50 km verder thuis ligt dan in je auto

Nu ligt hij thuis.

Vrouwen
                                  Je zou die natuurlijk ergens kunnen bevestigen, aan de buitenkant van de wagen. Maarja, met wat ben je dan bezig he.

Heb ooit zo eens een sleutel naast een wagen zien liggen. Nogal vervelend, je kan die sleutel op een meer duidelijke plaats leggen (op het dak), zodat de eigenaar die beter ziet liggen ... maar anderen ook natuurlijk. De wagen was op slot, en je kon er misschien zelf mee gaan rijden. In theorie moet je die sleutel gaan aangeven bij de flikken, I assume ... Ik heb die gewoon laten liggen. Nuja, dat is een ander probleem. Je kan ook niet 8 uur bij die wagen blijven staan he, en dan is die sleutel misschien niet van die auto. Je kan eens proberen, en dan kunnen mensen denken dat je een wagen steelt (wat letterlijk gesproken dan ook het geval is).

Comment

Ik zou de sleutel proberen en als het de juiste is, deur openen en in vakje aan deur leggen. Zeer weinig mensen proberen klinken te openen van zomaar ene auto. Veiliger dan laten liggen denk ik.

Comment

Mijn broer heeft vroeger zo eens iets aardig aan de hand gehad. Op de parking was er iemand die hetzelfde voorhad, deur toe en sleutels in het contact, 'k geloof dat het een Opel was terwijl mijn broer met een Volvo Amazon reed, (is dus van in de jaren '60 geleden). Iedereen had reeds geprobeerd om die wagen open te krijgen zonder succes tot mijn broer zijn autosleutel in z'n hand nam, zo wat weggemoffeld dat niemand het zag en terwijl hij zich voor de deur posteerde (om het zicht weg te nemen) deed hij alsof hij aan het slot/deur stond te frommelen terwijl hij in feite gewoon zijn Volvo-sleutel in het slot stak en geloof het of niet maar het slot zei schoon 'klik' en ging open ....

Comment

Opel sloten zijn blijkbaar niet al te veilig, van in de jaren 60 tot jaren 90.

Comment

Opel sloten zijn blijkbaar niet al te veilig, van in de jaren 60 tot jaren 90.
                                          VW ook niet echt, en eigenlijk nog maar goed : in men Golf IV hebben ze ingebroken met enkel het slot zelfs maar een klein beetje te forceren. En zeggen dat daar een alarm opzit. Nuja, als ze een radio pikken die niet van u is, is dat eigenlijk geen zwaar probleem.

Comment

Working...
                                          X