Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra 2010: remmen werken even niet (2x)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Hoeft niet vast te hangen. Licht wrijven is soms al meer dan genoeg. Je voelt dit niet altijd.
    DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

    Comment


    • #22
      Een klauw die blijft hangen en er zo voor zou zorgen dat de remolie kookt? Lijkt me bijzonder vergezocht om niet te zeggen onmogelijk.

      Blijkbaar weet niemand hier hoe een remsysteem van een auto werkt. Theoretisch is het in feite niet mogelijk dat een auto compleet zonder remmen valt omdat er twee gescheiden remcircuits zijn.

      Comment


      • #23
        remvloeistof koken en remklauwen roodgloeiend staan. heb het beide al gezien.

        Ik denk ook niet dat hij volledig zonder remmen viel, maar als ge niet weet wat er gaande is gaat ge wel freaken als uw pedaal plots enkele cm dieper zakt omdat 1 circuit niet mee doet.

        Comment


        • #24
          Ik denk dat de essentie niet uit het oog verloren mag worden:


          éénmaal -> proberen te remmen aan 120 km/h -> rem gaat tot het op het einde zonder weerstand -> er gebeurt niets (verschillende auto's voorbij gereden al rijdende op de pechstrook...)
          drie weken later nog eens -> proberen te remmen aan 120 km/h -> rem gaat tot het op het einde als een spons -> er gebeurt niets


          Er waren geen "lampjes" en er werd in de "elektronische log" ook niets gevonden.

          Ik denk dat specialisten in dergelijke gevallen hun "eigen herinterpretaties" best achterwege laten. Deze problemen zijn zodanig gevaarlijk dat elke herinterpretatie een volledig verkeerd beeld kan schetsen. Wij zijn langs geweest bij onze lokale Opel service center die ermee naar de dealer is geweest. De communicatie is blijkbaar volledig fout gelopen ten gevolge van dat soort amateuristische herinterpretaties:



          Donderdag nog eens gebeld naar dealer. Blijkbaar was het hem niet helemaal duidelijk dat de rem helemaal niets meer deed en dacht hij dat de cruise control gewoon niet afsloeg. Communicatie is ook niet echt het sterkste punt. Blijkbaar ziet men niet in dat een "alle hens aan dek" houding de beste is als er iemand remproblemen heeft.


          Men zal nu het ABS systeem onderzoeken, maandag.


          Ik vertelde onlangs mijn verhaal aan collega's op het werk. Blijkbaar kende iemand een gelijkaardig geval met een Astra van 2010 waarbij de rem herhaaldelijk faalde kort na productie. Die persoon heeft toen een hele nieuwe wagen gekregen wegens zogenaamde "productiefout". Wij hebben de pech het probleem te hebben 5 jaar later (al is er natuurlijk geen zekerheid dat er een verband is).

          Comment


          • #25
            Amai levensgevaarlijk! Hopelijk kunnen ze ontdekken wat het probleem is, want anders zou ik die auto niet meer durven vertrouwen.

            Comment


            • #26
              Zeer gevaarlijke situatie lijkt mij inderdaad, en altijd kl.. natuurlijk als ze zo'n situatie in de garage niet meteen weer kunnen simuleren.
              Ik ben nu niet de grote techneut, maar ik dacht dat zo'n dingen verleden tijd waren na het installeren van gescheiden rem circuits?

              Comment


              • #27
                als ik zo denk dan vermoed ik rembekrachtiger en de hoofdrempomp. als de hoofdrempomp lek is langs de bekrachtigerzijde dan zuigt die met het vacuum alle remvloeistof weg uit de pomp.
                dan moet ge ineens 4-5keer pompen om nieuwe vloeistof aan te zuigen en druk op te bouwen. probleem is dan ook dat je lucht in de leidingen hebt.
                door dat 2-3x tot beneden te duwen, drukt ge ook de rubbers van de hoofdrempomp kapot.
                ik zou de hoofdremcilinder eens van de bekrachtiger halen en kijken of er remvloeistof in zit.

                is je verbruik ook hoger? moet je remvloeistof bijvullen?

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Compugreen Bekijk Berichten
                  Ik denk dat de essentie niet uit het oog verloren mag worden:


                  éénmaal -> proberen te remmen aan 120 km/h -> rem gaat tot het op het einde zonder weerstand -> er gebeurt niets (verschillende auto's voorbij gereden al rijdende op de pechstrook...)
                  drie weken later nog eens -> proberen te remmen aan 120 km/h -> rem gaat tot het op het einde als een spons -> er gebeurt niets


                  Er waren geen "lampjes" en er werd in de "elektronische log" ook niets gevonden.

                  Ik denk dat specialisten in dergelijke gevallen hun "eigen herinterpretaties" best achterwege laten. Deze problemen zijn zodanig gevaarlijk dat elke herinterpretatie een volledig verkeerd beeld kan schetsen. Wij zijn langs geweest bij onze lokale Opel service center die ermee naar de dealer is geweest. De communicatie is blijkbaar volledig fout gelopen ten gevolge van dat soort amateuristische herinterpretaties:



                  Donderdag nog eens gebeld naar dealer. Blijkbaar was het hem niet helemaal duidelijk dat de rem helemaal niets meer deed en dacht hij dat de cruise control gewoon niet afsloeg. Communicatie is ook niet echt het sterkste punt. Blijkbaar ziet men niet in dat een "alle hens aan dek" houding de beste is als er iemand remproblemen heeft.


                  Men zal nu het ABS systeem onderzoeken, maandag.


                  Ik vertelde onlangs mijn verhaal aan collega's op het werk. Blijkbaar kende iemand een gelijkaardig geval met een Astra van 2010 waarbij de rem herhaaldelijk faalde kort na productie. Die persoon heeft toen een hele nieuwe wagen gekregen wegens zogenaamde "productiefout". Wij hebben de pech het probleem te hebben 5 jaar later (al is er natuurlijk geen zekerheid dat er een verband is).
                  Wat verwacht je dan anders op een forum dan zogenaamde "herinterpretaties?" Wij kunnen ook maar gissen naar de oorzaak van dergelijk falen... Als ze het zelfs bij Opel schijnbaar niet weten.

                  Waar je eventueel ook rekening mee moet houden: als er een door de constructeur gekend probleem is zullen ze dat in veel garages nooit toegeven aan hun klanten tenzij de constructeur/invoerder hiervoor een terugroepacties heeft opgezet. Kwestie van geen slapende honden wakker te maken en geen gigantische bedragen toe moeten besteden.

                  Comment


                  • #29
                    Wij ontvingen vandaag een zeer ontgoochelende email. U leest het begin ervan hier:

                    Wij probeerden u al een paar keer te contacteren ivm uw wagen die bij ons staat .
                    De meestergast reed, na diagnose met de computer,een paar keer met de wagen, zonder probleem.

                    Wij zouden voorstellen dat u de wagen komt ophalen en dat u ons verder op de hoogte houdt.
                    XXXXXXXXXXXXX is nu toch niet meer aanwezig om nog verdere testritten te doen. Misschien hebt u de wagen wel nodig.
                    U kunt die ophalen tot 18u.
                    Het is heel duidelijk dat de dealer in onze regio de handen in het onschuld wast. Ze hadden beloofd het probleem deftig te onderzoeken en nu blijkt dat ze hem gewoon eens aan de pc hebben gehangen.

                    Ik kan alleen vaststellen dat de (hoofd)dealer in onze regio een schande is voor het merk dat ze verdelen. Het twee-keer-voorkomend rem-probleem wordt niet ernstig genomen en we worden gewoon weer de baan opgestuurd met alle risico's van dien. Het lijkt alsof we het probleem zelf hebben uitgevonden. Owee als er iets gebeurt, dan zullen ze daar wel staan met hun advocaat.

                    Is er iemand die ons concreet advies kan geven wat wij nu moeten doen? Ik had gedacht aan het aangetekend schrijven van de hoofdzetel, maar waarschijnlijk is het allemaal 1 pot nat.

                    Vriendelijke groeten

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Compugreen Bekijk Berichten
                      Ik had gedacht aan het aangetekend schrijven van de hoofdzetel, maar waarschijnlijk is het allemaal 1 pot nat.

                      Vriendelijke groeten
                      Bij Volvo helpt dat wel hoor Klachten bij de hoofdzetel nemen ze vrij serieus op, zeker als het in uw geval toch met veiligheid te maken heeft! Stel dat uw remmen het nu nog eens begeven, en gij botst ergens tegen, dan kan daar wel een mooie rechtszaak van komen denk ik zo.

                      In Limburg schrijven mensen gewoon een brief naar de krant, we hebben in HBVL een speciale rubriek "voor u opgelost", waar de krant contact opneemt met bedrijf x als ze u als brave burger proberen af te schepen. Misschien hebben ze bij u in de regio ook zoiets?

                      Comment


                      • #31
                        Customer Service Opel Belgium
                        Prins Boudewijnlaan 24B
                        2550 Kontich (Belgique)
                        E-mail : opel.customercare@be.gm.com
                        Telefoon: +32 (0)3 450 63 29 (alle werkdagen van 9u tot 17u30)
                        Fax: +32 (0)3 450 63 21

                        Comment


                        • #32
                          Ja, zeker en vast aangetekend schrijven en een duidelijke opsomming maken van de keren dat jij langs geweest bent (datums, wat er gebeurd is), met een eveneens duidelijke omschrijving van het probleem. Geen poespas van "ik hoorde van een collega..." Maar gewoon een duidelijke opsomming van uw feiten en dat je nu een degelijke oplossing wil binnen een door u vooropgestelde maar wel redelijke termijn
                          . Ik heb hier onlangs ook zoiets gehad, een spel met fiets bij een grote sportketen in ons land, ver anderhalf jaar is die aankoop daar meermaals hersteld, gewisseld en rondgestuurd geweest, maar de gebreken waren niet aan één product, maar de hele serie. Echter in de verkooppunten ging dat ook altijd van medewerker 1 naar 2 naar 3 en werd nooit opgelost. Uiteindelijk 1 brief verstuurd naar hoofdzetel, week erna telefoon van de directeur en mocht boeltje binnenbrengen en ze hebben heel de boel gewoon terugbetaald. Maar als je ze bovenaan niet wakker schudt bij procedures die onderaan niet werken, dan blijf je bezig...

                          En toch eens naar een andere dealer ook al gaan, want als je echt een remprobleem hebt, zou ik daar niet mee rondrijden.
                          Als onafhankelijke had ik reeds een advies gegeven, want weet niet of wagen nog in waarborg is? En ook een goede dealer heb ik reeds vermeld.

                          Comment


                          • #33
                            Rijd eens een stuk met de auto en voel dan eens aan de velgen of er één warmer is dan de rest?

                            Ikzelf heb ook al tal van keren kokende remolie en geen remmen meer gehad door een vastzittende remklauw. Ook al eens de pechstrook moeten opvlammen bij de staart van een file en dan moest de hoofdremcilinder vervangen worden.
                            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                            Comment


                            • #34
                              http://www.vox.de/cms/sendungen/auto...il-videos.html In de eerste video'Die bremsen funktioneren nicht mehr' zie je wat over te warme remolie . Ctrl en + toetsen om te vergroten.
                              Ik ben fan van die filmpjes.
                              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                              Comment


                              • #35
                                Als ge tussen wal en schip zit zou ik een andere garage aanklampen . Die hebben bb een paraplu.
                                Iemand die er een ander ABS blok insteekt,wellicht nieuw dan. Omdat daar klepjes inzitten om blokkerende remmen te lossen . Ook evtl een stukje rubber dat erin rond zweeft en een klepje slecht doet sluiten.En die pomp erin die haar druk verliest.
                                Is het dat dan niet dan is het zeker nieuw en vervangen en betrouwbaar.(en evtl garantie).
                                Je leven is meer waard.
                                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                                Comment


                                • #36
                                  Als je de batterij uit je wagen haalt zal er geen enkel electris systeem meer werken maar remmen zal die nog wel doen hoor dus een electronise fout daar geloof ik niet in.
                                  Wat me zeer goed mogelijk is dat er een remklauw blijft hangen en de olie temperatuur in de remklauw boven de 100 graden brengt, is de remolie ouder dan 3 jaar dan kan er een stoombel van verdampt water zitten waardoor je het pedaal tot op de grond stampt, na afkoeling remt hij mogelijk terug.
                                  Er bestaan metertjes om de kwaliteit van de remvloeistof te meten, ik verving in mijn loopbaan om de 2 jaar de remolie nadat ik het zelf een keer had meegemaakt met een Mercedes 308 geen remdruk meer te hebben.
                                  Ik zou het volgende doen als ik van u was, krik de wagen wiel per wiel op en draai met het wiel je voelt dan of er een rem blijft hangen (sleept) het komt meer dan eens voor dat remblokjes vast gaan zitten in de remklauw en dat doet de temperatuur snel stijgen.
                                  Als de remolie er langer op zit dan 3 jaar vervang hem dan (laat vervangen en ook de remolie die in vele gevallen de koppelingspomp bediend want die gaan er van kapot).
                                  Bij een auto waar niets blijft hangen kom ik na een testrit van 5km niet meer aan de remschijven (heb me daar flink aan verbrand).
                                  Dot 4 remolie heeft een kookpunt van 140 graden C. maar als er water in zit kookt dat al bij 100 graden C.
                                  Remolie trekt ook water aan, als je een bus remolie de stop niet op doet kan je de bus na een dag weg gooien want dan is die al slecht.
                                  Last edited by ; 27/01/2016, 18:51.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X