Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Op tilt slaan toerenteler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Op tilt slaan toerenteler

    Vandaag vertrok ik met mij dagelijkse wagen (Nissan Almera 1.4i) tot op de plaats waar ik moest zijn.
    Ik leg de wagen stil en +/- 15 min. later wil terug vertrekken, ik draai het contact om zodat de controlelampjes allemaal oplichten en op dit moment begint te toerenteller uit te wijken tot 8000t/min dan weer terug 4000, 3000, 8000, 5000 enz ...
    Ik de wagen gestart en nog steeds bleef de meter tilt slaan.
    De meter is gewoon continu in beweging ook al maak de motor op stationair toerental 800 t/min.

    Moest de krukas sensor defect zijn, dan denk ik dat het lampje van "check engine" moet oplichten.

    Iemand hier al ervaring mee gehad of een tip waar het aan kan liggen.

  • #2
    Probleem met je alternator?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Probleem met je alternator?
      Toch geen last van spannings val, of dat de wagen niet wil starten.
      Wat heeft alternator met toerenteller te maken ?

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
        Toch geen last van spannings val, of dat de wagen niet wil starten.
        Wat heeft alternator met toerenteller te maken ?
        Sommige wagens halen het signaal van toerenteller van hun alternator

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
          Sommige wagens halen het signaal van toerenteller van hun alternator
          Bij deze word het sigaal gemeten op de krukas.
          Maar ik denk niet dat die sensor defect is, anders kreeg ik wel een melding denk ik.

          Comment


          • #6
            Miljaar ook nog schrijf fout in titel

            Comment


            • #7
              probeer eens te kijken of jouw wagen geen batterij zitten heeft in de tellerpartij.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
                Miljaar ook nog schrijf fout in titel
                Ja en nu nog één erbij.

                edit: twee eigenlijk, maar kom...

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Sommige wagens halen het signaal van toerenteller van hun alternator
                  en hoe noemt die klem? of is het alleen bij diesels?

                  Comment


                  • #10
                    Ik herken dit probleem:

                    toen ik een klein manneke was reden we thuis met een Honda Civic 1.5 (bj1985). Ik herinner me eens bij een koudstart dat de toerenteller plots uitsloeg tot maximum toerental en daarna bleef dansen rond 4000. Motor startte wel normaal. Na een paar seconden gaf de wijzer weer correct aan. Enkele dagen later echter wou hij niet meer starten > startmotor kapot. Na vervanging is dit probleem nooit meer teruggeweest.

                    ik was toen te klein om in de garage te gaan vragen of die dolle toerenteller een voorteken was, da behrijp je wel zeker

                    Comment


                    • #11
                      Nog steeds niet gevonden waar de oorzaak ligt
                      Ik ben zaterdag nog een eindje gaan rijden en toen deed de teller weer even normaal.
                      Maar na eenmaal stil leggen was het weer om zeep.
                      Morgen eens bij de Nissan dealer gaan informeren, aangezien weinig mensen hier ervaring mee hebben.

                      Comment


                      • #12
                        en iedereen vind mijn tip weer belachelijk zeker , nuja, jullie probleem.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                          en hoe noemt die klem? of is het alleen bij diesels?
                          De W-klem.

                          Kan ook gewoon de toerenteller naald zijn. Naaldje ooit eens losgemaakt en een ander wijzerplaat achtergrond gestoken?

                          Comment


                          • #14
                            Ik reply zo, omdat Edith al slaapt

                            Als je motor ook plotseling 2000 tr/min stationair draait, kan het ook zijn dat je ergens valse lucht 'trekt'. Inlaatcollectorpakking, gasklep, leidingen,etc...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977 Bekijk Berichten
                              De W-klem.

                              Kan ook gewoon de toerenteller naald zijn. Naaldje ooit eens losgemaakt en een ander wijzerplaat achtergrond gestoken?
                              Neen, nooit iets veranderd aan die wagen, het is mijn dagelijkse wagen

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977 Bekijk Berichten
                                Ik reply zo, omdat Edith al slaapt

                                Als je motor ook plotseling 2000 tr/min stationair draait, kan het ook zijn dat je ergens valse lucht 'trekt'. Inlaatcollectorpakking, gasklep, leidingen,etc...
                                Motor loopt normaal, nergens problemen mee.
                                Enkel die teller he

                                Comment


                                • #17
                                  Heb dat probleem eens gehad met m'n temperatuurmetertje.
                                  Was gemotiveerd op het derde vak aan het sjezen toen m'n meterke plotseling richting H ging en er voorbij.

                                  Kon niet direct stoppen, daar het op de A17 was en er redelijk wat mist was. Dan gestopt aan het eerst volgend tankstation. Waterniveau gecontroleerd, leidingen gecontroleerd (kon je nog aan komen) dus alles ok.

                                  Na 5 min stond het naaldje plotseling normaal. Dus terug vertrokken. Paar minuten later was het weer aan het klimmen. Verrekt en tikte er eens op. Naaldje viel mooi terug op z'n plaats en als ik nu terug merk dat het meterke begint vreemde kuren te hebben, krijgt ie terug een tik.

                                  Dus om een lang verhaal kort te maken.

                                  Tik eens op je meterke. Misschien is het dan opgelost

                                  Anders zal je toch naar een ander metertje moeten uitzien.

                                  Grtz,

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door breyton1977 Bekijk Berichten
                                    Heb dat probleem eens gehad met m'n temperatuurmetertje.
                                    Was gemotiveerd op het derde vak aan het sjezen toen m'n meterke plotseling richting H ging en er voorbij.

                                    Kon niet direct stoppen, daar het op de A17 was en er redelijk wat mist was. Dan gestopt aan het eerst volgend tankstation. Waterniveau gecontroleerd, leidingen gecontroleerd (kon je nog aan komen) dus alles ok.

                                    Na 5 min stond het naaldje plotseling normaal. Dus terug vertrokken. Paar minuten later was het weer aan het klimmen. Verrekt en tikte er eens op. Naaldje viel mooi terug op z'n plaats en als ik nu terug merk dat het meterke begint vreemde kuren te hebben, krijgt ie terug een tik.

                                    Dus om een lang verhaal kort te maken.

                                    Tik eens op je meterke. Misschien is het dan opgelost

                                    Anders zal je toch naar een ander metertje moeten uitzien.

                                    Grtz,
                                    Vandaag naar mij werk geweest +/- 70km gereden en de teller deed terug normaal.
                                    Maar als ik morgen terug vertrek wijkt de teller waarschijnlijk weer enorm af.
                                    Tikken heeft het dashboard al gehad maar had geen zin .
                                    Afwachten maar zeker.

                                    Comment


                                    • #19
                                      I run out of ideas

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
                                        Vandaag vertrok ik met mij dagelijkse wagen (Nissan Almera 1.4i) tot op de plaats waar ik moest zijn.
                                        Ik leg de wagen stil en +/- 15 min. later wil terug vertrekken, ik draai het contact om zodat de controlelampjes allemaal oplichten en op dit moment begint te toerenteller uit te wijken tot 8000t/min dan weer terug 4000, 3000, 8000, 5000 enz ...
                                        Ik de wagen gestart en nog steeds bleef de meter tilt slaan.
                                        De meter is gewoon continu in beweging ook al maak de motor op stationair toerental 800 t/min.

                                        Moest de krukas sensor defect zijn, dan denk ik dat het lampje van "check engine" moet oplichten.

                                        Iemand hier al ervaring mee gehad of een tip waar het aan kan liggen.
                                        problemen oplossen van zulke zaken is egenlijk een kwestie van kennis van het systeem wanneer men de werking van electronishe systemen kent is men al een hele stap verder in het analiseren van defecten
                                        in uw geval zou ik (zonder dat er een meting gebeurt) denken aan een storing aan de bedrading tussen ecu/toerenteller of de toerenteller zelf

                                        toerentalsensor kan niet defect zijn, motor zou niet meer aanslaan motor ecu ziet signaal van krukas niet en voor hem draait motor dan ook ni en zal geen inspuiting doen.
                                        BTW signalen en sturingen van en naar motor ecu zijn 99,99 % massa gestuurde signalen dit om ecu te beschermen tegen kortsluitingen en voor mogenlijk maken van diagnose door de eenheid zelf


                                        Greetzzzz

                                        Comment

                                        Working...
                                        X