Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Remproblemen: harde rem zonder remkracht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Remproblemen: harde rem zonder remkracht

Hallo,

Ik kom net vanop een 10 daagse reis en mijn mg zr td stond dus 10 dagen stil.. Niet dat het veel uitmaakt, maar vermeld het toch maar. Voordien remde die zoals het hoorde buiten wat gepiep bij links en rechts afdraaien.

Ik spring de auto in en vertrek voor een rit van 10 km. Bij het eerste punt dat ik moest remmen remde de auto bijna niet. Pedaal superhard, maar geen remkracht.
    Ik rij verder en op het einde van de 10km was het nog niet beter.
    Ondertussen eens goed in het oog gehouden wat er juist gebeurt:

Ik kan ongeveer een km rijden (meer of minder) en de eerste maal dat ik de rempedaal induw remt de auto goed af en kan ik de pedaal redelijk goed doorduwen. Ik kan de pedaal bvb 5cm induwen.
    Vanaf dat ik de rempedaal los en opnieuw induw is de pedaal superhard, en kan ik de pedaal bvb maar 2cm meer induwen. Dus heel veel druk, maar bijna al mijn remkracht is weg!

Iemand enig idee waar te beginnen?

Na wat zoekwerk denk ik zo aan een rembekrachtiger en eventueel vacuumslangen?

Alvast bedankt.

Slaapt ie binnen of buiten ? ...

Comment

Altijd buiten. Denk dat hij bij d evorige eigenaar ook altijd buiten stond.

Comment

Dan denk ik in eerste instantie aan marterschade: een doorgeknabbelde onderdrukleiding, zeker als je in den triangle marginal woont.

Comment

Miljaardeeeee ik kan het niet geloven maar ge kunt nog gelijk hebben ook dat zou erover zijn.

Toen ik de motorkap opendeed vond ik dat daar wel veel haar hing tegen mijn isolatiewand. Ik heb wel een ros-witte kat dus ik ging er vanuit dat die haren van de kat waren.

Morgen leg ik er mij onder. Die onderdrukleiding waar vind ik die dan? Is die verbonden met de rembekrachtiger?

Comment

Ik denk dat het raadzaam is om niet meer verder te rijden als je voelt dat de remmen slecht werken. Je kan hiermee trouwens beter naar een garage gaan want zo te zien ken je er niet al te veel van.

Comment

het pedaalgevoel dat u beschrijft is dat de servo zou uitvallen
              het is wel raar dat het de eerste keer remmen wel goed gaat
              ik zou eens kijken naar de vacuumslang die naar de servo loopt
              Z4 M40i

Comment

Kijk ook eens naar het oliepeil van uw remmen, staat dit normaal of abnormaal laag?
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Ik denk dat het raadzaam is om niet meer verder te rijden als je voelt dat de remmen slecht werken. Je kan hiermee trouwens beter naar een garage gaan want zo te zien ken je er niet al te veel van.

Hier zie, onzen antichrist geboren met alle wijsheid en zijn glazen bol komt hier ook zijn preek eens verkondigen. Als je niets toe te voegen hebt, laat het dan gewoon want zo te zien ben jij een zure mens met tal van vooroordelen.

Bedankt het oliepeil staat goed, anders zou deze toch drukverlies hebben ipv juist hard staan.

En merci camaro, packard, het is mijn terugslagventiel dat van de servo naar pomp komt dat afgebroken is. De meterdraad voor de egr of hoe je dat kanaaltje ook noemt zit normaal op dat terugslagventiel en is afgebroken. Straks een vijs indraaien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door springstof Bekijk Berichten
                    Hier zie, onzen antichrist geboren met alle wijsheid en zijn glazen bol komt hier ook zijn preek eens verkondigen. Als je niets toe te voegen hebt, laat het dan gewoon want zo te zien ben jij een zure mens met tal van vooroordelen.

Bedankt het oliepeil staat goed, anders zou deze toch drukverlies hebben ipv juist hard staan.

En merci camaro, packard, het is mijn terugslagventiel dat van de servo naar pomp komt dat afgebroken is. De meterdraad voor de egr of hoe je dat kanaaltje ook noemt zit normaal op dat terugslagventiel en is afgebroken. Straks een vijs indraaien.
                    graag gedaan
                    bedankt dat u laat weten wat er mis was
                    de meesten vragen raad en als de oplossing dan gevonden is horen we ze niet meer
                    alsof we niet mogen weten wat er mis was
                    Z4 M40i

Comment

Het nalopen van de onderdrukleidingen heeft dan toch zijn doel niet gemist ...

Comment

Checken ;motor uit ,een paar maal trappen op rempedaal,rempedaal ingetrapt houden,motor starten=pedaal zakt dieper=werking booster/vacuumpot.
                        En heb je nog scheurtje=remkracht valt stilaan weg bij remmen
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door springstof Bekijk Berichten

Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Mooi dat t gevonden is
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Idd, dat is de bedoeling van een forum bedankt.

Comment

Working...
                              X