Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring: staat subframe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuring: staat subframe

Vanavond naar de keuring geweest. "Plezante" conversatie gehad:
    - Staat die auto veel buiten?
    - Tja, ik heb geen garage.
    - Je ziet het eraan.

Resultaat: groen, maar 1 zaak nauwlettend in het oog te houden: staat subframe.

Volgende keer dat ie bij de garagist komt vraag ik daar wel eens mening, maar in tussentijd wil ik weten wat dat inhoudt, hoe ik dat zelf zou kunnen zien en evt inschatten. Anyway, wat valt er te weten over dat punt?

Thx!

Om welke auto gaat het?
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Peugeot 607 van 2001, 2.2 hdi

Comment

Buitenstaan is soms beter, in een garage blijft t vochtig.
        Carport is t beste, droog, wind voor t drogen,...
        Zal wat roest zijn, afschuren en behandelen.
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

hebt ge uw bodemplaat nog? Zo neen, misschien terug opzetten. Die verbergt het gehele subframe. Mijne heeft er ook 'last' van. In de garage wist men mij te vertellen dat het nog wel een hele tijd zou duren eer ik daar echt last van zou krijgen.
          www.peugeotforum.be

Comment

ga zef eens onder de auto en neem er eens een foto van. ofwel een zeikerd van een keurder die toch maar iets van opmerking op het blad wil zetten, voor je 14jaar oude wagen
            ofwel begint er toch al iets serieus achteruitgang te vertonen. ik heb deze opmerking nog nooit gezien op een keuringsblad en mijn jongste auto hier is 27jaar oud

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
              Buitenstaan is soms beter, in een garage blijft t vochtig.
              Carport is t beste, droog, wind voor t drogen,...
              Zal wat roest zijn, afschuren en behandelen.
              Hmm ik heb een verwarmde garage voor mijn wagens. Dus als het 's nachts regent, of in het weekend, staan die droog. In de regen gereden? Droog op een uur of 4. Nothing beats that.
              Ze worden ook niet zo snel vuil.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Vochtigheidsmeter plaatsen in de garage, en ventileren als de meting boven de 60% klimt
                En liefst geen natte wagen onmiddellijk in de garage binnen rijden
                Voor oudere wagens is te droog ook niet goed, de rubbers en de schuimen (zetelbekleding) kunnen dan afsterven

Comment

Ik heb die opmerking wel al eens gezien en die kwam er omdat de keurder had gezien dat de wagen ergens over had gesleept. De volgende keuring was die opmerking verdwenen. Toont aan hoeveel willekeur er op de keuring heerst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    hebt ge uw bodemplaat nog? Zo neen, misschien terug opzetten. Die verbergt het gehele subframe. Mijne heeft er ook 'last' van. In de garage wist men mij te vertellen dat het nog wel een hele tijd zou duren eer ik daar echt last van zou krijgen.
                    Geen idee, ik heb zelf nog niets eraan gesleuteld. Als die met een bodemplaat kwam zou die er nog op moeten zitten, indien niet eens prijs moeten vragen om dat erop te zetten.

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                    ga zef eens onder de auto en neem er eens een foto van. ofwel een zeikerd van een keurder die toch maar iets van opmerking op het blad wil zetten, voor je 14jaar oude wagen
                    ofwel begint er toch al iets serieus achteruitgang te vertonen. ik heb deze opmerking nog nooit gezien op een keuringsblad en mijn jongste auto hier is 27jaar oud
                    Ga van 't weekend eens proberen of ik hem wat de lucht in krijg en eronder raak. Ofwel eens tot bij mijn ouders rijden, die hebben een smeerput steken in hun garage. Waar moet ik dan juist naar kijken? Afgaande op wat die keurder aan 't bekijken was is dat aan 't motorblok?

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Vochtigheidsmeter plaatsen in de garage, en ventileren als de meting boven de 60% klimt
                    En liefst geen natte wagen onmiddellijk in de garage binnen rijden
                    Voor oudere wagens is te droog ook niet goed, de rubbers en de schuimen (zetelbekleding) kunnen dan afsterven
                    Geen garage

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Ik heb die opmerking wel al eens gezien en die kwam er omdat de keurder had gezien dat de wagen ergens over had gesleept. De volgende keuring was die opmerking verdwenen. Toont aan hoeveel willekeur er op de keuring heerst.
                    Mja, voor zo'n zaken weet ik dus niet goed wat je aan een keuring hebt, dermee dat ik dat zelf wil kunnen zien/inschatten.

Comment

ik dacht dat die opmerking standard op u keuringsblad staat.

nuja, heb dan ook half mijn auto opgelast

Comment

Lol

Comment

Waarschijnlijk heb je een deuk of zo op u subframe van de bodem ééns te raken.

Comment

Net efkes de krik eronder gezet en al liggend wat foto's genomen in de hoop dat die duidelijk genoeg zijn ik besef wel dat je aan de hand van een paar foto's moeilijk een deftige analyse kunt maken, maar bon, op hoop van zege.

Links:

Rechts:

Tja, daar is idd roest aan te zien. Hoe erg dat allemaal is? Geen idee, al zal ie morgen wss nog niet uiteen vallen. Bij vorige eigenaar stond ie ook altijd buiten (mss wel onder carport), niet abnormaal dan zeker? Nee?

Oja, ik zie ook een bodemplaat, dus die zit er nog op alleszins.

Wat zien jullie?

Comment

ga er tegen de volgende keuring eens goed over met een stalen borstel en probleem opgelost
                              www.peugeotforum.be

Comment

Subframe is inderdaad roestig. Is dit een probleem? Zeker niet. Het kan enkel op lange termijn mogelijk problemen geven. Op de keuring zouden ze daar geen opmerking over moeten geven maar we weten ondertussen al lang wat voor willekeur en incompetentie daar soms heerst.

Comment

das allemaal vliegroest en geen probleem.
                                  daar heb ik nog nooit problemen mee gehad, maar mijn motoren lekken allemaal wel olie en dan blijft dat subframe ook roestvrij .

ik zou mij daar allemaal geen zorgen over maken, dat roest de eerste 10jaar nog niet door. dat overal gaan opschuren met een staalborstel is ook haast onbegonnen werk.
                                  dan heb ik eerder de voorkeur om dat met één of andere spuitbus in te spuiten (iets roestwerend ofzo).
                                  ik heb zo van die spuitbussen voor holle ruimtes. is iets heel plakkerigs dat roest ook tegenhoud. is daar perfect voor. stoot het water ook af.
                                  uw subframe gaat dan een zwarte look krijgen

Comment

Dacht echt dat ik hier nog een laatste reactie geplaatst had...

Anyway, thx voor alle reacties, ik heb weer wat bijgeleerd!

Comment

Working...
                                    X