Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe turbo auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe turbo auto

    Beste mensen

    Ik voelde al enkele weken dat er iets mis was met mijn auto, ik kon namelijk niet meer zo 'snel' optrekken als gewoonlijk, heb dan hier en daar wat rond gekeken en het bleek dat mijn turbo kapot moest zijn volgens het internet. Ik ben dinsdag naar de garage geweest en inderdaad mijn turbo is kapot en ook enkele gloeibougie's.

    Nu is mijn vraag is dit de moeite waart om voor +-1500 euro te gaan investeren in mijn auto zodat hij terug perfect kan rondrijden hij heeft namelijk al 220.000 km's.

    Het gaat over een Golf plus 1.9 TDI 77kw/105pk van het bouwjaar 2008.

    Indien ik toch mijn auto ga laten repareren zijn er verschillende soorten turbo's of eigenlijk niet ? het zou wel handig zijn moest ik een turbo kunnen kopen waarbij ik meer pk's enz zou krijgen, of gaat dat niet ?
    Zolang hij maar niet opnieuw gekeurd etc moet worden.

    Voor de rest weet ik eigenlijk niet zoveel van auto's daarbij mijn vraag.

    Alvast bedankt
    Met Vriendelijke Groeten
    Wouter

  • #2
    Nieuwe turbo is niet echt nodig,
    Kies voor een gereviseerde turbo + inruil van je kapotte turbo en je bent terug de baan op voor een derde van de prijs
    Grotere turbo heeft in dit geval weinig zin denk ik
    2.0 JTDm

    Comment


    • #3
      Wat de kapitein zegt.

      Als je VW dealer geen gereviseerd stuk wil plaatsen, vraag dan eens prijs bij een onafhankelijke garage.

      Je moet alleen zeker zijn dat de motor geen andere schade heeft t.g.v. oliegebrek, als alle olie via de defecte turbo is weggelopen of opgebrand...

      Comment


      • #4
        De vw dealer wil juist een nieuwe turbo laten plaatsen

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door dmwouter Bekijk Berichten
          De vw dealer wil juist een nieuwe turbo laten plaatsen
          Tuurlijk, die willen veel geld verdienen.
          Laten reviseren isgoedkoper... En groter ja dat kan maar dan moet de rest ook aangepast worden.
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #6
            Turbo's Hoet... Bestaan die nog?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Turbo's Hoet... Bestaan die nog?
              Bajaat, zitten ergens in Roeselare met een grote depot.
              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

              Comment


              • #8
                resiveren van die turbo wat kan ik mij daar bij voorstellen ? En is het eigenlijk wel de turbo want zie hier veel forums waar mense de turbo hebben laten vervangen en nog altijd het zelfde probleem hebben.( of enkel de turbo proper late maken en klaar is kees) Kan dit ook met filters te maken hebben of ?
                Last edited by ; 22/05/2015, 10:01.

                Comment


                • #9
                  ik denk dat ge eerst eens in een goede garage een deftige diagnose zult moeten laten maken

                  als ge enkel problemen hebt met niet snel meer kunnen optrekken, kunnen er nog tal van andere mogelijkheden zijn. Vuile/kapotte luchtmassameter is er eentje van.

                  Turbo's die kapot zijn kan je controleren doordat ze vrijwel zeker speling op de as hebben. Typisch is dan ook dat de turbo stevig fluit. Je kan ook een kleine test doen en dat is de onderste slang van de intercooler los maken en kijken of daar een stevig neut olie uitloopt. Olie gaat ge daar altijd vinden, maar als daar bijna een glas vol olie uitloopt, dan weet ge al hoe laat het is met de turbo.
                  Garages zijn snel met zeggen dat het de turbo is, want het is een onderdeel waar zij veel geld op verdienen. Als ze u een nieuwe geven, vraag dan of ze de oude meegeven. Voor hetzelfde geld steken zij een ruilturbo en rekenen ze een nieuwe aan. En ja, ook een dealer kan ruilturbo's steken. Ik ken merken waar je dat gewoon kan vragen. Zelfde met versnellingsbakken en andere dure onderdelen.
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • #10
                    Al enkele weken... En toch blijven rijden... - goed bezig


                    Sent from over-priced mobile device
                    U hoeft dit niet te lezen.

                    Comment


                    • #11
                      De kapotte turbo gaat toch even van dichtbij bekeken moeten worden. Als de schoepen tegen de behuizing hebben gedraaid dan zouden er wat schilfers (of grotere stukken) in de motor verdwenen zijn en dat is natuurlijk verre van ideaal.

                      Comment


                      • #12
                        Welke garantie geeft een dealer als je een gereviseerd stuk laat plaatsen ipv een nieuwe?
                        Als je bv. binnen het jaar opnieuw er problemen mee zou hebben.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                          Welke garantie geeft een dealer als je een gereviseerd stuk laat plaatsen ipv een nieuwe?
                          Als je bv. binnen het jaar opnieuw er problemen mee zou hebben.
                          Gereviseerde stukken hebben zowat altijd een garantie van een jaar, wat eigenlijk hetzelfde is als op nieuwe stukken. Daarvoor moet je het dus niet laten.
                          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                          Motoren & Tjeurisme

                          Comment


                          • #14
                            Goed om weten, thanks.

                            Comment


                            • #15
                              Een revisie turbo is gelijkwaardig aan een nieuwe turbo. Toen ik een garrett turbo nodig had voor mijn 525d heb ik rechtstreeks contact laten opnemen met Garrett in Duitsland. Daar lieten ze ons weten dat Turbo's Hoet de enigste verdeler was met wie zij samenwerkten voor België. Na aandringen heb ik toch een turbo bekomen. Ik zou de turbo niet bij een officieel dealer laten herstellen. Er zijn specialisten die het véél goedkoper doen. De officieel dealer rekende mij all in (onderhoud erbij) 3000 euro aan terwijl ik voor een 1300 of 1500 euro gesteld was... Weliswaar revisie en geen nieuwe.

                              Bij BMW gaat de turbo onder andere kapot omdat men de carterontluchtingklep niet vervangt. Dit moet normaal alle 70.000 - 90000 kms gebeuren. Dan mag je nog een nieuwe turbo laten monteren dan krijg je vroeg of laat terug vodde. Als de klep slecht werkt zuigt de turbo alle olie op en gaat de turbo terug kapot.
                              Last edited by BEEMER; 23/05/2015, 11:42.
                              The shark is BACK! BMW 635csi

                              BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017


                              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                              Comment


                              • #16
                                Deftige diagnose laten doen. Als ik een garagist was zou ik mensen met een vacuumlek ook een turbo aansmeren . Zo word je rijk en de meeste éérlijke mensen zullen nooit rijk worden.

                                Comment


                                • #17
                                  Idd en ga niet naar de dealer maar naar een speciaalzaak zoals vagtechniek of DVX om rijdend te laten uitlezen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Waarborg bij VW is 2jaar stukken en werk...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door eddyfr Bekijk Berichten
                                      Idd en ga niet naar de dealer maar naar een speciaalzaak zoals vagtechniek of DVX om rijdend te laten uitlezen.
                                      Vagtechniek(.nl) is niet ver vanuit A'pen.

                                      Zij doen ook ultrasoonreiniging van turbo's. Je weet maar nooit wat hier het probleem is.

                                      Comment


                                      • #20
                                        woensdag zal hij binnen moeten voor nieuwe turbo, ik zal jullie iets laten weten en vraag ook mijn kapotte turbo mee.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X