Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Transit: verliest vermogen en slaat af: oorzaak?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ford Transit: verliest vermogen en slaat af: oorzaak?

Auto: Ford Transit 300S FD DC100 LR 4,23 uit sep. 2004.
    2 liter motor (1998cm3), 74,00kW
    ca. 275.000 op de km teller.

Probleem:
    Tijdens het rijden op de snelweg zakte het vermogen langzaam terug en de motor sloeg af (er knipperen/branden geen lampjes).
    Na paar minuten was hij weer gewoon te starten. Na 200m rijden zelfde probleem.
    Na uur wachten, weer gestart en gewoon naar huis kunnen rijden (afst. ca. 4-5 km).
    Zag wel dat temperatuurmeter bij bijna thuiskomst hoger stond dan normaal (normaal halfweg; nu op driekwart). Na 5 sec. echter weer halverwege.
    Kan nu wel gewoon rijden (snelweg nog niet geprobeerd). Hij rijdt normaal. Zie wel na kwartier probleem met temperatuurwijzer weer (te hoog en onrustig).

Ik heb geen verstand van auto's.
    Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?

Groetjes, Joost.

n.b.: Auto heeft 1mei net grote beurt gehad. Hierbij zijn oliefilter, carterplugring, luchtfilter en brandstoffilter vervangen.

had ge nog stroom toen de motor afsloeg?

normaal gezien moet men dit in de garage kunnen uitlezen via het diagnosetoestel, anders wordt het gokken. Krukassensor kan zoiets veroorzaken bijvoorbeeld.
    www.peugeotforum.be

Comment

toch geen vastloper gehad omdat de temperatuur te hoog is opgelopen?
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Ja, ik had nog gewoon stroom.