Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 5008 - Pookknop vervangen + tweede sleutel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 5008 - Pookknop vervangen + tweede sleutel

Hallo iedereen,

De poolknop van mijn Peugeot 5008 is versleten en zou die dus willen vervangen. Heeft iemand een idee hoe ik de oude eraf krijg, zonder heel de 'zak' rond de pook los te hoeven maken?

Verder zou ik ook een tweede sleutel nodig hebben voor mijn wagen, maar bij Peugeot kost dat rond de 150 euro (sleutel met afstandsbediening). Dat vind ik eigenlijk schandalig duur. Bij de sleutelservice zouden ze de autosleutel kunnen dupliceren voor 70 euro. Heeft iemand daar ervaring mee, of is het toch best om bij Peugeot te gaan hiervoor?

Alvast bedankt!

pookknop is heel simpel: zonder een draaibeweging te maken de knop recht naar boven trekken. Wel oppassen: ge zou niet de eerste zijn die zichzelf knock out klopt of de voorruit eruit klopt bij het lossen van de pook.

sleutel is een moeilijk geval (bij alle constructeurs trouwens) omdat daar een transponder inzit. Dus op zich is een sleutel niet genoeg maar moet er ook een transponder inzitten welke geprogrammeerd moet worden voor de auto specifiek. Anders krijg je wel de deuren open maar start de auto niet omdat die geen versleutelde code krijgt van de sleutel.
    www.peugeotforum.be

Comment

Hallo flappy,

Bedankt voor de tips. Toen ik de sleutelmaker aan de lijn had zei die dat de chip op mijn originele sleutel uitgelezen zou worden via de computer, zodat hij diezelfde frequentie (of wat het ook mag zijn) in de chip van de tweede sleutel kon programmeren zodat de wagen ook kon starten. Maar ik weet dus niet of dat allemaal wel goed is. Of is dat exact hetzelfde als ze bij Peugeot zelf zouden doen, alleen voor een veel duurdere prijs? :-) Dat probeer ik nu dus wat uit te zoeken.

Comment

Op zich straf dat het 150 euro kost.
        Maar eigenlijk nog veel straffer dat een sleutelmaker dat wil namaken.

Comment

Ja vind het ook wat beangstigend dat dat zo simpel kan, maarja.
          En het was nochtans geen speciale slotenmaker, maar denk Mister Minit of zoiets.

Comment

als ge daar garantie op werking kunt krijgen, waarom dan niet. Dus eerst sleutel uittesten en dan betalen. In diest op de ring zit er ook ene die beweert het te kunnen.
            www.peugeotforum.be

Comment

Working...
            X