Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roze vloeistofplek onder linker voorkant Opel Astra

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Roze vloeistofplek onder linker voorkant Opel Astra

Onder mijn Opel Astra lag aan voorkant een roze vloeistofplek. Ik schat een paar soeplepels. Ietwat vettig. Auto buiten gezet. Buiten geen bijkomende lekkage.

Als ik de onderkant van de wagen bekijk, zie ik nergens druppels hangen.

Wat zou dat kunnen zijn ?
    Last edited by 5W30; 03/05/2015, 09:39.

Roze vloeistofplek onder linker voorkant Opel Astra

Uw auto heeft last van wat in het vakjargon ook wel het barbiesyndroom wordt genoemd

Nee, het is hoogstwaarschijnlijk gewoon koelvloeistof. Best het koelvloeistofpeil eens controleren.

Comment

Koelvloeistof staat tot 3/4 hoogte van het plastic reservoir. Voorlopig lijkt peil nog normaal. Heel veel lag er niet op de grond. Er is hoogstwaarschijnlijk wel ergens een klein lek. Raar is dat het geen continu lek is.

Comment

Roze achtig kan ook servo olie zijn, het ruikt zeer sterk.

verstuurd vanaf mijn Nokia 3310

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbeke Bekijk Berichten

Dat denk ik ook eerder . Ik zou mijn hydrauliek reservoir ééns nakijken.
          Als de niveau te laag ligt gaat u pomp zoemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbeke Bekijk Berichten

Dat denk ik ook eerder . Ik zou mijn hydrauliek reservoir ééns nakijken.
            Als de niveau te laag ligt gaat dat spel zoemen.

Comment

Ok, thanks, ik ga de servo ook eens verder checken.

Comment

Een uur met wagen gereden. Een paar heuvels gedaan. Bij aankomst sloeg ventilator aan. Dus relatief hoge temperatuur en druk. Geen lek, geen druppels.

Op basis van vlek op grond gisteren moet er iets tijdelijk gelekt hebben tussen linker achterkant v/d radiator en de waterpomp.

Comment

Kan ook zijn dat uw radiator een klein lekje heeft ???

Heb dat ook eens gehad met een auto en als die langer dan een dag stilstond lagen er enkele druppels op de grond, voor de rest weinig problemen opgeleverd, zo blijven rondrijden, wel regelmatig waterpeil sjecken en af en toe beetje bijgieten.

Comment

Inderdaad. Ik ga het in de gaten houden. Als er nog vloeistof op grond ligt, dan met zaklamp zoeken waar het precies vandaan komt.

Comment

De auto is nagekeken in garage. Ze hebben in geen lek gevonden. Verder op te volgen. Ikzelf vermoed dat de waterpomp heel sporadisch een kleine hoeveelheid koelvloeistof lekt. Als ik geluk heb, blijft het stabiel. Als ik geen geluk heb, zal ik het snel merken.

Comment

ik weet het niet maar ik stel de vraag maar...soms tuffen auto's na een forse/hete rit toch wat koelwater viea het overdrukventiel naar buiten ?

Comment

Bobo, ik vermoed zelf ook dat er een overdruk was en dit de oorzaak is van het sporadisch lek. Maar in de garage is het fenomeen totaal maar dan ook helemaal totaal onbekend.
                          Het lek zat niet ter hoogte van het reservoir (waar er een ventiel is) maar obv de vloerafdruk aan de andere kant en dicht in de buurt van de waterpomp. Ik verdenk de waterpomppakking die als overdrukklep heeft gewerkt. Een andere uitleg heb ik niet.

Comment

Working...
                          X