Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A1: verschil tussen servicebeurt en oliewissel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi A1: verschil tussen servicebeurt en oliewissel

Wij hebben onlangs een Audi A1 gekocht bij een handelaar. Deze heeft nog het 30.000km onderhoud uitgevoerd. Maar nu krijg ik de melding - als ik het contact aanzet - "Servicebeurt over 700km of 131 dagen".

Als ik in de boordcomputer bij services en interval ga kijken is er blijkbaar een verschil tussen een servicebeurt en een oliewissel, want voor de oliewissel wordt wel degelijk aangegeven "binnen 29400 km"
    maar voor de servicebeurt dus over 700km.

Wat is eigenlijk het verschil tussen beide, of zouden ze gewoon vergeten zijn om de servicebeurt te resetten?
    sigpic

Een wilde gok gezien niemand anders wil antwoorden:

Zou het kunnen dat oliewissel de kwaliteit van de olie meet, en dus na de laatste oliewissel weer van 30.000 is beginnen aftellen, en dat servicebeurt enkel rekening houdt met de datum en de kilometers na de laatste reset (en dat bij het laatste onderhoud die teller niet gereset is)?
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ze hebben idd alleen de oliewissel gereset en de andere service indicator vergeten. Helaas lijk ik niet direct een alternatieve methode te vinden om t zelf te resetten, t zal via de Vagcom moeten.
      sigpic

Comment

Recente Audi's zijn niet meer manueel te resetten. Nog zoiets waardoor mensen sneller naar een merkdealer gaan.

Comment

De interval voor de oliewissel kan je dan weer wel zelf resetten...
          sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Azgard Bekijk Berichten
            De interval voor de oliewissel kan je dan weer wel zelf resetten...
            Is dat in de MMI of in de boordcomputer?

Comment

In de MMI.
              sigpic

Comment

Working...
              X