Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zitmaaier start niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zitmaaier start niet

Beste leden,

Ik geen idee of het hier moet, maar het lijkt me wel de beste plaats die ik kon vinden.
    Ik heb mijn zitmaaier voor de winter opgeborgen en wil deze nu starten zonder succes. De batterij was vorig jaar al bijna kapot, dus heb ik een nieuwe gekocht, maar nog steeds niets.
    Als ik start dan zie ik het vliegwiel telkens 1/6de ongeveer van een toer draaien, stoppen, weer 1/6de...

Ik heb geen idee wat het kan zijn. Als er mensen zijn die kunnen helpen, of als ik meer dingen moet uittesten, laat maar weten.

Alvast bedankt!!!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Nafte eraf. Ook nafte uit de carburator ledigen, carburator en bougies mooi reinigen en ff checken of je vlam hebt.

Verse nafte erop en klaar om te gaan!

De nafte van tegenwoordig =/= vroeger. Is chemische rommel. Na zes maand stil staan is die 'stuk'. Best is om te stallen met ASPEN ipv gewone benzine.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

idd aspen 4takt blijft 1 jaar goed dacht ik.
      Als m.rijdend is weggezet zal t niet zo moeilijk zijn, vooral niet te ver zoeken
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door capadonic Bekijk Berichten
        Als ik start dan zie ik het vliegwiel telkens 1/6de ongeveer van een toer draaien, stoppen, weer 1/6de...
        Beetje rare zin, gaat de motor nog goed/snel rond? Heeft de batterij deze winter aan een druppellader gehangen?
        Slechte benzine is inderdaad het meest voorkomende probleem, je kan 'm eventueel aan de praat krijgen met startpiloot maar op slechte benzine zal deze niet mooi draaien. Kans is ook groot dat de carburator vervuilt zal zijn en je alsnog de carbu zal moeten reinigen.

Comment

Bougie uitdraaien en verse benzine rechtstreeks in de cilinder spuiten met een spuit.
          Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Ik versta eruit dat hij niet snel genoeg ronddraait bij het starten en telkens stopt?
            Als de zitmaaier in een tuinhuis stond is het goed mogelijk dat je batterij weer stuk is hoor. Probeer ze eens te laden met de lader. Indien 12 volt (meestal is dat zo) hang hem eens met startkabels aan je auto. Zou in de richting van de batterij zoeken eigenlijk zover ik je uitleg versta.

Comment

Tegenwoordig zitten in brommertjes en mss ook zitmaaiers ook verborgen kontakten die de motor doen stilvallen als je eraf valt.
              Zoals bvb die zitmaaier,toevallig geen kontaktje of microswitch onder je zetel(of maaibak,enz).Bij scootertjes moet je zelfs de rem inknijpen(start maar heeft geen ontsteking dan)
              Als je eraf valt dan rijdt het ding anders alleen verder.
              Of lees je handleiding eens.
              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

je zegt dat het vliegwiel 1/6de van een toer draait en dan stopt. lijkt mij dat je niet genoeg vermogen hebt om de motor te laten rondgaan met de starter
                -nieuwe accu is leeg/dood
                -slecht contact in de bekabeling (schuur het contactvlak van de kabel die aan de accupolen komt eens op, schuur accu contact op en monteer weer goed strak)
                -starter kapot

ik gok het meeste op het 2de punt. het compleet laten leeglopen van je vorige accu zal de connector vervuild hebben

Comment

oude benzine ? zowel de vespa als mijn grasmachine draaien op oude bucht, of zou die benzine al zo oud zijn dat hij nog niet is degradeerd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                    Tegenwoordig zitten in brommertjes en mss ook zitmaaiers ook verborgen kontakten die de motor doen stilvallen als je eraf valt.
                    Zoals bvb die zitmaaier,toevallig geen kontaktje of microswitch onder je zetel(of maaibak,enz).Bij scootertjes moet je zelfs de rem inknijpen(start maar heeft geen ontsteking dan)
                    Als je eraf valt dan rijdt het ding anders alleen verder.
                    Of lees je handleiding eens.
                    Bij mijn zitmaaier zo al een deel fiches uitgetrokken aan van die schakelaars. Onder andere aan de bak en aan mijn koppeling/rempedaal.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      oude benzine ? zowel de vespa als mijn grasmachine draaien op oude bucht, of zou die benzine al zo oud zijn dat hij nog niet is degradeerd
                      Hangt af van de vochtigheidsgraad waar ze staan. Hoe meer die verschilt, hoe meer last.

De nieuwe nafte is ook een hel voor bijvoorbeeld de dichtingen van je vespa. die worden allemaal aangevreten. Verwacht je maar een benzine lekken rondomrond. Dat is natuurlijk wel een punt dat meegenomen wordt tijdens de onderhandeling over de prijs. Maar ik zal braaf zijn.
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

haha, de benzine is er allemaal uitgelopen, weet niet hoe het komt...

Comment

Het is gelukt! Heb wat benzine in de carburator gegoten, en hij startte zonder problemen!

Bedankt voor de hulp!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Comment

Working...
                          X