Mededeling

Collapse
No announcement yet.

trage start na nachtje staan....anders nooit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• trage start na nachtje staan....anders nooit

Hoi,

Elke ochtend merk ik dat de startmotor redelijk moet draaien alvorens de motor echt aanspringt.
    Later in de dag gebeurt dit nooit!

ik heb mijn auto pas enkele weken (2dehands) maar hij is bijna 2 jaar oud - 43000km. Mercedes ML350cdi.

Ik doe bijna uitsluitend lange autostrade ritten dus de batterij wordt elke dag serieus bijgeladen.

Het feit dat de startmotor 's morgens wat langer moet draaien: duit dit op een batterij / startmotor probleem?

alvst bedankt,
    teizman

Kan gerust op een batterij probleem wijzen. Heb je een batterijlader? Zo ja, leg die een nacht aan de batterij en als hij daarna wel goed start is je batterij aan het gaan en steek je best een nieuwe.

Comment

staat de auto altijd buiten, want bij diesels merkte ik bij de ochtendstart toch ook altijd een iets lastigere start...(die wel niet door een eenmalige toevallige chauffeur zou opgemerkt worden)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
        Hoi,

Elke ochtend merk ik dat de startmotor redelijk moet draaien alvorens de motor echt aanspringt.
        Later in de dag gebeurt dit nooit!

ik heb mijn auto pas enkele weken (2dehands) maar hij is bijna 2 jaar oud - 43000km. Mercedes ML350cdi.

Ik doe bijna uitsluitend lange autostrade ritten dus de batterij wordt elke dag serieus bijgeladen.

Het feit dat de startmotor 's morgens wat langer moet draaien: duit dit op een batterij / startmotor probleem?

alvst bedankt,
        teizman
        draait s'morgens de startmotor trager als in de loop van de dag
        of duurt het langer eer de motor aanslaat
        als de startmotor even snel draait bij koudstart en de motor slaat veel later aan is er iets mis met de koudstart van de motor
        Z4 M40i

Comment

Koudstart is bij CDI motoren helemaal elektronisch geregeld. Als het aan het CDI systeem ligt, dan moet er wel meer mis zijn dan enkel koudstart.
          De batterij eens helemaal opladen is een goed begin, is eenvoudig.
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Bedankt....
            Maar aangezien ik dagelijks 200-400 km op de autostrade rijd, zou bet laden toch zo al gebeuren , niet?
            Heeft een lader kopen dan wel zin?

Teizman

Comment

Je kan ook beginnen met de batterij te vervangen maar als dit achteraf niet nodig blijkt dan zal je wel meer aan een lader hebben. Of je kan gewoon naar de garage gaan en het daar laten oplossen.

Comment

Tsja, Ik geloof dat ik beter naar de garage ga...de wagen is nog (even) onder fabrieksgarantie.... (ik neem aan dat een batterij hier ook onder valt).
                Anders twijfel ik of het 'serieus' genoeg is; immers de wagen rijdt prima; 's morgens valt het me enkel op dat de startmotor wat meer moeite moet doen....
                (of is dit een vermoedelijk begin van meer startproblemen)

teizman

Comment

er is een verschil tussen lang duren voor die aanslaat (eens proberen 2x voor te verwarmen want t is best koud smorgens), of de startmotor die smorgens trager rondgaat (accu die begint te slijten en nu last heeft van de ochtendkou).
                  met een beetje geluk heb je binnen een paar weken geen problemen meer (t wordt warmer), maar houd er serieus rekening mee dat je eind dit jaar bij de eerste vorst WEL in panne zult staan dan.

in de zomer werkt een accu namelijk beter, maar de eerste moment dat het onder de 0°C komt, wordt het fataal voor de accu (daarom dat er bij de eerste vrieskou altijd zoveel pannes zijn terwijl de accu het deze zomer nog goed deed)

Comment

oeps : belangrijke info vergeten mee te delen: de auto slaapt binnen!! bij zo'n 17°C nl.

(een ML buiten laten staan...op enkele minuten van de franse grens (Rijsel) is niet zo'n goed gedacht ...

teizman

Comment

over 2 weken doe ik hem binnen voor een onderhoud....ze moeten er dan maar eens naar kijken (ben dan nog net 5 dagen onder fabrieksgarantie
                      teizman

Comment

Een batterij valt niet onder garantie.

Comment

akkerdju!

Ook niet onder garantie van de garage die mij die auto verkocht? (federauto contract...garantie 2de hands)
                          Heb de auto nog maar pas ....dus nog 11 maanden garantie (integenstelling tot de fabrieksgarantie die einde deze maand afloopt)

Tijs

Comment

Ik vind wel dat batt van tegenwoordig niet veel waard zijn.Amper 2 j en ge kunt ze vervangen.
                            Bij goeie batt gloeit het beter en vlugger en is het starttoerental maximaal.
                            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                            X