Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Alfa GT valt stil...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Alfa GT valt stil...

    Hallo iedereen

    Zoals de titel al zegt, mijn Alfa Romeo GT valt stil.

    Het betreft een 1.9 JTD 150pk uit 2004.

    De auto heeft altijd wat ruw gestart, een beetje met schokken.
    Dus bij het groot onderhoud zijn de gloeibougies vervangen.
    Resultaat: Hij start nog altijd met schokken. (dankuwel Alfa-garage met een rekening van 800 euro )

    Toen heb ik een zwaardere batterij geplaats met hogere CCA-waarde maar dit heeft ook niet geholpen.

    Maar dus:

    Vorige week reed ik naar de winkel, zonder problemen. Toen ik hem weer startte viel hij na 15 seconden al schokkend stil. Daarna kreeg ik hem altijd een seconde of twee gestart en viel hij weer stil. Ik heb toen 5 minuten gewacht en naar mijn vader gebeld.

    Toen ik de auto weer probeerde te starten startte hij gelijk en kon ik er zonder problemen mee naar huis rijden. Eenmaal thuis aangekomen wou ik hem parkeren en begon hij weer te schokken tot hij stil viel.

    Dus ik dacht, hij krijgt geen brandstof.

    Toen heeft de auto 3 dagen stil gestaan en wou ik naar het probleem zoeken. De auto startte meteen en ik kon hem zonder problemen het magazijn binnenrijden.

    Ik heb de leidingen van het filter naar de motor even vervangen door doorzichtige en het contact opgezet. De leidingen waren meteen gevuld met brandstof.



    Ik heb nieuwe leidingen gekocht zodat ik zeker was dat deze niet zouden lekken. De auto startte meteen en draaide mooi.
    Na 15 seconden viel de auto stil.
    Nu krijg ik hem zelfs niet meer gestart.
    Het rare is dat ik geen foutmelding krijg, het motormanagement-lampje gaat zelfs gewoon uit.

    Hier een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=gYp367lSTM0

    De aanvoer van brandstof tot het motorblok is goed. Wat kan dan het probleem zijn? Hogedrukpomp? Injectoren? Sensor?

    EDIT: het betreft een common-rail motor

    Alvast bedankt

    Mvg, Dylan
    Last edited by ; 21/02/2015, 13:37.

  • #2
    Hebben ze hem uitgelezen bij Alfa? Misschien kapotte brandstofpomp?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Hebben ze hem uitgelezen bij Alfa? Misschien kapotte brandstofpomp?
      Geen idee, ik had toen het probleem nog niet...
      Maar ik ga er in ieder geval niet meer naartoe, wat een bedrieger.
      Zelfs niks ingevuld in het onderhoudsboekje of mijn onderhoudsinterval gereset.

      Comment


      • #4
        Soortgelijke problemen gehad in de tijd van mijn 156 1.9 JTD, was toen de BDP-sensor die het beu was. Overigens ook wel naar een tweede Alfa garage moeten laten slepen om tot een correcte diagnose en oplossing te komen, is gelukkig niet duur dergelijke sensor.

        Comment


        • #5
          ik denk hetzelfde BDP sensor...

          ken je deze garage?is een specialist...

          Comment


          • #6
            Bedankt voor de reacties! Dat kan inderdaad wel zo zijn, dan heeft de auto natuurlijk geen idee meer wanneer hij moet inspuiten. (of zie ik dit verkeerd?)

            Die garage ken ik niet, maar het is niet zo enorm ver rijden vanaf hier.

            Kan je dit zelf vervangen? Of is dit onbegonnen werk om zelf te doen?

            Alvast bedankt voor de reacties!

            Comment


            • #7
              Geen idee vanwaar je kent maar in Lennik zit ook iemand die heel veel van alfa's kent.
              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

              1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

              2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

              2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

              Comment


              • #8
                Voor het geval je de twee alfisten nog niet gelooft, ik heb hetzelfde voor gehad.
                1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

                Comment


                • #9
                  Ik heb even wat meer over die sensor opgezocht, en de problemen die ik lees komen inderdaad aardig overeen met mijn probleem.
                  De BDP sensor (krukassensor?) zit dus aan de onderkant van het motorblok, dus moet ik de auto op een brug zien te krijgen (of een smeerput).

                  Als ik een nieuwe wil bestellen zie ik dat er sensoren zijn van FAE, FACET, HELLA en FEBI BILSTEIN.
                  Deze variëren van 17 tot 50 EUR.

                  Welke is aangeraden? Ik zie ook dat deze geleverd worden zonder kabel, maar is het misschien aangeraden om de kabel mee te vervangen?

                  Mvg

                  Comment


                  • #10
                    Ik zou persoonlijk voor een Hella of Febi gaan.
                    Kabel vervangen is bij normale omstandigheden niet nodig... (Controleer ze wel eens vooraleer je de stekker terugplaatst)

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                      Ik zou persoonlijk voor een Hella of Febi gaan.
                      Kabel vervangen is bij normale omstandigheden niet nodig... (Controleer ze wel eens vooraleer je de stekker terugplaatst)
                      De HELLA is besteld
                      Ik laat nog iets weten, want ik heb pas binnen enkele dagen een brug ter beschikking.

                      Comment


                      • #12
                        De sensor heeft niet geholpen. Hij reed even terug goed, tot hij warm was.
                        Dan begon hij te stotteren boven 2000 tr/min en dit werd steeds erger tot ik stil stond aan de kant van de weg.
                        Stationair schommelt hij de hele tijd tussen 700 en 900 tr/min tot hij uiteindelijk uitvalt. Gas geven helpt niet.

                        De auto is naar huis gesleept en ik heb morgen een afspraak bij de garage om de auto te laten uitlezen en repareren.

                        Mvg en bedankt voor jullie reacties

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door DylanAerts Bekijk Berichten
                          De sensor heeft niet geholpen. Hij reed even terug goed, tot hij warm was.
                          Dan begon hij te stotteren boven 2000 tr/min en dit werd steeds erger tot ik stil stond aan de kant van de weg.
                          Stationair schommelt hij de hele tijd tussen 700 en 900 tr/min tot hij uiteindelijk uitvalt. Gas geven helpt niet.

                          De auto is naar huis gesleept en ik heb morgen een afspraak bij de garage om de auto te laten uitlezen en repareren.

                          Mvg en bedankt voor jullie reacties
                          Aangezien je blijkbaar wel wat van techniek kent:
                          De EGR-kleppen van die 1.9 CDTI's kunnen nogal wat problemen geven.
                          Als de EGR-klep blijft openstaan, krijgt de motor teveel uitlaatgassen terug in de inlaat en kan hij onmogelijk goed draaien.
                          Ik zou, voor dat je naar de garage gaat, de EGR-klep demonteren en reinigen. Indien dat het probleem is zal je er zo veel goedkoper vanaf komen.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                            Aangezien je blijkbaar wel wat van techniek kent:
                            De EGR-kleppen van die 1.9 CDTI's kunnen nogal wat problemen geven.
                            Als de EGR-klep blijft openstaan, krijgt de motor teveel uitlaatgassen terug in de inlaat en kan hij onmogelijk goed draaien.
                            Ik zou, voor dat je naar de garage gaat, de EGR-klep demonteren en reinigen. Indien dat het probleem is zal je er zo veel goedkoper vanaf komen.
                            Ik heb ook al aan de EGR zitten denken, of een injector(aansluiting) dat moeilijk doet...
                            De EGR-klep zal ik straks eens reinigen.

                            EDIT: Ik ben nog vergeten zeggen dat de motor meer rook produceert dan normaal als hij staat te stotteren.

                            Comment


                            • #15
                              Misschien zijn het de injectoren . Beste is natuurlijk de wagen tegoei uitlezen.

                              Comment


                              • #16
                                Bij die 1.9 CDTI is het 9/10 idd de EGR-klep

                                Comment


                                • #17
                                  Ik heb de EGR uitgekuist, die klep zat muurvast in de open stand. Heb ook ineens de spoel gesmeerd. Probleem opgelost. De auto was zichzelf gewoon aan het vergassen.

                                  Bedankt voor jullie reacties!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Altijd goed als je zoiets zelf kan oplossen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DylanAerts Bekijk Berichten
                                      Ik heb de EGR uitgekuist, die klep zat muurvast in de open stand. Heb ook ineens de spoel gesmeerd. Probleem opgelost. De auto was zichzelf gewoon aan het vergassen.

                                      Bedankt voor jullie reacties!

                                      ook bedankt dat u laat weten wat de oorzaak nu was,
                                      in veel gevallen op forum's stellen ze de vraag wat het zou kunnen zijn maar als het opgelost is hoort ge ze niet meer,
                                      alsof we het niet mogen weten

                                      mooie auto een Alfa GT heb vroeger nog met een 164 V6 3.0 gereden fantastische auto
                                      Z4 M40i

                                      Comment


                                      • #20
                                        opgelost,stom van die onnodige kosten van die sensor (sorry hehe)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X