Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto 'piept' nog steeds na vervanging van de V-riem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto 'piept' nog steeds na vervanging van de V-riem

Beste autoliefhebbers.

Omdat mijn wagen (Honda Civic EP1) geregeld een krijsend piepend geluid maakt wanneer ik start met een koude motor heb ik mijn V-riem vervangen.

Helaas blijkt dat het fenomeen nu alleen maar slechter geworden is.
    De riem bleek nog prima in orde te zijn en het gepiep is erger geworden.
    Nadat ik terug de oude riem gemonteerd heb is het iets minder maar helaas is het nog steeds erger dan in het begin.
    Het gepiep is er nu zelf ook met een warme motor als ik rem op de koppeling of als ik in een laag toerental zit.
    Als de airco aanligt is het gepiep ENORM.

Wat kan de oorzaak zijn?
    Hopelijk valt dit op te lossen met een beperkt studentenbudget.
    Een tijdelijke oplossing zou evt ook interessant zijn gezien ik in juli een studentenjob zal doen.

Zie hier een video van de riem in close up wanneer de airco aanligt, het gepiep stopt tijdelijk (5-10 minuten) als ik er wat smeermiddel op spuit:

Alvast bedankt

Waterpomp stuk ofzoiets? Een van de wieltjes waar uw riem op loopt die niet goed medraait?
    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Inderdaad meelooprollen en riemspanner eens checken.
      Ik vervang altijd de riemspanner mee met de multiriem. Kost wat maar dan is het meestal wel verholpen. Soms hoor je er niet altijd iets aan als je er met de hand aan draait.

Comment

Bij mij piepte de wagen ook, riem werd vervangen en de spanrollen. Was 1 van de lagers van de spanrollen die versleten was.

Comment

Vervang al u rollen en spanners . Problem solved.

Comment

Hoe weet ik met zekerheid welke pulley de oorzaak is ?
            Ik wil namelijk geen 'overbodige' kosten doen.
            De auto heeft al meer dan 200.000 km en zoals eerder aangehaald is het budget beperkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Awaces Bekijk Berichten
              Hoe weet ik met zekerheid welke pulley de oorzaak is ?
              Ik wil namelijk geen 'overbodige' kosten doen.
              De auto heeft al meer dan 200.000 km en zoals eerder aangehaald is het budget beperkt.
              Als je wilt besparen op onderhoud kunt ook leren leven met dat gepiep als je geen kosten wilt doen .

Comment

Je zou eens een krijtstreep dwars over die krukaspoelie moeten zetten. Check na dat slippen of ze nog 1 lijn is .
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

scharnierpunt van de spanrol zal versleten zijn en daardoor niet meer in lijn staan met de andere polie's
                  spanrol vervangen en probleem is opgelost
                  Z4 M40i

Comment

goedkoopste oplossing gevonden

als ge riemen vervangt, ff opzoeken of de spanrollen ook niet moeten vervangen worden. sommige autos moet je zelf de vijs meevervangen waar de spanrol mee vastzit en die krengen kosten dan nog eens een pak geld ook. zo een investering zal het toch niet zijn zeker, en dan ben je weer 200 000km safe

Comment

Welke motorisatie ? Vrijlooppoelie alternator of vrijloop airco. Riemspanner betwijfel ik.
                      Je bent toch zeker dat het in het "Multi-riem-circuit" zit ? Heb je de wagen al eens gestart met de mulitriem gedemonteerd ? Zodat je de distributie en de waterpomp kan uitsluiten.
                      Last edited by ; 24/02/2015, 12:12.

Comment

WD40 mikken op het gepiep....problem solved

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                          Welke motorisatie ? Vrijlooppoelie alternator of vrijloop airco. Riemspanner betwijfel ik.
                          Je bent toch zeker dat het in het "Multi-riem-circuit" zit ? Heb je de wagen al eens gestart met de mulitriem gedemonteerd ? Zodat je de distributie en de waterpomp kan uitsluiten.
                          Het gaat om een Honda Civic EP1 1.4 Benzine met airco.
                          "Vrijlooppoelie alternator of vrijloop airco" geen idee....
                          Als ik er op spuit met wd 40 stopt het geluid 5 minuten.
                          Daarna komt het terug.
                          Het geluid komt dus degelijk vanaf het multi riem circuit.
                          Dit weekend laat ik hem eens draaien zonder riem.

Comment

Het gaat om een Honda Civic EP1 1.4 Benzine met airco.
                            "Vrijlooppoelie alternator of vrijloop airco" geen idee....
                            Als ik er op spuit met wd 40 stopt het geluid 5 minuten.
                            Daarna komt het terug.
                            Het geluid komt dus degelijk vanaf het multi riem circuit.
                            Dit weekend laat ik hem eens draaien zonder riem.
                            Wat bedoel je met "geen idee" ?
                            Dat je niet weet wat ik bedoel met die zaken ?

Ik weet het niet 100% zeker, want het hangt van de motorcode af, maar ik ben er bijna van overtuigd dat jij 2 multiriemen hebt. Geef anders je VIN per PB en dan kijk ik eens.
                            Al is dit iets wat je zelf ook kan zien natuurlijk ...

Comment

Ik denk dat aan de afdankers van de garages nog goed verdient word.
                              Lange wist ik niet dat poeilies kunnen gecheckt en vervangen worden. http://www.mijngrossier.nl/een-multi...-slijtage.html
                              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                Wat bedoel je met "geen idee" ?
                                Dat je niet weet wat ik bedoel met die zaken ?

Ik weet het niet 100% zeker, want het hangt van de motorcode af, maar ik ben er bijna van overtuigd dat jij 2 multiriemen hebt. Geef anders je VIN per PB en dan kijk ik eens.
                                Al is dit iets wat je zelf ook kan zien natuurlijk ...
                                Ik heb een pm verzonden

Comment

Bon, ik ben ingegaan op een voorstel om een kortere te plaatsen zodoende dat de airco dus niet meer op de riem zit.
                                  Resultaat: het gepiep is er nog steeds.

Zou het dan toch de spanrol zijn ? Deze draait nochtans recht en op het eerste zicht ziet die er goed uit.

Comment

Bon, ik ben ingegaan op een voorstel om een kortere te plaatsen zodoende dat de airco dus niet meer op de riem zit.
                                    Resultaat: het gepiep is er nog steeds.

Zou het dan toch de spanrol zijn ? Deze draait nochtans recht en op het eerste zicht ziet die er goed uit.
                                    als het piept is er wrijving dit is meestal door polie's die niet 100% in lijn staan

ik denk nog altijd de spanrol , juist hetzelfde gehad op de Corvette
                                    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                                      als het piept is er wrijving dit is meestal door polie's die niet 100% in lijn staan

ik denk nog altijd de spanrol , juist hetzelfde gehad op de Corvette
                                      Kan ik dit controleren op slijtage ?

Comment

Kan ik dit controleren op slijtage ?
                                        rol en scharnierpunt mogen geen speling hebben
                                        riem er af en kijken als er beweging in zit
                                        Z4 M40i

Comment

Working...
                                        X