Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Adblue volgens dealer onvoldoende kwaliteit: foutmelding bijvullen
Die tank van een ML zit rechtsachter, als je de binnenwielkast uithaalt kan je zo aan de snelkoppelingen van de vul/ontlucht leiding. Via daar kan je volgens mij hem makkelijk leegtrekken. Let wel op, Ad-blue met zuurstof = kristalvorming..
Als je niet zeker bent van je stuk, of niet echt handig bent zou ik er gewoon afblijven
Waarom zou ik gaan breken als ik gewoon een darmpje in de vulopening kan stoppen.....net zoals in het filmpje...
Ik heb overigens bijzonder weinig vertrouwen in deze dealer gezien hij:
1. Beweert dat de adblue slecht zou zijn. Lijkt me eigenlijk straf voor een dergelijk simpele vloeistof die 2 jaar kan meegaan
2. Een hele dag wil sleutelen voor iets wat in het filmpje minuten lijkt te duren
Omdat de vuldop van een GL/ML W164 in de koffer zit, en daardoor pakweg 15 cm diep gaat. Terwijl bij een ML W166 de vulbuis voor de Ad-blue naast de tankdop zit, 1,2 meter lang is en 3 of 4 bochten neemt..
Ik betwijfel of je via daar dus een darmpje gaat doorkrijgen . Proberen kan nooit kwaad natuurlijk.
Het is wel geen dag werk om die tank te legen, of eruit te halen. Dat is een feit
Hier een update van mijn problemen met de adblue melding:
Eerst en vooral: garage ghistelinck (Kortrijk) beschikt over een fantastische meestergast, Rik. Dit gezegd zijnde, hebben ze wel aardig wat last met mijn wagen. Ze hebben al verscheidene malen de computer gereset...maar steeds zonder blijvend resultaat.
Adblue werd eveneens volledig vervangen door vers 'sap'...geen resultaat.
Ze hebben wel een serieuze 'klonter' van gekristalliseerd ammoniak aan de sproeier (in het uitlaatsysteem) gevonden: deze is verwijderd en nadien leek de reset wel effect te hebben. Ikke blij....tot ik weer 60km gereden had: weer foutmelding.
Volgende stap zal zijn het vervangen van de NOX sensoren. Deze worden woensdag gemonteerd....
Alles is onder garantie (gelukkig want de NOX sensoren kosten 450€/stuk excl btw). Ik krijg eveneens gratis een vervangwagen!
Uitstekende service...mijn initieel wantrouwen is volledig weg sinds Rik dit overgenomen heeft!
Heb bij de GL gelijkaardige storing gehad. Twee keer zelfs.
Eerste keer was er een sensor van de katalysator kapot waardoor die ook adblue melding gaf. Was gewoon garantie.
Tweede keer geen storing in computer maar bleek na uitmeten dat de relais die adblue tank aanstuurt defect was.
Dus ik geloof er echt geen bal van dat het te maken heeft met de kwaliteit van de vloeistof.
Temeer omdat ik ook nooit originele adblue van mercedes gebruik.
Gisteren ook een melding zien verschijnen op de ML. Beetje vreemd want de wagen is op 26/02 net nog in onderhoud geweest.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment