Hoi,
ik kocht 2 weken geleden een mercedes ml van 2013 bij een grote 2de handszaak in Genk. Zowat 200km na vertrek vanuit deze garage kreeg ik al de melding om de adblue bij te vullen.....
Ik doe dit (ongeveer 17liter) en de foutmelding blijft aanwezig.... (Deze werd aangevuld door mezelf in een groot tankstation.)
Ondertussen begon hij ook af te tellen....met nog 300km alvorens hij niet meer zou starten, ben ik terechtgekomen bij de lokale mercedes dealer (in zuid-west-vlaanderen)
De dealer heeft er 2u over gedaan om de boel te resetten; bij vertrek in de garage bleek de fout nog steeds aanwezig te zijn!!!
Nog maar eens 1uur zitten wachten
waarna ze mij komen vertellen dat de kwaliteit van de hoeveelheid adblue te laag is om te gebruiken en hierdoor zou de computer steeds foutmeldingen blijven geven??
De wagen kreeg 10maand eerder een onderhoud bij een officiele garage. De Adblue kan dus niet ouder geweest zijn dan dat. Bovendien vulde ikzelf zowat 17liter bij (met verse adblue van een erg drukke garage)
Volgens mij is dit een manier van de officiele dealer om de garantie te ontlopen. Ze, de MB garage, stellen nu voor om alles te demonteren om de tank te kunnen ledigen....Ze laten met andere woorden de klant opdraaien voor een hele dag werkuren, omdat ze zelf nooit een speciale pomp gekocht hebben om een dergelijke tank te kunnen ledigen zonder demontage!
Ik heb gezegd dat ik pas zou 'binnen' komen van zodra ze een dergelijke pomp zouden hebben. In principe zal dit vrijdag zo zijn.
We zullen dan zien wie gelijk heeft: als na vervangen van de vloeistof alle problemen weg zijn, was er inderdaad iets mis met de tankinhoud. ....hopelijk kan ik hen vertrouwen, want ik ga er uiteraard niet naast staan
hebben jullie hier ervaring mee??
alvast bedankt,
teizman
ik kocht 2 weken geleden een mercedes ml van 2013 bij een grote 2de handszaak in Genk. Zowat 200km na vertrek vanuit deze garage kreeg ik al de melding om de adblue bij te vullen.....
Ik doe dit (ongeveer 17liter) en de foutmelding blijft aanwezig.... (Deze werd aangevuld door mezelf in een groot tankstation.)
Ondertussen begon hij ook af te tellen....met nog 300km alvorens hij niet meer zou starten, ben ik terechtgekomen bij de lokale mercedes dealer (in zuid-west-vlaanderen)
De dealer heeft er 2u over gedaan om de boel te resetten; bij vertrek in de garage bleek de fout nog steeds aanwezig te zijn!!!
Nog maar eens 1uur zitten wachten

De wagen kreeg 10maand eerder een onderhoud bij een officiele garage. De Adblue kan dus niet ouder geweest zijn dan dat. Bovendien vulde ikzelf zowat 17liter bij (met verse adblue van een erg drukke garage)
Volgens mij is dit een manier van de officiele dealer om de garantie te ontlopen. Ze, de MB garage, stellen nu voor om alles te demonteren om de tank te kunnen ledigen....Ze laten met andere woorden de klant opdraaien voor een hele dag werkuren, omdat ze zelf nooit een speciale pomp gekocht hebben om een dergelijke tank te kunnen ledigen zonder demontage!
Ik heb gezegd dat ik pas zou 'binnen' komen van zodra ze een dergelijke pomp zouden hebben. In principe zal dit vrijdag zo zijn.
We zullen dan zien wie gelijk heeft: als na vervangen van de vloeistof alle problemen weg zijn, was er inderdaad iets mis met de tankinhoud. ....hopelijk kan ik hen vertrouwen, want ik ga er uiteraard niet naast staan

hebben jullie hier ervaring mee??
alvast bedankt,
teizman
Comment