Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Adblue volgens dealer onvoldoende kwaliteit: foutmelding bijvullen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Adblue volgens dealer onvoldoende kwaliteit: foutmelding bijvullen

Hoi,

ik kocht 2 weken geleden een mercedes ml van 2013 bij een grote 2de handszaak in Genk. Zowat 200km na vertrek vanuit deze garage kreeg ik al de melding om de adblue bij te vullen.....
    Ik doe dit (ongeveer 17liter) en de foutmelding blijft aanwezig.... (Deze werd aangevuld door mezelf in een groot tankstation.)
    Ondertussen begon hij ook af te tellen....met nog 300km alvorens hij niet meer zou starten, ben ik terechtgekomen bij de lokale mercedes dealer (in zuid-west-vlaanderen)

De dealer heeft er 2u over gedaan om de boel te resetten; bij vertrek in de garage bleek de fout nog steeds aanwezig te zijn!!!
    Nog maar eens 1uur zitten wachten waarna ze mij komen vertellen dat de kwaliteit van de hoeveelheid adblue te laag is om te gebruiken en hierdoor zou de computer steeds foutmeldingen blijven geven??

De wagen kreeg 10maand eerder een onderhoud bij een officiele garage. De Adblue kan dus niet ouder geweest zijn dan dat. Bovendien vulde ikzelf zowat 17liter bij (met verse adblue van een erg drukke garage)

Volgens mij is dit een manier van de officiele dealer om de garantie te ontlopen. Ze, de MB garage, stellen nu voor om alles te demonteren om de tank te kunnen ledigen....Ze laten met andere woorden de klant opdraaien voor een hele dag werkuren, omdat ze zelf nooit een speciale pomp gekocht hebben om een dergelijke tank te kunnen ledigen zonder demontage!

Ik heb gezegd dat ik pas zou 'binnen' komen van zodra ze een dergelijke pomp zouden hebben. In principe zal dit vrijdag zo zijn.
    We zullen dan zien wie gelijk heeft: als na vervangen van de vloeistof alle problemen weg zijn, was er inderdaad iets mis met de tankinhoud. ....hopelijk kan ik hen vertrouwen, want ik ga er uiteraard niet naast staan

hebben jullie hier ervaring mee??

alvast bedankt,
    teizman
    Last edited by ; 17/02/2015, 17:49.

Uw verhaal is nogal onduidelijk. Even hernemen: op dezelfde dag nadat u uw aangekochte ML ging halen krijg je na 200km rijden een foutmelding? Heb je dan direct contact opgenomen met de verkoper van de wagen? En was dit een officiële Mercedes garage?

En die 17 liter adblue, bij welke garage heb je dit precies laten bijvullen? Heb je daar een factuur van?

Dat voorstel om alles te demonteren om de tank te kunnen ledigen, komt dat van de garage waar je de ML hebt gekocht of van die lokale mercedes dealer in ZW Vlaanderen?

Ik krijg eerlijk gezegd kop noch staart aan uw verhaal.

Comment

Hoi,

de tekst is licht aangepast met verduidelijkingen...hopelijk is het nu duidelijker...

teizman

Comment

zou je de tank kunnen leegtrekken met een vacuumzuiger ? al heeft een garage dat nutuurlijk in huis

Comment

In een ML-250 van 2013 zou 27 liter moeten ingaan.
          Mijn vrouw vult dat altijd zelf een beetje bij als ze deze berichtgeving krijgt. Na het vullen verdwijnt die melding wel. Gewoonlijk moeten we dan een week of twee later wel op onderhoud en wordt alles gewoon gereset.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Inderdaad: een pomp is beschikbaar maar deze dealer heeft die nooit gekocht omdat ze dachten dat die snel aan vervanging toe zou zijn.(kristalliseren van het ammoniak).

Ze zouden zoeken naar een 'bevriende dealer' die wel eentje heeft...

Persoonlijk vind ik dat er nog erg veel ruimte is tot verbetering van het vulsysteem (of willen ze iedereen vooral flacons laten kopen?): een ontluchtingsventiel zou alles veel makkelijker maken...

teizman

Comment

ik heb zelf zo'n eenvoudig ding om olie te verversen, mss is er iemand bij jou in de buurt die er ook 1 heeft

is dat een erg schadelijk product bij inademen ? (ik dacht het niet)

Comment

Misschien ook interessant voor jou zou zijn om na te gaan of deze wagen nog onder de Mercedes mobiliteitsgarantie (MB Mobilo) valt. Dit staat op het document van het laatste onderhoud dat bij de wagen zou moeten zitten. Indien dit het geval is dan had je gewoon moeten bellen en kwamen ze je gratis ter plaatse helpen.

Comment

Inderdaad...die assistance heb ik nog, trouwens ook van de verkoper in Genk (dus had twee bijstandsverzekeringen die me hadden moeten helpen.....denk ik toch: want indien het aan slechte Adblue zou liggen, weet ik niet zeker of dit zou gelden...)

mvgr,
                  Tijs

Comment

vanaf 4min15 laten ze zien hoe

ze spreken over een levensduur van 2jaar...
                    Last edited by ; 17/02/2015, 20:32.

Comment

Waarom ga je met het probleem bij de lokale dealer en niet bij de verkoper in Genk ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                        vanaf 4min15 laten ze zien hoe
                        dat krijg ik er ook uit zonder 'ad blue pump' met mijn zuiger van €20

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          dat krijg ik er ook uit zonder 'ad blue pump' met mijn zuiger van €20

ik heb dezelfde (maar ook met compressor aansluiting)

Comment

@beimwee3
                            Verkoper in Genk stelde zelf voor om naar lokale dealer te gaan omdat

1. Hij zelf niet de computers heeft voor al de resets en dergelijke
                            2.hij me de rit van 210km wil besparen (ik woon bij Kotrijk)

Met andere woorden, verkoper in genk is erg begripvol...

Teizman

Comment

@deltabelg en bobo:

Heb ook wel een pompje liggen dat hiervoor kan dienen (zo eentje om op een boormachine te zetten).... zou ik dit niet zelf proberen en opnieuw vullen met een flacon adblue ?

Teizman

Comment

doe je weinig mee mis, denk ik

Comment

1 van de mecaniekers beweerde vandaag nog dat er een terugslagklep opzat wardoor ze genoodzaakt waren de hele tank te demonteren (lees:een hele dag werkuren aanrekenen)
                                  Op het filmpje is toch iets anders te zien....
                                  Teizman

Comment

Ik zou het ook eerst zelf proberen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
                                      1 van de mecaniekers beweerde vandaag nog dat er een terugslagklep opzat wardoor ze genoodzaakt waren de hele tank te demonteren (lees:een hele dag werkuren aanrekenen)
                                      Op het filmpje is toch iets anders te zien....
                                      Teizman
                                      ja zo'n dingen installeren dat je het zelf niet kunt en de 'ad bleu pump' (sorry ) moet kopen zie ik ze nog wel doen

Comment

Goed....morgen eens proberen ...

Als het lijkt te lukken, ga ik een flacon kopen (dan weet ik zeker dat het 'goed spul is')
                                        Waar kan ik best gaan? Zou liever niet bij de mercedes dealer gaan.... Vw misschien? Zijn de flacons zowat compatibel?
                                        Wat kost zoiets?
                                        Teizman

Comment

Working...
                                        X