Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meer pk? Bmw e36 316i.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Meer pk? Bmw e36 316i.

    Hallo, zijn er gemakkelijke manieren om meer pk te krijgen? Het gaat over een Bmw e36 316i met 102pk dus chippen is niet echt een optie aangezien het een benzinemotor is. Ik heb gehoord dat je ongeveer 10pk meer krijgt als je de luchtfilter vervangt?
    Alvast bedankt

  • #2
    Dat van die luchtfilter is nonsens. Met chippen win je een paar luttele pk's maar je zou best gewoon iets anders kopen.

    Comment


    • #3
      10pk met een luchtfilter, 15pk met een andere uitlaat, 10pk met andere bougies en ontsteking, 12pk met racestickers ... allemaal onzin hoor.

      ook de grafieken die ze je voorstellen (kloppen daadwerkelijk). alleen nemen ze een auto met pakweg 30 000km en een pikzwarte luchtfilter, doen een testbankrun en daar draait bv 95pk uit. dan steken ze zo een sportluchtfilter en halen ze ineens 104pk.
      9PK winst zeggen ze dan, maar dat had je ook met een nieuwe originele luchtfilter gehad.
      als je pk's wil winnen, zal je grondiger moeten aanpakken.
      injectoren, inlaat, cilinderkop, uitlaat, nokkenas (vooral die laatste zal je vermogen eerder gaan verleggen).
      oja, en t kost veel €€€.

      goedkoopste is andere motor steken, als je toch persé wil dat deze auto meer pk's krijgt
      Last edited by ; 03/02/2015, 03:32.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Steffvg Bekijk Berichten
        Hallo, zijn er gemakkelijke manieren om meer pk te krijgen? Het gaat over een Bmw e36 316i met 102pk dus chippen is niet echt een optie aangezien het een benzinemotor is. Ik heb gehoord dat je ongeveer 10pk meer krijgt als je de luchtfilter vervangt?
        Alvast bedankt
        Gemakkelijkste is een 318i of 320i kopen.

        Comment


        • #5
          De 2 goedkoopste manieren zijn uw in en uitlaat aanpassen.
          Een carbon schutsel in combo met een K&N 57i van €400 haalt op een E46 M3 17pk extra.
          Voor de ongelovigen, getest door PPE voor en na installatie op de testbank.
          Natuurlijk is een 316i geen M3.
          Dus reken op 6-7 pk voor €400.
          Dan heb je nog uw uitlaat, haal daar alles vantussen (incl cat) en ge hebt ongeveer ook weer 6-7 pk winst op een 316i.
          Kosten van een straight pipe bv van Eisenmann is €300.
          Dan alles optimaal laten afstellen door een chip, en een winst van ongeveer 20pk zal haalbaar zijn, maar ge zit dan wel met een kostenplaatje van €1300.
          Dan kunt ge ook nog uw manifold aanpassen, maar dan lopen de kosten weer extra op.
          Het komt er dus op neer dat het dure pk's zijn, en ge gelijk Jakkel zegt gewoon veter een zwaardere motorisatie koopt.
          Tenzij ge zot wilt doen, en dan kunt ge een supercharger installeren, maar dan zijt ge ook weer duizenden euro's kwijt.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            10pk met een luchtfilter, 15pk met een andere uitlaat, 10pk met andere bougies en ontsteking, 12pk met racestickers ... allemaal onzin hoor.

            ook de grafieken die ze je voorstellen (kloppen daadwerkelijk). alleen nemen ze een auto met pakweg 30 000km en een pikzwarte luchtfilter, doen een testbankrun en daar draait bv 95pk uit. dan steken ze zo een sportluchtfilter en halen ze ineens 104pk.
            9PK winst zeggen ze dan, maar dat had je ook met een nieuwe originele luchtfilter gehad.
            als je pk's wil winnen, zal je grondiger moeten aanpakken.
            injectoren, inlaat, cilinderkop, uitlaat, nokkenas (vooral die laatste zal je vermogen eerder gaan verleggen).
            oja, en t kost veel €€€.

            goedkoopste is andere motor steken, als je toch persé wil dat deze auto meer pk's krijgt
            Oooo


            *kikie runs off to autoshop to buy race stickers*



            Alles uit uwe auto zwieren wat extra gewicht is. Dan hebt niet meer pk's maar de auto gaat wel rapper. Weight kills acceleration.
            Last edited by ; 03/02/2015, 12:02.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
              De 2 goedkoopste manieren zijn uw in en uitlaat aanpassen.
              Een carbon schutsel in combo met een K&N 57i van €400 haalt op een E46 M3 17pk extra.
              Voor de ongelovigen, getest door PPE voor en na installatie op de testbank.
              Natuurlijk is een 316i geen M3.
              Dus reken op 6-7 pk voor €400.
              Dan heb je nog uw uitlaat, haal daar alles vantussen (incl cat) en ge hebt ongeveer ook weer 6-7 pk winst op een 316i.
              Kosten van een straight pipe bv van Eisenmann is €300.
              Dan alles optimaal laten afstellen door een chip, en een winst van ongeveer 20pk zal haalbaar zijn, maar ge zit dan wel met een kostenplaatje van €1300.
              Dan kunt ge ook nog uw manifold aanpassen, maar dan lopen de kosten weer extra op.
              Het komt er dus op neer dat het dure pk's zijn, en ge gelijk Jakkel zegt gewoon veter een zwaardere motorisatie koopt.
              Tenzij ge zot wilt doen, en dan kunt ge een supercharger installeren, maar dan zijt ge ook weer duizenden euro's kwijt.
              Het is vaak genoeg getest, een open luchtfilter doet nagenoeg niets. Op enkele sportieve modellen misschien wel maar het gros van de auto's heeft daar niets aan. Al zeker geen 6-7 pk. Als je dan toch wilt spreken over een winst hou het maar op 2 pk Als advies voor de topicstarter zou ik zeggen koop een goedkoper luchtfilterkitje dan heb je de leuke sound toch al

              Comment


              • #8
                Nevermind, ik ga er niet weer over discussiëren, is hier toch hopeloos.
                Last edited by ; 03/02/2015, 12:31.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  Nevermind, ik ga er niet weer over discussiëren, is hier toch hopeloos.
                  Te laat


                  Comment


                  • #10
                    Turbo is niet hetzelfde als NA hé

                    Comment


                    • #11
                      Verkopen en 500euro meer steken voor een 318is.

                      Comment


                      • #12
                        De 316i en 318i is altijd rommel geweest. Koop u minstens een 320i .

                        Comment


                        • #13
                          Je zal momenteel wel makkelijker een deftige 316 of 318 vinden dan een 320i
                          The shark is BACK! BMW 635csi

                          BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017


                          2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                          Comment


                          • #14
                            Direct een E46 330i

                            Comment


                            • #15
                              Waar kan je die nog vinden
                              The shark is BACK! BMW 635csi

                              BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017


                              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                Waar kan je die nog vinden
                                Belangrijker, in goeie staat en met de juiste upgrades!

                                Comment


                                • #17
                                  Helemaal onvindbaar! Als je zo eentje kan vinden direct doorsturen naar de topicstarter!
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

                                  BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017


                                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                    Waar kan je die nog vinden

                                    Bij Bimmer eh.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Lollz

                                      Comment

                                      Working...
                                      X