Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Online autotechniek cursus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Online autotechniek cursus

Hallo Autoforumers,

Aangezien ik geen tijd/geld heb om een avondschool te volgen (Syntra), zocht ik naar alternatieven en kwam ik uit op onlinecursussen.

Echt leer doe je pas met ook echt te sleutelen, maar om toch een basis te hebben zou ik met een onlinecursus beginnen.

Nu wil ik eens weten wat jullie van het idee autocursus denken en wat jullie mening is op de 4 verschillende cursussen die ik gevonden heb.

1)Studieplan.nl

geen voorbeeldhoofdstuk

2)nha.be

Hoe werkt een auto precies? Wil je een auto zelf kunnen onderhouden? Van nieuwe bougies tot remblokken en olie verversen: de rekening van de garage in een oogopslag controleren? Volg de cursus Autotechniek en leer hoe je jouw auto beter onderhoudt en zelf repareert!

geen voorbeeldhoofdstuk

3)Laudius

Vind hier meer informatie over de cursus Autotechniek voor beginners. 14 dagen GRATIS proberen | Geen inschrijfgeld | Binnen 1 minuut starten.

voorbeeldhoofdstuk:

Met een thuisstudie van Laudius studeer je waar en wanneer je wilt. Gegarandeerd de voordeligste erkende thuisstudies van NL. Niet geslaagd, lesgeld terug!

4)Centrum voor afstandsonderwijs

voorbeeldhoofdstuk:

Hier beweren ze dat je dan een erkend garagediploma krijg? Zijn daar buiten het openen van een garage extra voordelen aan?

Wat is jullie mening en/of hebben jullie al ervaring met een van dezen?

Dank bij voorbaat!

volgens mij kan je bepaalde dingen ook enkel leren via praktijk hoor. ik heb een cursus gevolgd bij syntra (oldtimermechaniek) en daar kregen wij niks theorie en alles in praktijk uitgelegd.

bv ontsteking afstellen:
    de leraar had een lopende motor, maar de verdeler stond los. en dan verdraaide die de verdeler zodat je kon horen hoe de motor anders ging lopen. ook eens de ontsteking 180° verdraaid. dan krijg je steekvlammen uit de carbu. eens 2 bougiekabels verwisselen en dan hoor je zo een specifiek puffend geluid in de uitlaat.
    zulke dingen kan je nooit online leren. wij mochten dan zelf de ontsteking weer correct zetten (groep van 10man, dus op een uurtje ben je daar door).

andere zaken zoals een motorblok openen, trommelremmen reviseren, ...

ik kende al veel van autos, heb tal van haynes manuals gelezen voor ik aan een auto werkte, maar aan bepaalde zaken begin je gewoon niet door ff een boek te lezen. dat moet je in de praktijk eens gezien (of gedaan) hebben. het doel van die cursus was dan ook de mensen duidelijk maken dat het allemaal zo moeilijk niet is en de grootste stap is eraan durven beginnen.

wat je wel kan doen, is die cursus volgen. en als je dan eens iets wilt herstellen/vervangen aan de auto, bij iemand langsgaan en het samen doen. loopt er dan iets fout, heb je tenminste iemand met kennis er nog bij. dankzij die cursus heb je dan toch al enige achtergrond van de werking.
    vele zaken moet je slechts 1 keer gezien hebben, om het zelf te kunnen hoor:
    -oliefilter veranderen
    -remblokken/schuiven vervangen
    ...

andere zaken zoals ophangrubbers vervangen is dan iets specifieker en daarna moet je gaan uitlijnen. niet iets dat je zelf zomaar doet. ik begin er thuis ook aan, zet de uitlijning op zicht wat goed en rijd dan naar de auto 5 voor exact te zetten (kost je 50€).

Comment

Nu zijn dat modules geworden.Vroeger nog 3 j autotechnieken geleerd. Door de electronica,canbus en veiligheid komt er telkens weer wat bij.
      Neem de grote zwijgplicht in de garage erbij en snel ben je weer achter.Dus men leest uit en kent dan welke aqtuatoren en sensoren en fouten in de auto zitten.
      Dus ik ga nog wel eens terug om uit te lezen leren.
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
      X