Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes W639 2007 - contactslot geblokkeerd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes W639 2007 - contactslot geblokkeerd

Hoi,
    gisterenavond hebben we onze Mercedes Viano van 2007 nog ferm gebruikt. En vandaag steken we de sleutel in het slot maar we kunnen hem niet verdraaien. Het is te zeggen, we kunnen hem verdraaien en dan gaat de gloei-indicator branden. Maar als dat uitgaat, kunnen we hem niet verder meer draaien.
    Iemand een idee wat er aan de hand is?
    mvg,
    Paul
    Last edited by Muug; 03/12/2014, 13:02.

Afin, uiteindelijk wou er ook niets meer oplichten.
    Bleek een zekering gesprongen te zijn. Duh.

Comment

Een update.
      Diezelfde zekering is weer gesprongen. :o
      Het blijkt de zekering van het slot van de stuurkolom te zijn, ofte "verrouillage de la colonne de direction".
      Iemand een ideetje? Is dit een gekend probleem?

Comment

Nieuwe stuurslot duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Comment

Volgens mij heb je geen aparte ELV (stuurslot) bij een Vito zoals bij een w204 oid. Als ik me niet vergis loopt dat via de EZS(contactslot). Ze sneuvelen wel vaker en kosten een serieuze duit

Comment

ja, gemakkelijk 1000-1200 euro....

Comment

Net nieuw contactslot op de GL laten steken. Wilde niet meer starten en soms zelfs contact niet meer aan.
              Totale prijs was 950 eurokes.

Comment

en het stomme is als ge daar een andere zekering in steekt dat hij weer gewoon start eh Mor ja, ik kan toch moeilijk een zakske van twintig zekeringen in het handschoenenkastje leggen....

Comment

bof,
                  zes dagen zonder probleem gereden en gisterenavond was het weer van dattum.

- ik steek de sleutel in het stopcontact en hoor een geluid dat klinkt als een rits die open gaat. ZIIIIIIP dus. Ik denk dat dit de EVL is die het stuurslot vrijmaakt.
                  - Ik draai de sleutel twee kliks en het dashboard licht op, alsook dus de indicator van het voorgloeien.
                  - Als die voorgloeiindicator uitgaat verdraai ik de sleutel een klik verder om de motor te starten
                  - zekering nr 38 springt en alle lichtjes in het dashboard gaan uit
                  - ik draai de sleutel nog een paar keer heen en weer maar dashboard is dood
                  - ik open de motorkap en steek er een nieuwe zekering in en die springt meteen kapot
                  - ik ben gek en steek er meteen weer één in. Het vonkt maar de zekering houdt het uit
                  - Ik kan de motor probleemloos starten, rij er mee naar Brugge en kan de auto die avond nog drie keer probleemloos starten

Iemand een idee wat hier aan de hand is? De EVL lijkt mij OK. De EZS lijkt mij de sleutel ook correct uit te lezen. Ik vind het verdacht dat er zoveel stroom door dat deel van het circuit loopt. Er horen geen vonken te springen als je een zekering monteert.

Alle ideetjes zijn welkom.

Comment

Tien dagen probleemloos gestart en gereden.
                    Laten onderzoeken door de garage en niets gevonden.
                    Vandaag sprong de zekering weer. En twee nieuwe zekeringen in gestoken en ze sprongen ook meteen weer.
                    Tijd om de wagen af te slepen ....
                    Alle advies is nog steeds welkom.

Comment

Ik denk toch nog altijd richting EZS.. En anders wordt het meetwerk

Comment

Het is inderdaad meetwerk geworden. Het probleem is ondertussen dus gevonden : in de bekabeling die van de EZS naar de startmotor liep, was een draad waarvan de mantel was doorgeschuurd en die gaf dus heel af en toe kortsluiting waardoor zekering 38 sprong. Alle zoekwerk bij elkaar toch tegen de 900 euro kosten. Maar goed, ze hebben gezocht en gerepareerd, en niet zomaar vanalles liggen vervangen zonder na te denken. Alles bij elkaar ben ik dus erg tevreden van de MB-garage in Zottegem, het zijn ten eerste sympathieke mensen en ten tweede denken ze liever eerst eens goed na in plaats van zomaar vanalles te gaan vervangen.

Comment

Eind goed al goed! Nog niet eerder voorgehad op een W639, t'is een specialleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                            Eind goed al goed! Nog niet eerder voorgehad op een W639, t'is een specialleke
                            abaja, een doorgeschuurd draadje, wie verwacht dat nu eigenlijk nog, in deze tijden van zelfrijdende auto's

Comment

Working...
                            X