Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onderhoud - Opel Astra J

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Onderhoud - Opel Astra J

Beste auto/Opel vrienden

Graag had ik jullie volgende vraag evenvoorgelegd.

Ik rij sinds oktober 2012 met een OpelAstra J (1.4 ecotec 100pk benzinemotor)
    Ik reed met deze wagen tot op hedenslechts 17.000 km en dien binnenkort voor de tweede maal op onderhoudte gaan bij mijn officiële Opel-dealer.
    Vermoedelijk zal het hier om een'groot' onderhoud zal gaan. Maar ik vraag me echter af in welke mateer 'groot' onderhoud nodig is aan een wagen met slechts 17.000 km.
    Ik vermoed dat elke garage wel zoveelmogelijk onderhoud zal willen doen omdat dit voor hen het meesteopbrengt.
    Maar natuurlijk wil ik geen onnodigekosten maken...
    Iemand enige ervaring of tips?

Alvast bedankt!

Astra J is altijd om de 30.000km en niet om de 15.000km voor een onderhoud.

Comment

Op 17k al een groot onderhoud is maar zot ze, uwe dealer zet u zwaar in't zak als hij dat beweert.

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      Astra J is altijd om de 30.000km en niet om de 15.000km voor een onderhoud.
      Had de dealer u dat ook niet eerst wijsgemaakt ivm die 15k?

Comment

Klopt. Mijn dealer beweerde ook dat ik ZEKER om de 15.000km voor onderhoud binnen moest.
        Opel daar en tegen en Myopel.be zeggen dat het om de 30.000km moet, ik geloof eerder het merk dan de dealer.

Comment

Inderdaad, moest ge nu met een OPC rijden kan ik het nog snappen, maar voor een gewone wagen gaat dat er over.

Comment

Bedankt voor de reacties. Mijn dealer zegt altijd 1 x per jaar binnen te komen.
            Ik nam telefonisch contact op maar had het gevoel dat ze niet echt in detail wilden treden op hetgeen ze met de wagen wilden doen.
            Ik kreeg er echter toch uit dat ze ook de pollenfilter willen vervangen nu.
            Ik wil in ieder geval voor aanvang van het onderhoud duidelijke afspraken maken om misverstanden te voorkomen.
            Opzoekwerk leerde met het volgende verschil tussen een klein en groot onderhoud.
            Klein:
            verversingvan de motorolie –controle van het oliepeil en de koelvloeistof
            – controle van deremmen (schijven en blokken),
            – controle van de koplampen
            –controle van de accu
            – vervanging van de oliefilter.
            Groot:

Bovenopde controles van het klein onderhoud omvat een groot onderhoud ook:
            -vervanging van de luchtfilter
            - vervanging van de pollenfilter
            -vervanging van de bougies voor benzinewagens
            - controle van deuitlaat
            - nazicht van de schokdempers en de
            banden

Vermits mijn wagen in deze twee jaar ook nog eens zes maanden stilstond wegens verblijf in het buitenland denk ik dat de vervanging van de pollenfilter ook niet echt aan de orde is.

Ik ben van plan een gewoon klein onderhoud aan te vragen.
            Alle tips zijn welkom

Comment

Veel constructeurs schrijven een jaarlijks onderhoud voor als je niet aan de maximum km's komt binnen dat jaar. Veel dealers raden hun klanten ook aan om veel vroeger binnen te komen dan wat de constructeur voorschrijft omdat dit beter is voor hun omzet.

Comment

Die pollenfilter is nog nieuw nu, kan zeker 60.000 km mee.

Je moet eens kijken of een jaarlijkse onderhoudsbeurt in het onderhoudsboekje wordt voorgeschreven. Indien niet (maar die kans is zoals gezegd klein) dan denk ik dat alles oké is voor de garantie als je om de 30.000 km gaat.
                Last edited by Gere; 04/11/2014, 22:27.
                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

een maal per jaar oliewissel + oliefilter en die andere filters is om de zoveel km of om de zoveel jaar. Het zijn niet enkel de gereden km die tellen maar ook de tijd die telt.

Comment

Working...
                  X