Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cardanas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cardanas

Kennis van mij heeft een klein probleempje met zijn wagen.

Ongeveer 4 maand geleden had ie stukken aan zijn wagen, en deed ie hem binnen voor dat te laten repareren. Nu, 3 maand na de herstelling ongeveer is het net hetzelfde probleem.

Cardanas kromgetrokken, waardoor differentieel, versnellingsbak en achteras ook serieus geleden hebben onder de trillingen die ontstaan.

Nu was dat 3 maand geleden geen goedkope reparatie, en die zou nu herhaald moeten worden....

Maar aangezien hij over 3 maanden niet met hetzelfde probleem wil zitten, zou er een andere oplossing voor gevonden moeten worden...

Nu was ik aan het denken een Carbon-cardanas aan te bevelen, maar waar kan je die laten maken en hoeveel meer kost dat (tov een gewone)...

Of zou die cardanas krom trekken als gevolg van een ander probleem dan gewoon teveel kracht?

Er valt nog wel mee te rijden, maar het trilt langs alle kanten, wat niet echt ideaal is. Vooral omdat er plannen waren hem deze zomer op circuit te gebruiken (nordschleiffe, zolder,..)

Zijn er bedrijven ergens in de Benelux ofzo die differentielen, cardanassen, aandrijfassen en versnellingsbakken "op maat" maken? (zoals in de racerij)

Het is ongetwijfeld een dure oplossing nu, maar om elke 3 maanden de volledige aandrijflijn te vervangen is ook niet echt ideaal.

Of zou hem tijdens de vorige herstelling minderwaardig materiaal aangesmeerd zijn?

Downtunen van de motor is geen optie

Kan dat aan de brede achterbanden liggen? teveel grip?

Het is dat het examens zijn, anders vroeg ik dat aan de docenten op school...

Carbon trekt niet krom, dat versplintert
    En als je de cardanas gaat versterken gaat iets anders weer de krachten te verduren krijgen dat op zijn beurt ook weer sneller kapot zal gaan...

Lijkt me raar dat die dingen zo snel kapot zijn, tenzij het een superkoppelrijke rallycross auto is met 600 PK en 4x4 op superbrede banden, of zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
      Carbon trekt niet krom, dat versplintert
      En als je de cardanas gaat versterken gaat iets anders weer de krachten te verduren krijgen dat op zijn beurt ook weer sneller kapot zal gaan...

Lijkt me raar dat die dingen zo snel kapot zijn, tenzij het een superkoppelrijke rallycross auto is met 600 PK en 4x4 op superbrede banden, of zo

Vermoeden is dat daar vorige keer aandrijflijn van een gewone mustang onder is gestoken. Daarom deze keer mss beter een setje op maat laten maken dat makkelijk de standaard 306pk en 450Nm aankan, liefst eigenlijk 500pk en 700Nm ofzo..

Comment

Ik zwijg

Daar idd best iets stevigs inzetten

Comment

Ik zwijg

Daar idd best iets stevigs inzetten
          Eigenlijk zou ik het liefst samen met die kerel heel dat ding upgraden, maar ik vrees dat hij voor originaliteit gaat gaan

Tis dat daar bvb ook nog trommelremmen achteraan opzitten enzo

Comment

Typisch, zoveel mogelijk power, maar fatsoenlijk onderstel en remmen, how maar

Zoek eens uit of zo'n ding door Shelby een andere aandrijfstang (volledige lijn anders) kreeg?

Comment

Typisch, zoveel mogelijk power, maar fatsoenlijk onderstel en remmen, how maar

Zoek eens uit of zo'n ding door Shelby een andere aandrijfstang (volledige lijn anders) kreeg?
              ik heb al zitten zoeken, maar er staat maar weinig op internet over die dingen precies...

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Tis dat daar bvb ook nog trommelremmen achteraan opzitten enzo
                  weinig auto's uit die tijd hadden schijven rondom.

Comment

Merci!

Kzal hem daar eens heensturen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                      Maar dat verhinderd nog steeds niet dat er nu wel schijven op mogen komen he Afremmen doet dat niet echt vond ik...

Comment

Merci!

Kzal hem daar eens heensturen
                        vragen naar Serge. die weet wel raad.

en anders www.bdc.be , Bernard vindt erg veel. hij is wel niet te verstaan, 't is dan ook een mest-vlaming.

Comment

vragen naar Serge. die weet wel raad.

en anders www.bdc.be , Bernard vindt erg veel. hij is wel niet te verstaan, 't is dan ook een mest-vlaming.
                          Holland vs. west-vlaanderen.

eigenlijk zou dat moeten gevolgd worden door een cameraploeg

Comment

Holland vs. west-vlaanderen.

eigenlijk zou dat moeten gevolgd worden door een cameraploeg
                            mag ik mee naar Bernie?

Comment

mag ik mee naar Bernie?
                              Ik heb hem net gebeld, wagen staat in Eindhoven bij ene die ook op circuit racet met mustangs...
                              Maar ie heeft het genoteerd mocht die 'ollander niets vinden

Comment

Weinig Americaantjes hadden schijven rondom...

Onze Cherokee is een levensgevaarlijk ding als het nat ligt. Voor je het weet sta je achterstevoren...
                                En met de banden die er nu opstaan kan je onmogelijk de wielen laten blokeren op het droge... who needs ABS....

On-topic:
                                Hoeveel geld heeft hij voor dit projectje?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  On-topic:
                                  Hoeveel geld heeft hij voor dit projectje?
                                  Geld is er genoeg.
                                  Hoeveel hij ervoor over heeft weet ik niet.

Hij gaat mss een Fiat 600 Abarth kopen om in te zetten op circuit, omdat de Shelby wat te duur is om te crashen eigenlijk.
                                  Ofwel een andere fastback bijkopen en ombouwen...

Comment

Als er geld genoeg is, kan 'ie mss inderdaad het beste een custom drijflijn, of al zeker cardanas laten maken.

Comment

Geld is er genoeg.
                                      Hoeveel hij ervoor over heeft weet ik niet.

Hij gaat mss een Fiat 600 Abarth kopen om in te zetten op circuit, omdat de Shelby wat te duur is om te crashen eigenlijk.
                                      Ofwel een andere fastback bijkopen en ombouwen...
                                      Fiat 600 Abarth was vroeger al gene "vette", dus ik vrees dat het nu nog altijd zo zal zijn. Als hij toch op de 'oldtimer' toer gaat waarom gaat hij dan niet eens neuzen bij NSU (1000TTS of 1200TT) ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                        Fiat 600 Abarth was vroeger al gene "vette", dus ik vrees dat het nu nog altijd zo zal zijn. Als hij toch op de 'oldtimer' toer gaat waarom gaat hij dan niet eens neuzen bij NSU (1000TTS of 1200TT) ?
                                        gene vette?

dit ding?

Comment

Working...
                                        X