Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw e46 start ineens niet meer??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw e46 start ineens niet meer??

Ik heb een Bmw e46 318i gekocht en die staat ondertussen al 3 maanden stil omdat hij nog niet ingeschreven staat, heeft altijd perfect gestart maar toen ik hem pas nog eens wou starten deed hij het niet? Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat het kan kosten? De auto heeft altijd droog gestaan onder een carport en een autobash.
    Ik weet totaal niks over de mechaniek van een auto

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, alvast bedankt!
    Last edited by ; 13/08/2014, 17:50.

Batterij plat??

Comment

En als de batterij niet plat is; wat doet de motor?
      Er zijn maar een paar dingen nodig om te starten;
      - omdraaien van de motor: starter
      - vonk: bougies
      - benzine: benzine pomp
      en de batterij geldt voor alle drie uiteraard

Comment

Branden er nog lichtjes als je je kontakt aan zet.Je kunt evtl de lichtclaxon eens bekijken op volle lichtsterkte.
        Met startkabels eraan zal hij mss aanslaan.
        Iets onnozel kan de batt doen platgaan,bvb het kofferslot heeft 2 standen(was hij wel goed dicht?)
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Als de batterij van mijne Corsa plat was, dan hoorde ik altijd een tikkend geluid wegkomen van onder de motorkap, ter hoogte van de zekeringen. Als ik dan bleef proberen om de auto te starten, dan vertraagde da tikkend geluid tot als em op een gegeven moment helemaal niks meer deed.

FF aan de startkabel leggen en ik kon zo weer weg, maar dan moet je wel een serieuse rit maken om die batterij weer voldoende op te laden, dat zal in jou geval dus niet mogelijk zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten
            Als de batterij van mijne Corsa plat was, dan hoorde ik altijd een tikkend geluid wegkomen van onder de motorkap, ter hoogte van de zekeringen. Als ik dan bleef proberen om de auto te starten, dan vertraagde da tikkend geluid tot als em op een gegeven moment helemaal niks meer deed.

FF aan de startkabel leggen en ik kon zo weer weg, maar dan moet je wel een serieuse rit maken om die batterij weer voldoende op te laden, dat zal in jou geval dus niet mogelijk zijn.
            Wat zou ik dan moeten doen? Staren met kabels en rondrijden zonder platen is geen optie :p
            Ik ben wel van plan hem binnen te doen voor groot onderhoud en te laten keuren en inschrijven.
            Kunnen ze die batterij in de garage niet opladen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bas03 Bekijk Berichten
              Wat zou ik dan moeten doen? Staren met kabels en rondrijden zonder platen is geen optie :p
              Ik ben wel van plan hem binnen te doen voor groot onderhoud en te laten keuren en inschrijven.
              Kunnen ze die batterij in de garage niet opladen?
              Zoals ik al zei is rondrijden inderdaad niet mogelijk.

Ge kunt em starten met startkabels om tenminste te checken of verder alles nog in orde lijkt.
              Voor zover ik weet laden ze bij de garage ook geen batterijen op. Als die geen spanning geeft, dan steken ze gewoon een nieuwe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KissaXD Bekijk Berichten
                Zoals ik al zei is rondrijden inderdaad niet mogelijk.

Ge kunt em starten met startkabels om tenminste te checken of verder alles nog in orde lijkt.
                Voor zover ik weet laden ze bij de garage ook geen batterijen op. Als die geen spanning geeft, dan steken ze gewoon een nieuwe.
                bedankt

Comment

Er is altijd wel iets waarom een auto buiten moet.EEn batt die volledig plat gaat moet eerst gemaakt worden(lekstroom).
                  Een batt die volledig plat geweest is overleeft de winter niet.
                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Hang er gewoon even een goede batterij van een andere wagen aan en als hij dan gewoon start
                    dan weet je direct waar het probleem is. Dan even naar een autoshop en klaar is kees.

Comment

Probeer hem eerst te starten met startkabels, als dat lukt weet ge (bijna) zeker dat de batterij het probleem is. Of zoals Jiri al zegt efkes een andere batterij aankoppelen start hij dan wel, gewoon naar de winkel (auto5 ofzo) en een andere batterij gaan halen. En om op U ander vraag te antwoorden.
                      Als je dat vraagt kunnen ze in de garage U batterij opladen, maar als ge zeker zijt dat het probleem bij de batterij ligt kun je beter een nieuwe gaan kopen, dan ben je terug gerust voor een paar jaar.
                      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Working...
                      X