Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aankoop krik

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• aankoop krik

Vrienden,

Ik ben bezig mijn garage in te richten en zou mij voor het gemak een krik (cric ?) willen aankopen. Het moet niets professioneel zijn want het is voor max 10 keer per jaar te gebruiken. Zoiets als deze:

krikt tot 32 cm hoog.

voor een gewone auto zal dit voldoende zijn. Echter, volgend jaar zou ik me een volvo suv willen kopen en dan vraag ik me af of dat spel nog wel hoog genoeg krikt ? Het is voor wielen te wisselen.

Of is het beter om een andere model dan te kopen.

merci

Das zo'n goedkope van 20-30 euro zeker? Voor een paar keer per jaar een lichte auto op te krikken volstaat dat nog, maar als je een SUV wilt kopen zou ik toch ook in een stevigere krik investeren. Kost wat meer maar dat gaat in principe uw heel leven mee.

Ik heb ook jarenlang zo'n lichte krik gebruikt zonder problemen. Tot ik er een paar maand terug eens mijn auto mee moest opkrikken op ongelijke ondergrond. Resutaat= krik helemaal krom getrokken en zakt niet meer diep genoeg (heb toen zo'n kleine potkrik moeten gebruiken om die kromme rolkrik eronder uit te krijgen).

En een krikhoogte van 32cm zal denk ik niet hoog genoeg zijn voor een SUV.

Comment

idd 23 euro, ik dacht voor die prijs kunt ge toch niet sukkelen.
      ik dacht eerst met blokkskes hout te werken maar das ook een gekloot.

Comment

Let ook op de grootte van het hefoppervlak van de krik. Bij de goedkope krikken zijn het vaak kleine oppervlakken met opstaande ribben aan de zijkant. Als je dan niet goed oppast kan je de krikpunten van je wagen beschadigen, zeker bij veelvuldig gebruik. Dus beter een krik met een groter oppervlak kiezen, al dan niet met een rubber kussen. Een blokje hout kan ook helpen om je wagen niet te beschadigen, maar als je krik dan onvoldoende laag is kan het zijn dat je ze bij sommige wagens niet kan gebruiken omdat die standaard te laag hangen. En als je een blokje hout gebruikt natuurlijk ook je verstand erbij houden wanneer je het blokje legt.

Comment

En een blokje hout om je krikpunt niet te beschadigen is ok, maar blokken hout gebruiken om de krikhoogte te vergroten is geen goed plan. Het is een rolkrik, dus de krik zal vooruit rollen wanneer je de wagen opkrikt. Als je dan een toren maakt met blokken tussen de wagen en de krik kan dit tot gevaarlijke situaties leiden. Dan neem je beter een potkrik.

Ook rekening houden met de ondergrond. Best een gladde, vlakke ondergrond zodat de krik goed kan rollen tijdens het heffen.

Comment

schoon laten staan. de piston kan wel 2,5ton omhoog drukken, maar het metaal van die krik niet. de mijne is ingezakt toen ik het front van mijn cadillac omhoog krikte. voor 1 wiel van de grond omhoog te zetten gaat het nog lukken, maar als je die in het midden van een auto zet en 1 kant omhoog wil zetten, kan de auto wat kantelen en dan klapt de krik samen

als je deze nog omhoog krikt, gaat ze dus schuin omhoog en het kopke komt naast de wielen te staan. dit is een foto NA het rechtplooien van de krik weer (krijg ze niet rechter meer)

beter dat je een grotere versie zoekt. dubbel zo lang en zo breed als deze en al zeker als je die 10keer per jaar gaat gebruiken.

vond een mooie foto van beide naast elkaar op het internet. ik heb dezelfde 2, alleen zijn ze beide grijs. je ziet direct ook het verschil in metaaldikte van het frame

bij mij kan het kleinte volgens de documentatie 2,5ton dragen, en die grote slechts 2,25ton
            Last edited by ; 01/08/2014, 19:40.

Comment

@ fcapri

Van welk merk is die blauwe, of beter gezegd wat zijn gOede merken ?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stoffels70 Bekijk Berichten

wat zijn gOede merken ?

Deze bvb is okee en de prijs ook vind ik....

Ik heb zelf een "race-krik" van 17.5 kg eigen gewicht en die kan redelijk hoog gaan .( 450mm ?? )

Ik zou eerder een vochtig lederen lapje gebruiken om tussen je wagen en de krik te leggen........pas op met blokjes ed want deze kunnen wegschuiven TIJDENS het krikken !!

Comment

Ik heb ook zo'n kleintje. Voor 1 wiel van de Espace op te krikken is dit voldoende, maar de volledige zijkant gaat niet. Moet al veel kracht leveren om het voorwiel omhoog te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stoffels70 Bekijk Berichten
                    @ fcapri

Van welk merk is die blauwe, of beter gezegd wat zijn gOede merken ?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sleutelen aan jouw auto wordt een stuk gemakkelijker met een stevige autokrik. Lift je auto binnen enkele seconden. Gratis levering en snel in huis!

In solden.
                    Top gerief.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                    X