Mededeling

Collapse
No announcement yet.

golf4 1.9tdi automaat schakelt niet naar hoogste stand

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• golf4 1.9tdi automaat schakelt niet naar hoogste stand

ik heb sedert gisteren een probleem met mijn golf4 tdi90pk bj1999 op de snelweg e17 bleef de automaat hangen in3e hij schakelt niet door naar4e.Bij 110km/3500toeren ook kickdown geen respons.op secundaire wegen geen probleem hij schakelt normaal enkel hoogste stand.vandaag laten uitlezen geen foutcodes.de garagist zegt olie verversen maar kan niet garanderen dat het probleem opgelost is.
    ik weet dat een revisie veel geld kost iemand ervaring of tips?ik heb onder de motorkap gekeken vind nergens de reservoir om bij te vullen?

alvast bedankt

Goedkope wagen met automaat probleem is export.

Comment

wagen verkopen voor export is geen optie.Ik ben wat kennis van automechanica,
      maar geen ervaring met automaat.Ik weet dat de jatco bakken van vw niet de beste zijn.

Comment

olie ververst plus filter probleem opgelost.jammer dat er hier geen kenners zitten!auto verkopen voor export?zo kan ik ook op alles commentaar geven!
        voor elke probleem is er een oplossing alleen moet je er de kennis voor hebben.bedankt voor het meedenken.

Comment

Je auto is hoogstens 2000€ waard.

En een revisie van je bak kost gegarandeerd meer. Hoe moet je in godsnaam van op afstand deftig advies verwachten.
          Maar als jij dat zeker wil doen is dat toch jouw zaak...

Dus zo dom was dat advies niet hė.

Comment

ik verwacht technisch advies,als ik mijn auto wil verkopen zal ik hier geen raad komen vragen.
            olie verversen en filter nu schakelt hij zonder problemen.

Comment

Besef nu toch eens dat niemand beter advies kon geven dan de garagist.

Die heeft toch gezegd dat het vervangen van de filter en de olie het probleem misschien zou oplossen.

Je hebt geluk gehad.

Stel dat het niet gelukt was, dan had je hier misschien geklaagd dat je garagist je had afgezet voor 300€, en dat je bak nog steeds niet schakelde.

Dat hij niet over een revisie begon is logisch, want dat is je auto niet meer waard.

Comment

de garagisten zitten er ook vaak naast ik spreek uit ervaring.Daarom dat ik hier raad vraag.Ik heb de olie zelf ververst en de filter vervangen.
                Ik ben geen automaat fan.deze wagen wordt veel gebruikt door mijn vrouw,vooral stadsverkeer boodschappen en kids naar school brengen.
                ik heb zelf al veel onderdelen aan deze wagen vervangen daarom was export geen optie voor mij.alvast bedankt voor de reacties

Comment

vorig jaar de golf wou niet starten,bij sleutel draaien geen respons met de wagen naar een gekende garage in merendree conclusie startmotor.
                  startmotor laten vervangen250 euro.Paar dagen later zelfde probleem weer naar garage conclusie het kan zijn sleepringen van automaat .
                  Toen besloten zelf het probleem uit te zoeken contactblokje defect contactslot 20euro en half uurtje werk.

Comment

Als je dat allemaal kan, dan zou ik ook niet meer naar een garage gaan.

Comment

automechanica is de laatste jaren veel veranderd,tegenwoordig is er veel elektronica.Al wil ik benadrukken dat er ook veel bekwame vakmensen zijn.
                      Ik ga met mijn volvo bij garage cris in deinze al jaren super content.

Comment

Ik wil ééns zien voor hoelang u probleem is opgelost.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mo1977 Bekijk Berichten
                          ik verwacht technisch advies,als ik mijn auto wil verkopen zal ik hier geen raad komen vragen.
                          olie verversen en filter nu schakelt hij zonder problemen.
                          weet jij wel hoe een automaatbak werkt? denk niet dat er hier veel volk rondhangt die een automaatbak al heeft opengehaald, ik allesinds nog niet (bak ligt al 8jaar klaar om open te doen).
                          je kan dus niet verwachten dat mensen hier ineens gaan springen: jaja, probleem zit daar en ge moet dit doen om het op te lossen. bij mijn dodge zijn 99% van de automaatproblemen op te lossen door andere olie, filter of rembanden afstellen. slechts 1% heeft effectief mechanische schade... ik zat in die 1% dus. als hier iemand vraagt: "mijn dodge w200 schakeld niet meer en ze raden aan mijn olie te vervangen, klopt dit?" dan zal ik direct antwoorden ook de filter te doen, de rembanden afstellen en voor je olie bij te vullen moet je via de pijlstokopening gaan. ik ken geen automaten van VW en blijft dus stil meelezen.

nu is de vraag, is het de moeite om bij een 15jaar oude golf nog een automaat te veranderen of te reviseren?
                          zoals ik al zie hebt ge al eens onnodige kosten gehad, met die automaat kan het zijn dan je nog een aantal keer problemen hebt en de kosten nog hoog oplopen. voor hetzelfde heb je geluk en komt het nooit meer terug.
                          starter die geen kik geven, kan je testen door eens met een hamer/buis een tik op te geven en dan proberen starten. werkt die dan wel, zijn de kooltjes ver versleten. heb jij alleen stom geweest door een 250€ starter te laten monteren terwijl die voor 50-75€ al gereviseerd is (of je krijgt voor 75€ een gereviseerde mee).

je mag ook niet vergeten dat een garage garantie op een herstelling moet geven, en jijzelf niet. als zij dus de olie vervangen en een factuur bezorgen terwijl de automaat werkt. en binnen 3maand gaat de bak nu eens echt kapot. dan ga je het wel op de garagist steken. iemand die aan automaten werkt, zal niet zomaar de olie vervangen en de klant weer op pad sturen. daar wordt de bak gedemonteerd en binnenin gecontrolleerd. dat kost geld!

Comment

Working...
                          X