Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zoemend geluid bij gas geven tussen 1000 en 2000 toeren.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zoemend geluid bij gas geven tussen 1000 en 2000 toeren.

Wanneer ik optrek (niet sportief maar traag) dan hoor ik bij een specifiek toerental een zoemend geluid (hetzelfde geluid als een bevende gsm). Dit komt voor bij alle versnellingen (6 versnellingen). Wanneer ik dit specifiek toerental aanhoud dan blijft er een zoemend geluid geproduceerd worden, echter niet bij het gebruiken van cruise control. Geef ik gas bij of neem gas terug dan gaat dit geluid weg tot ik weer bij dit specifiek toerental terecht komt. Op zich niet zo'n groot probleem maar op dit specifiek toerental in verschillende versnellingen rij ik 50, 70 en 90 waardoor ik het zoemen continu hoor. Dit zoemend geluid gaat boven het geluid van de radio.
    Weet er iemand wat dit probleem veroorzaakt? Ik denk dat het aan mijn koppelplaten ligt...

Mijn auto is een:
    Jeep Compass 2.0l TDI 2011, limeted
    nog geen 60 000 km
    Onderhouden bij een officiële Jeep garage.

mvg Ruben

Denk eraan dat huidige motorsteunen hydraulisch kunnen zijn.Uitwendig zie je rubber,inwendig zit er olie in.
    Kunnen lek geraken en de motorsteun dempt niet meer volledig en is ingezakt.
    Gewoon even met de uitlaat de grond raken is ook zoiets.Hij Is dan ergens gebogen zodat een ophangrubber niet meer dempt.
    Ik denk dus niet aan een defect lager dat meegaat met het toerental.Maar aan een resonantie dat bij dat toerental opkomt.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Kijk eens onder de motorkap met draaiende motor. Misschien hoor je het dan wel.

Heel raar dat je het niet hoort met de cruise ingeschakeld....

Comment

Working...
      X