Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4motion probleem volkswagen golf 4 R32

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 4motion probleem volkswagen golf 4 R32

Beste leden,
    iemand bekend met 4motion van VW?

Een tijdje geleden heb ik met een vervelend probleempje te maken gekregen.
    Heb is vooral als ik men ESP uit zet om optimaal te trekken en of bij nat wegdek voornamelijk in eerste.

Het zit namelijk zo dat als men ESP op staat en ik trek op dat men 4motion werkt, bij regen of nat weer begint hij vanvoor door te slippen. Logisch der wijs mag dit niet mogelijk zijn of moet hij corrigeren.

Met ESP uit, slipt hij altijd door droog of nat wegdek maakt niet uit. Trap je de gaspedaal diep genoeg in slipt hij door tot in derde, dat kan zeker niet de bedoeling zijn denk ik dan met 4motion.

Rij ik sportief in andere vitessen werkt 4motion wel, in bochten corrigeert hij ook perfect bij of in achteruit grijpt hij ook direct aan.

Dus het probleem zit vooral in de eerste vitessen.

Het is een vervelend probleem dat waar ik ineens mee te kampen heb gekregen en wil het liefst zo snel mogelijk opgelost krijgen, ik heb al actie ondernomen maar zonder resultaat.

Is uitgelezen geweest, geen enkele melding. Dacht dat het misschien iets met ESP zou zijn.

Heeft op dynamorun gestaan en zeiden dat de haldex versleten was, waar ik dan men twijfels over heb waarom hij dan op bepaalde moment wel en dan niet reageert. Is bij VW met de voorste banden op de rollen gezet, werd max 500 a 1000 toeren gebruikt en trok zich er direct uit, dus trok zich dan met de achterbanden eruit.

De ene denkt haldex versleten, de andere denkt iet met de homokineten en de andere zegt dan weer de kruisjes van de homokineten, enzovoort maar zijn pure gokken.
    Last edited by ; 14/05/2014, 22:58.

Ik denk dat je ESP verward met tractiecontrole.

ESP bedient de remmen afzonderlijk op elk wiel om ervoor te zorgen dat de wagen controleerbaar blijft bij uitwijkmanoeuvres/sportief rijden
    tractiecontrole verhinderd het doorslippen van de aangedreven assen bij acceleratie.

Mijn ervaring met het tractiecontrole systeem van een polo van 2006 was gelijkaardig. Eigenlijk een heel zwak systeem, zodra de wielen doordraaiden duurde het anderhalve seconde voor de computer besefte wat er gebeurde en nam vervolgens alle vermogen weg om ervoor te zorgen dat er weer tractie was...

Comment

ik heb zelf een 4motion golf 4. De 4motion schiet pas in gang als de voorste wielen spinnen. Het is dus geen permanente vierwielaandrijving. misschien dat je je hiermee vergist. het slippen is helemaal normaal

esp moet je alleen uitzetten in de sneeuw. anders houdt die de hele tijd vermogen in.

De mijne slipt ook goed door bij regen met esp aan, dat maakt het net tof
      Last edited by ; 18/09/2014, 20:58.

Comment

Volgens mij moeten de achterwielen beginnen aandrijven als de voorwielen doorslippen. Misschien is er onvoldoende slip vermits hij zich toch uit de rollen duwt.

Comment

Working...
        X