Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 316i vs 318?,

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw 316i vs 318?,

Ik zou graag een Bmw E36 kopen als eerste auto maar ik weet niet of een 316 of een 318 het beste is? Welke is motorisch de beste? Zijn er veelvoorkomende mankementen? Is de 318 veel sneller?
    Zou ik best een diesel of een benzine kopen? Diesel verbruikt wel minder maar er staan veel minder dieseltjes met weinig km stand te koop. Hoeveel verbruikt de auto per 100km? Is dit te betalen als eerste auto als ik voor benzine ga? In wegenbelasting zal het niet zoveel schelen neem ik aan? alvast bedankt!

Verbruikt een E36 veel minder dan zijn grotere broer E46?

Ik heb in een ver verleden een 318i gehad van 1992. Verbruik zat tss de 7,5-9L. De 318 is toch merkelijk soepeler dan de 316.

Hoe is uw Duits?

Lesen Sie alles über den BMW 3er E36 in unserem Gebrauchtwagen Ratgeber. Eine Gebrauchtwagen Kaufberatung bekommen Sie hier!

Comment

Veel verschil zal daar niet meer opzitten... ik zou gewoon naar het gezondste exemplaar zoeken en pas op de tweede plaats kijken of dat nu een 16 of een 18 is.

Comment

Koop u dit, weet niet wat je budget is natuurlijk ...

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Tweedehands en nieuwe Auto's en meer aangeboden en gezocht op 2dehands. Koop en verkoop Auto's, tegen aantrekkelijke prijzen!

318i verbruikt een litertje meer zou ik zeggen. Ik heb een E46 316i gehad en verbruik lag ts 7-10l, afhankelijk van rijstijl-stad/autostrade.

Comment

318is moet je nemen .

Comment

Hoe veel topics ga je nog openen?

Als je zo'n oude bak koopt, leg dan al vast wat centen aan de kant voor herstellingen. Zelfs met weinig kms weegt de leeftijd toch door, en vroeg of laat gebeurt er wel iets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
              Koop u dit, weet niet wat je budget is natuurlijk ...

Tweedehands en nieuwe Auto's en meer aangeboden en gezocht op 2dehands. Koop en verkoop Auto's, tegen aantrekkelijke prijzen!

318i verbruikt een litertje meer zou ik zeggen. Ik heb een E46 316i gehad en verbruik lag ts 7-10l, afhankelijk van rijstijl-stad/autostrade.
              Was dit een diesel of een benzinewagen? En trok de 316i goed op of was hij meer aan de slome kant?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steffvg Bekijk Berichten
                Was dit een diesel of een benzinewagen? En trok de 316i goed op of was hij meer aan de slome kant?
                Het is geen sportkar, maar voldoende voor dagelijks verkeer. 316i is altijd benzine (als er een 'i' achter staat, is het een benzine, anders staat er een 'd' achter zoals 320d).
                In serie E36 zit een 318tds of 325tds turbodiesel, vanaf de E46 320d (in 1999) is het een commonrail diesel (alsook alle volgende diesels van de E46 318d-330d).

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E46)

Comment

opgelet, die BIV zou wel eens tegen kunnen vallen...
                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Tja, wil je het plezier van een benzine, of de zuinigheid van een diesel? Volgens mij ga je een diesel sneller beu zijn dan een benzine. Nuja, voor de 'fun' zou ik eerder een 320i kopen (6-cilinder sound, maar minder zuinig natuurlijk).

Maar de 'minst populaire' 316i's zijn wel het meest gespaard gebleven dus vallen daar nog nette exemplaren te vinden (zoals de E36 316i van jan.van.gent hier op 't forum), die indertijd bvb door oudere mensen (die niet geïnteresseerd zijn in de sound van een 6-cilinder, of het type embleem op de achterkant) aangekocht werd.

E36 318is lijkt me idd ook nog een leuke optie, maar ook al minder makkelijk om nog een net exemplaar te vinden.

E30SHOP.be
                    - Alles voor uw BMW E30.
                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                      Tja, wil je het plezier van een benzine, of de zuinigheid van een diesel? Volgens mij ga je een diesel sneller beu zijn dan een benzine. Nuja, voor de 'fun' zou ik eerder een 320i kopen (6-cilinder sound, maar minder zuinig natuurlijk).

Maar de 'minst populaire' 316i's zijn wel het meest gespaard gebleven dus vallen daar nog nette exemplaren te vinden (zoals de E36 316i van jan.van.gent hier op 't forum), die indertijd bvb door oudere mensen (die niet geïnteresseerd zijn in de sound van een 6-cilinder, of het type embleem op de achterkant) aangekocht werd.

E36 318is lijkt me idd ook nog een leuke optie, maar ook al minder makkelijk om nog een net exemplaar te vinden.
                      Rijd een naft dan zoveel beter? Ik heb alleen nog maar met een Diesel gereden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steffvg Bekijk Berichten
                        Rijd een naft dan zoveel beter? Ik heb alleen nog maar met een Diesel gereden
                        Ik vind het persoonlijk wat leuker om met een benzine te rijden dan met een diesel. (al kan ik ook genieten van een ritje met een oude W124 Benz diesel)

Bvb bij onze E39 520d; dat rijdt niet slecht, maar dat diesel gereutel.. klinkt wat mottig soms. Hoeveel km/jaar zou je doen? Onder de 25k km per jaar en indien je veel korte ritjes doet, zou ik geen (moderne) diesel kopen.

E30SHOP.be
                        - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Ik vind het persoonlijk wat leuker om met een benzine te rijden dan met een diesel. (al kan ik ook genieten van een ritje met een oude W124 Benz diesel)

Bvb bij onze E39 520d; dat rijdt niet slecht, maar dat diesel gereutel.. klinkt wat mottig soms. Hoeveel km/jaar zou je doen? Onder de 25k km per jaar en indien je veel korte ritjes doet, zou ik geen (moderne) diesel kopen.
                          Korte ritjes zullen er wel tussenzitten en als ik 1x naar school rij is al 24 km maar ik ga meestal met de bus :p

Comment

De 316i coupé die jij postte in eerste post ziet er trouwens wel netjes uit vind ik!

M'n E30 316 (nog geen injectie maar carbu) had maar 90pk en kon ook goed mee met het dagelijks verkeer.

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

De 316i coupé die jij postte in eerste post ziet er trouwens wel netjes uit vind ik!

http://www.kapaza.be/nl/bmw/bmw-e36-...a-83801268.htm
                              2nd !

Ik wou net hetzelfde posten, dat is nog eens een mooie bijna poeporiginele E36 coupé met de kleine 316 (zou mij niet storen, is best zeldzaam ook, dus exclusief

Het is zelfs een kar die mij nog zou interesseren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                2nd !

Ik wou net hetzelfde posten, dat is nog eens een mooie bijna poeporiginele E36 coupé met de kleine 316 (zou mij niet storen, is best zeldzaam ook, dus exclusief

Het is zelfs een kar die mij nog zou interesseren

zoekertje al weg precies, E36 316i coupé kom je idd weinig tegen. Voor korte afstanden zou ik een benzine kopen hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                  zoekertje al weg precies, E36 316i coupé kom je idd weinig tegen. Voor korte afstanden zou ik een benzine kopen hoor.
                                  Ja die auto had dan ook leuke specs

Kenmerken

Automerk: BMW
                                  Conditie: Gebruikt
                                  Carrosserie: Coupe
                                  Bouwjaar: 06 - 1994
                                  Type(nummer): BMW E36 316i COUPE
                                  Kilometerstand: 100.000 - 120.000
                                  Aantal deuren: 3-deurs
                                  Opties: Elektr. buitenspiegels, Elektr.ramen voor, Getint glas, Stuurbekrachtiging, Lichtmetalen velgen, Centr.vergrendeling, Metallic lak
                                  Kleur: Zwart
                                  Veelplaatser: Nee

Omschrijving

Oma stopt met rijden!!!!!
                                  ik bied aan: BMW E36 1.6i COUPE,violet schwartz metallic,met
                                  enkel 125.000 gereden kilometers.
                                  Heeft 75 KW (102 PK),zeer geschikt voor de beginnende
                                  chauffeur vanwege lage taks en verzekering.
                                  Jaarlijkse taks: 266€ BIV : 101€
                                  Absoluut geen kosten te voorzien,recent nog 4 nieuwe banden
                                  laten monteren: Uniroyal 205-55 R 15.
                                  Uitlaat ook zo goed als nieuw,rijdt nog perfect!!!
                                  Voorzien van distributieketting,zodoende onderhoudsvrij!!!
                                  Heeft enkele gebruikssporen,maar niets storend.
                                  Interieur nog zeer proper.
                                  Je kan in ieder geval vanwege de lage kilometerstand nog lang
                                  met deze wagen rijden.
                                  Platen zijn reeds binnengedaan,dus prijs is meeneemprijs.
                                  Laatste keuring was geldig tot 25/04/2014,met als enige
                                  opmerking"remleidingen acheraan in het oog te houden" .
                                  Dit is ondertussen ook hersteld.(was gewoon een klein beetje
                                  corrosie).
                                  Geraakt zonder problemen door de keuring.
                                  Eventueel kunnen hem ook laten keuren voor verkoop door onze
                                  garagehouder na overeenkomst en mits
                                  betaling van een voorschot.
                                  Dan komt de prijs van de keuring er wel bij.
                                  Voor meer inlichtingen en/of bezichtiging mag U steeds bellen of
                                  sms en: 0485/998432.
                                  Bij mails zullen wij zo snel mogelijk een antwoord geven.
                                  Auto is onmiddellijk beschikbaar!
                                  Voor diegenen die een goede en betrouwbare wagen zoeken
                                  voor weinig geld,een
                                  perfecte koop!
                                  Zolang de wagen op de site staat is hij nog niet verkocht!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                                    Ja die auto had dan ook leuke specs

Kenmerken

Automerk: BMW
                                    Conditie: Gebruikt
                                    Carrosserie: Coupe
                                    Bouwjaar: 06 - 1994
                                    Type(nummer): BMW E36 316i COUPE
                                    Kilometerstand: 100.000 - 120.000
                                    Aantal deuren: 3-deurs
                                    Opties: Elektr. buitenspiegels, Elektr.ramen voor, Getint glas, Stuurbekrachtiging, Lichtmetalen velgen, Centr.vergrendeling, Metallic lak
                                    Kleur: Zwart
                                    Veelplaatser: Nee

Omschrijving

Oma stopt met rijden!!!!!
                                    ik bied aan: BMW E36 1.6i COUPE,violet schwartz metallic,met
                                    enkel 125.000 gereden kilometers.
                                    Heeft 75 KW (102 PK),zeer geschikt voor de beginnende
                                    chauffeur vanwege lage taks en verzekering.
                                    Jaarlijkse taks: 266€ BIV : 101€
                                    Absoluut geen kosten te voorzien,recent nog 4 nieuwe banden
                                    laten monteren: Uniroyal 205-55 R 15.
                                    Uitlaat ook zo goed als nieuw,rijdt nog perfect!!!
                                    Voorzien van distributieketting,zodoende onderhoudsvrij!!!
                                    Heeft enkele gebruikssporen,maar niets storend.
                                    Interieur nog zeer proper.
                                    Je kan in ieder geval vanwege de lage kilometerstand nog lang
                                    met deze wagen rijden.
                                    Platen zijn reeds binnengedaan,dus prijs is meeneemprijs.
                                    Laatste keuring was geldig tot 25/04/2014,met als enige
                                    opmerking"remleidingen acheraan in het oog te houden" .
                                    Dit is ondertussen ook hersteld.(was gewoon een klein beetje
                                    corrosie).
                                    Geraakt zonder problemen door de keuring.
                                    Eventueel kunnen hem ook laten keuren voor verkoop door onze
                                    garagehouder na overeenkomst en mits
                                    betaling van een voorschot.
                                    Dan komt de prijs van de keuring er wel bij.
                                    Voor meer inlichtingen en/of bezichtiging mag U steeds bellen of
                                    sms en: 0485/998432.
                                    Bij mails zullen wij zo snel mogelijk een antwoord geven.
                                    Auto is onmiddellijk beschikbaar!
                                    Voor diegenen die een goede en betrouwbare wagen zoeken
                                    voor weinig geld,een
                                    perfecte koop!
                                    Zolang de wagen op de site staat is hij nog niet verkocht!
                                    Ideaal als eerste wagen, en voor die prijs moest je het niet laten. TS heeft hier een kans laten schieten .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                      318is moet je nemen .
                                      In een E30 ja maar in een E36 ben ik het er niet mee eens. In de E36 is de 320i de ideale motor... Ik zou zoals tigra zegt ook eerder een goede auto zoeken en dan pas naar de motorisatie kijken. Ik vrees echter ook dat je automatisch bij de 316i zal uitkomen dan.

De 316i coupé is precies wel al verkocht
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Zoals beemer zei:

e36 320i. Ik dacht een 150pk en een mooie 6 in lijn. Smeuïge motor met mooie sound.

Comment

Working...
                                        X