Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 1.6 THP problemen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 1.6 THP problemen ?

Zijn er mensen op de hoogte van frequente problemen met deze motor van Peugeot ? Ik lees op internet verhalen over de distributieketting en dergelijke , zoals de VW tsi blokken , iemand hier meer info over ?

de huidige hebben er geen last meer van
    www.peugeotforum.be

Comment

welke generatie is dan wel gevoelig ? mijn pa is aan het rondkijken voor een RCZ , hij heeft er eentje zien staan van eind 2011 .

Comment

Problemen zijn bij de RCZ opgelost.

De 207 LeMans en RC en de Mini's met de eerste generatie van dat blok durfden al eens last hebben.

In de RCZ, 308, 508, 5008... is het blok verder ontwikkeld door Peugeot en is dit euvel opgelost. Op alle RCZ fora waar ik zit ben ik het toch niet meer tegen gekomen.

Comment

Ook de eerdere modellen hebben nauwelijks last van dit euvel. Ik had tot voorkort een Citroen DS3 1.5 THP uit 2010, nooit problemen mee gehad. En ook in de club geen leden met problemen met de ketting (de DS3R heeft wel wat typische problemen, maar niet hier mee).

Comment

De C5 met de eerste generatie THP had er ook last van. Er is zelfs ooit een reportage op de NLse tv erover geweest.

Probleem lag bij het basisblok uit Duitsland, waar op de kettingwielen van de distributie enkel werd gewerkt met een perskoppeling, dus geen spieverbinding of iets anders dat voor meer zekerheid zou zorgen dat de tandwielen zeker niet zouden doordraaien op de as.

Er zijn garagisten geweest die bij problemen gewoon tandwielen vast lastte op de as.

Comment

Zo'n belangrijk tandwiel er gewoon op persen waarschijnlijk voor een paar centen meer winst... Schandalig. Was dat geen BMW motor?

Comment

bedankt voor de reacties. De Rcz die mijn vader gezien heeft is er eentje van eind 2011 , met een 70.000 km. Mag ik er dan van uitgaan dat , als hij hier al last van had , die problemen al opgelost zijn na 70.000 km ?

Comment

Als je eens zoekt op het net dan vind je nog gevallen van eind 2010. Ik zou zoiets in ieder geval NIET kopen.

Comment

wat is eigenlijk de levensduur van zo'n THP motor als hij deftig onderhouden is ?

Comment

op geen enkele motor is er een te verwachten levensduur. Als die goed wordt onderhouden gaan die ettelijke 100.000'en km's mee.

betreffende de RCZ: regelrecht de eigenaar vragen en eventueel bij zijn dealer langsgaan. Hij kan trouwens voor elke interventie op zijn carpass de bijhorende factuur laten zien of tenminste een copy gaan vragen bij zijn dealer. Heeft die er na dat aantal km's geen last van, dan kunt ge op 2 oren slapen.
                      www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                      X