Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Semi-automaat gaat niet meer in versnelling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Semi-automaat gaat niet meer in versnelling

Hoi!
    Graag jullie mening over volgend probleem:

Nissan Primastar semi-automaat, 6 jaar oud, 137.000 km

Vorige week na achteruit rijden niet meer in versnelling te krijgen, na herstarten uiteindelijk wel, trekt schokkerig op vanuit stilstand, tijdens rijden in neutraal gegaan (!), daarna niet meer in achteruit te krijgen.
    Uiteindelijk toch kunnen parkeren op het werk, maar daarna start hij nog prima maar gaat helemaal niet meer in versnelling. Bij pogingen om hem in versnelling te krijgen hoor je wel een "kloenk" in de motor, dan een iets ander motorgeluid, en een paar seconde later nog een "kloenk", en weer het motorgeluid van daarvoor.

Laten takelen, volgens garage moet het schakelblok van de versnellingsbak vervangen worden, 3800 Euro kosten.

Het lampje van de gloeibougies brandde al een aantal maanden maar dit gaf verder geen problemen, en lijkt me ook geen betrekking te hebben op dit probleem, maar ik meld het toch maar even.

Op het schermpje brandt wel een extra icoontje waarvan ik niet weet wat het betekent, krijg de foto ervan nu niet gepost hier, maar het is het lampje dat hier te zien is (het linker): http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5193916,5194495

Uitgelezen foutcodes volgens de garage: P0065(08 ) en P0062(08 )
    Last edited by ; 28/03/2014, 11:11.

Je rooie tekst heeft het over storing versnellingsbak.Zo'n semi automaat is bijna hetzelfde als een gewone automaat.
    Ik zou toch eerst het oliepeil nazien.Alleen is dat een moeilijke procedure met de verzegelde vulstop en het overloopbuisje onderaan voor het peil.En ook de correcte olie ervoor.
    Die automaten van vroeger met zeer lange peilstok wilden ook niet rijden als er te weinig olie in zat.De fase ervoor,bij te weinig olie vertrekt de auto bruusk.Bij warme motor rijdt hij normaal.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ok, ik ga vragen of ze dat kunnen nakijken!

Comment

Working...
      X