Bij een van de tests op de keuring laten ze de wielen trillen over een heel frequentiebereik, traag, rap en tussenin, en daar komt dan een score uit in percent. Het belangrijkste is dat de scores links en rechts ongeveer gelijk zijn. Een te lage symmetrische score mag ook niet, maar dat moet al heel laag zijn, ergens onder de 40% dacht ik.
Nu vraag ik me twee dingen af (ik heb wel een gedacht maar soit)
Hoe relevant zijn die getallen. Het is een maat voor het vermogen om wegcontact te behouden dus denk ik dat een lage score betekent dat ge bij oneffen terrein veel grip verliest.
Assymetrie betekent assymetrische grip, bij oneffen wegdek maar ook bij remmen op biljartvlak wegdek. Ik vermoed dat heel de balans van de auto dan om zeep is.
Hoe hoog kunnen die scores zijn en bij welke autos? Bij mijn ouden bak draait het momenteel rond de 60%.
Het woord is aan u
Nu vraag ik me twee dingen af (ik heb wel een gedacht maar soit)
Hoe relevant zijn die getallen. Het is een maat voor het vermogen om wegcontact te behouden dus denk ik dat een lage score betekent dat ge bij oneffen terrein veel grip verliest.
Assymetrie betekent assymetrische grip, bij oneffen wegdek maar ook bij remmen op biljartvlak wegdek. Ik vermoed dat heel de balans van de auto dan om zeep is.
Hoe hoog kunnen die scores zijn en bij welke autos? Bij mijn ouden bak draait het momenteel rond de 60%.
Het woord is aan u

Comment