Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra-H: P0234 - Boost Pressure High Pressure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel Astra-H: P0234 - Boost Pressure High Pressure

    Hallo,

    Type wagen: Opel Astra H Ecotec Enjoy cdti 1.7
    Motor type: Z17DTR (volgens gelijkvormigheidsattest), Z17DTJ (volgens OP-COM)

    Gisteren deed ik voor het eerst een iets langere afstand met mijn tweedehandswagen. Na ongeveer 40 km autostrade (stabiel 120 km/h, met cruise control), ging dit lichtje branden:
    070320106485.jpg

    Verder merkte ik niks, behalve dat de auto minder vermogen had bij hoge toeren. Dit laatste is, vermoed ik, omdat de auto in noodprogramma gaat (zoals staat vermeld in de manual).
    Later die dag (na een eind geparkeerd te staan), was het lichtje weer weg, maar kwam terug opnieuw na enkele km's op de autostrade. Het lichtje (en het noodprogramma) verdwijnt na de motor te herstarten bij stilstand.

    Dankzij een vriend met een OP-COM interface kon ik deze informatie verzamelen:

    Total number of fault codes: 1
    P0234 - Boost Pressure High Pressure

    We deden ook enkele metingen tijdens het rijden (wanneer het lichtje uit was), totdat het lichtje terug verschijnt: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...20data_an.xlsx

    Interessant is waarschijnlijk deze grafiek:


    Het recorden (en dus ook de grafiek) stopten we enkele seconden nadat het lichtje opnieuw ging branden. Ik zie vooral dat de Boost Pressure Command (V) steeds de Boost Pressure volgt (of omgekeerd), maar dat ze vlak voor, of op het moment dat het lichtje gaat branden de andere richting opgaan. Ook zakt de Pulse Ratio Boost Pressure Solenoid Valve naar 10.

    Ik weet nu niet of dit de oorzaak is van het probleem, of puur het gevolg van het in noodprogramma gaan, en dus een gevolg is van het probleem.

    We hebben de Boost Pressure Sensor al eens gekuist, maar vlak erna, na enkele km's autostrade, was het lichtje er terug...


    Volgende week zaterdag heb ik een weekendje geboekt naar Duitsland en heb ik dus echt wel de auto nodig. Het komt dus op een slecht moment...

    Enige ideeën? Enige nuttige informatie die nog kan verzameld worden met de OP-COM?

    P.S.: Zelf ken ik bitter weinig van auto's. Alle verzamelde informatie is er dankzij een vriend die beter op de hoogte is

    Groeten,
    Lander
    Last edited by ; 18/02/2014, 15:13.

  • #2
    hoor je ook een blazend geluid van ergens komen?
    Die foutcode kan vanalles zijn.
    Boost sensor van de turbo. Maar die heb je al proper gemaakt.
    Kan een gescheurde slang zijn tussen inlaat en turbo.

    Belangrijkste bij die foutcode is om te weten of het positive of negative deviation is. Staat normaal erbij vermeld. Normaal is de boost pressure high door een negative deviation. En dan is het meestal een gescheurde inlaat of rubberen slang.

    Als je echt geen geblaas hoort is het de vacuum solenoid aan de achterkant 9/10.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      hoor je ook een blazend geluid van ergens komen?
      Die foutcode kan vanalles zijn.
      Boost sensor van de turbo. Maar die heb je al proper gemaakt.
      Kan een gescheurde slang zijn tussen inlaat en turbo.

      Belangrijkste bij die foutcode is om te weten of het positive of negative deviation is. Staat normaal erbij vermeld. Normaal is de boost pressure high door een negative deviation. En dan is het meestal een gescheurde inlaat of rubberen slang.

      Als je echt geen geblaas hoort is het de vacuum solenoid aan de achterkant 9/10.
      Die foutcode komt veel voor bij de astra

      Comment


      • #4
        Heb hem binnen gedaan bij de garage. Diagnose: turbo kapot -> Turbo vervangen

        Zou het echt nodig zijn de volledige turbo te vervangen?
        Enig idee wat dit zou gaan kosten?

        Comment


        • #5
          Turbo vervangen, probleem niet opgelost

          Comment

          Working...
          X