Ik hebt een 2de hands wagen gekocht :
een automaat lancia kappa 120 000 KM.
in tielt West vlaamnderen van een autodealer citroén.
ik rij er altijd rustig mee rond.
hebt deze wagen bijna een jaar.
Als ik op de autosnelweg wil rijden rij ik nooit meer dan 100 KM per uur. normaal gezien moet de wagen automatisch van versnelling veranderen, als hij zin heeft veranderd hij automatisch in hoogste versnelling.
het duurd 15 miuten eer hij hij wil schakelen naar 5 de versnelling.
ok. als de motor warm is gelopen schakeld hij over naar 5 de versnelling.
wel vreemd......als ik na 20 minuten tegen 100 KM per uur aan het rijden ben schakeld hij plots opnieuw in 4de versnelling. de toeren slaan hoog en moet gas verminderen. na enige tijd ga hij weer in 5de versnelling.
Soms krijg ik dan tijdend het rijden een paar kleine spatjes ollie op mijn raam. ik kijk de motor na en zie dat de motor onder de olie zit.
niet echt ollie verlies. maar wel echt plakkend vochtig ollieverlies.
als ik in het centrum aan het rijden ben en sta stil voor een rood licht zie ik soms een kleine witte rook uit de motorkap komen.
niet veel maar wel irritant. waarschijlijk door dat ollieverlies op de motorblock. dan ruikt het tot in de wagen naar verbrand rubber of zo iets.
ik hebt het koelsysteem nagezien en alles is perfect.
geen schuim, geen bubbels, geen witte rook uit de uitlaat.
geen bubbels aan de oliepijl.
wat zou het kunnen zijn ?
ik dacht dat de de joint dat vesleten is van de olliemotor.
in die back waar je ollie moet indien, is afgedicht met een joint.
er sijpelt ollie uit. de bougies zijn nat van de ollie.
een automaat lancia kappa 120 000 KM.
in tielt West vlaamnderen van een autodealer citroén.
ik rij er altijd rustig mee rond.
hebt deze wagen bijna een jaar.
Als ik op de autosnelweg wil rijden rij ik nooit meer dan 100 KM per uur. normaal gezien moet de wagen automatisch van versnelling veranderen, als hij zin heeft veranderd hij automatisch in hoogste versnelling.
het duurd 15 miuten eer hij hij wil schakelen naar 5 de versnelling.
ok. als de motor warm is gelopen schakeld hij over naar 5 de versnelling.
wel vreemd......als ik na 20 minuten tegen 100 KM per uur aan het rijden ben schakeld hij plots opnieuw in 4de versnelling. de toeren slaan hoog en moet gas verminderen. na enige tijd ga hij weer in 5de versnelling.
Soms krijg ik dan tijdend het rijden een paar kleine spatjes ollie op mijn raam. ik kijk de motor na en zie dat de motor onder de olie zit.
niet echt ollie verlies. maar wel echt plakkend vochtig ollieverlies.
als ik in het centrum aan het rijden ben en sta stil voor een rood licht zie ik soms een kleine witte rook uit de motorkap komen.
niet veel maar wel irritant. waarschijlijk door dat ollieverlies op de motorblock. dan ruikt het tot in de wagen naar verbrand rubber of zo iets.
ik hebt het koelsysteem nagezien en alles is perfect.
geen schuim, geen bubbels, geen witte rook uit de uitlaat.
geen bubbels aan de oliepijl.
ik dacht dat de de joint dat vesleten is van de olliemotor.
in die back waar je ollie moet indien, is afgedicht met een joint.
er sijpelt ollie uit. de bougies zijn nat van de ollie.
Comment