Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Deur gaat niet open

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Deur gaat niet open

Hallo allemaal,

sinds kort slaapt onze Mondeo van 14 jaar oud alle dagen buiten omdat er een nieuwe auto gekocht is. Maar vanaf de temperatuur zakt onder 0 weigert het portier van de bestuurder te openen 's morgens. Ik heb alle zichtbare delen al eens nagekeken en licht ingevet omdat ik dacht dat dit ergens schuurde maar het probleem blijft zich stellen.

Heeft er iemand enig idee wat ik er zou aan kunnen doen? Waarschijnlijk zal ik de bekleding van het portier moeten halen om het systeem binnenin te bekijken? Of kan dit iets te maken hebben met de hevige condensvorming binnenin de wagen?

Mvg,

Mathias

zet die eens met de klemmende deur richting zon
    www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      zet die eens met de klemmende deur richting zon
      Die staat zo, maar wanneer er 's morgens mee vertrokken moet worden is het nog donker.

Comment

Is het plakken dat de deur doet of is het het slot dat niet mee wilt?
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
          Is het plakken dat de deur doet of is het het slot dat niet mee wilt?
          Weet het niet, zelf nog niet geprobeerd want is mijn ma haar auto. Maar ik denk dat het het slot is, want dat leid ik af uit wat mijn pa vertelt.

Comment

Misschien een stomme vraag, maar gaat de deur dan nog open via de hendel aan de binnenkant?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door f.v Bekijk Berichten
              Misschien een stomme vraag, maar gaat de deur dan nog open via de hendel aan de binnenkant?
              Als het niet koud is gaat die open zoals het hoort ja Enkel wanneer het koud is gaat dit niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk Berichten
                Als het niet koud is gaat die open zoals het hoort ja Enkel wanneer het koud is gaat dit niet.
                Volgens mij bedoelt f.v. dat je moet proberen de deur langs binnen te openen als het koud is (dus instappen via passagierszijde en dan via hendel aan binnenkant bestuurderszijde openen).

Het niet kunnen openen van de deur kan uiteraard veel oorzaken hebben; mits een beetje onderzoek logisch nadenken zou je de oorzaak toch moeten kunnen achterhalen:
                - blijft het portier misschien op slot (centrale vergrendeling)? Kan je misschien zien of testen via hendel binnenzijde
                - als de deur van het slot is, kan je de klink dan bewegen zoals het hoort, of blokkeert die / wat met de hendel binnen
                - als de klink gewoon beweegt, hoor je dan het sluitingsmechanisme open gaan of niet
                - als de deur uiteindelijk wel open gaat, is dat dan moeizamer dan wanneer het warm is, of niet
                - ...
                Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                  Volgens mij bedoelt f.v. dat je moet proberen de deur langs binnen te openen als het koud is (dus instappen via passagierszijde en dan via hendel aan binnenkant bestuurderszijde openen).

Het niet kunnen openen van de deur kan uiteraard veel oorzaken hebben; mits een beetje onderzoek logisch nadenken zou je de oorzaak toch moeten kunnen achterhalen:
                  - blijft het portier misschien op slot (centrale vergrendeling)? Kan je misschien zien of testen via hendel binnenzijde
                  - als de deur van het slot is, kan je de klink dan bewegen zoals het hoort, of blokkeert die / wat met de hendel binnen
                  - als de klink gewoon beweegt, hoor je dan het sluitingsmechanisme open gaan of niet
                  - als de deur uiteindelijk wel open gaat, is dat dan moeizamer dan wanneer het warm is, of niet
                  - ...
                  Nee, ze gaat niet open langs binnen. Mijn antwoord was niet 100% duidelijk. De deur gaat niet open als het koud is. Niet van binnen niet van buiten. Aangezien ik zelf het probleem nog niet gehad heb weet ik het niet. Mijn ouders spraken van: "Alle deuren gaan open behalve de bestuurder, en ook van binnenin kregen we ze niet open."

Dus op slot denk ik niet, hendel beweegt wel denk ik. Dus ik dacht ook sluitingsmechanisme, maar daarvoor moet ik de bekleding eens verwijderen. En moeizamer open gaan dat weet ik niet, wel voelt de bestuurdersklink anders dan alle andere. Maar dit is waarschijnlijk doordat die ook veel meer gebruikt wordt.

Zou beter eerst eens gaan voelen inderdaad als die vast staat, maar ik heb het zelf nog nooit voor gehad.

Comment

belangrijk is om te weten of het slot blokkeerd, of de deur blokkeerd.
                    heeft die ooit een ongeluk gehad en staat die deurs 'anders' in de opening (meer ruimte voorkant of anderkant ofzo), dan kan het zijn dat het plaatwerk wat krimpt en voor deze problemen zorgt. afstellen van het slot kan helpen.

als het slot wel werkt, kan het zijn dat de rubbers vastvriezen op de deur. rubber inwrijven kan dit voorkomen. je hebt dan het effect dat je aan de deurklink trekt, het slot opent maar de deur zelf volledig vastzit in de auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                      belangrijk is om te weten of het slot blokkeerd, of de deur blokkeerd.
                      heeft die ooit een ongeluk gehad en staat die deurs 'anders' in de opening (meer ruimte voorkant of anderkant ofzo), dan kan het zijn dat het plaatwerk wat krimpt en voor deze problemen zorgt. afstellen van het slot kan helpen.

als het slot wel werkt, kan het zijn dat de rubbers vastvriezen op de deur. rubber inwrijven kan dit voorkomen. je hebt dan het effect dat je aan de deurklink trekt, het slot opent maar de deur zelf volledig vastzit in de auto.
                      Geen accident, en het is het slot dat blokkeert. Maar zal voor de zekerheid de rubbers eens inwrijven ook. Mijn pa zei gisteren nogmaals hetvolgende: "De klink werkt perfect, maar het is alsof er een blokje in de deur vast blijft zitten." Dus ik denk dat het effectief het mechanisme binnenin zal zijn dat ergens vastloopt.

Comment

naar alle waarschijnlijkheid is het mechanisme nat geworden en heeft de eerste vrieskoude het vastgezet. Dat het daarna terug normaal werkt, bevestigd mijn vermoeden nog meer.
                        Wat je nu eerst moet doen is (en heb je al gedaan) de zichbare beweegbare gedeeltes goed moet een waterwerende spray inspuiten (genre WD40). Als alle vocht weg is, kan je daarna alles eens goed doorsmeren met de normale vetten welke gebruikt worden voor sloten en deurmechanismen.
                        Ook zeker eens kijken of de raamrubber niet beschadigd is. Het is normaal dat er water tussen de raamrubber en de raam loopt tot in de deur. Als die rubber echter versleten is, loopt er overvloedig water in wat dan ook over het slotmechanisme loopt wat dan te nat wordt en bij koud weer vastvriest. Dan kan je in 1 beweging de onderste afwateringsgaatjes eens nakijken in de deur en zien of die niet teveel verstopt zijn zodat doen wat ze moeten doen.
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          naar alle waarschijnlijkheid is het mechanisme nat geworden en heeft de eerste vrieskoude het vastgezet. Dat het daarna terug normaal werkt, bevestigd mijn vermoeden nog meer.
                          Wat je nu eerst moet doen is (en heb je al gedaan) de zichbare beweegbare gedeeltes goed moet een waterwerende spray inspuiten (genre WD40). Als alle vocht weg is, kan je daarna alles eens goed doorsmeren met de normale vetten welke gebruikt worden voor sloten en deurmechanismen.
                          Ook zeker eens kijken of de raamrubber niet beschadigd is. Het is normaal dat er water tussen de raamrubber en de raam loopt tot in de deur. Als die rubber echter versleten is, loopt er overvloedig water in wat dan ook over het slotmechanisme loopt wat dan te nat wordt en bij koud weer vastvriest. Dan kan je in 1 beweging de onderste afwateringsgaatjes eens nakijken in de deur en zien of die niet teveel verstopt zijn zodat doen wat ze moeten doen.
                          Zal dat eens proberen straks of morgen als ik tijd heb. Allemaal al bedankt voor de hulp/suggesties

Comment

Mijn 5° deur heeft ook die kuur.Als 't vriest gaat de klep niet los.
                            Doch als ik met de sleutel extra mechanisch ontgrendel dan gaat de klep wel open.
                            Met de afstandsbediening of knopje binnen is het enkel maar open/toe/open/toe enz .Je kan niet 2 maal achter elkaar ontgrendelen.Het defecte slot is te traag denk ik .
                            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                            X