Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Display scherm bijna onleesbaar,seat ibiza

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Display scherm bijna onleesbaar,seat ibiza

Hoi,mijn scherm van mijn ibiza heeft geen volledige letters en cijfers weer,er ontbreken een paar pixels? Is dit scherm gesneuveld of zou dat een zekering ofzo zijn?

[IMG][/IMG]
    Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

ik vrees dat dit een zn. pixel-failure is, en dat dit enkel op te lossen is met een nieuw display
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

3 mogelijkheden:
      -scherm kapot (pixels) waarschijnlijk door het steeds opwarmen als de zon er altijd op zit: vervangen
      -stuurprint kapot van het scherm: vervangen
      -contact tussen scherm en printplaat komt los (gelijmt, rubber strip, gesoldeerd....). dit kan je testen door rond het scherm (niet op het glas) eens te beginnen drukken en zien of er dan pixels weer aangaan.
      indien zo de boel er eens uithalen en opnieuw aandrukken of iets klemmend tussensteken.

dit is zo een gelijmde strip. als de dus loskomen of water erbij, dan krijg je allerhande rare problemen

in zo een situatie kan je die eens goed aandrukken. eventueel met haardroger opwarmen en aandrukken. dan steek je daar een stuk karton of dergelijke tussen voor je alles terug dichtschroeft. die karton moet dan die strip gemonteerd blijvend aandrukken (wordt vaak gedaan bij TV's, laptopschermen...)

dit gaan problemen zijn die in de toekomst meer en meer gaan terugkomen. electronica kan niet tegen 3 dingen:
      -veel trillingen (auto al niet goed)
      -veel temperatuurverschillen (auto niet goed)
      -vocht/condensatie (auto niet goed)

Comment

Mijn vriendin had hetzelfde met haar Ibiza, na verloop van tijd begon de radio zelf ook uit te vallen...

Comment

Working...
        X