Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Golf V GTI - Side skirts demonteren en hermonteren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Golf V GTI - Side skirts demonteren en hermonteren

Ik speel al enige tijd met het idee om de side skirts van mijn Golf V gti eens te verwijderen. Dit om de staat van de carrosserie eens nader te bekijken. Na enig zoekwerk heb ik geleerd dat de side skirt op een Golf V vastgehouden worden door enkele vijzen onderaan de wagen + een dubbelzijde tape of lijm (dit laatste is afhankelijk van het bouwjaar).

Ik vroeg me af of er iemand al geprobeerd heeft om de skirts te demonteren en hoe vlot dit gaat. Het zou zonde zijn dat ik de lak achter de skirts beschadig terwijl ik demonteer.

Voor het monteren achteraf zou ik dubbelzijde 3m automotive tape gebruiken. Iemand goede tips omtrent deze tapes? Of gebruik ik beter een lijm? De mogelijkheid bestaat dat ik in de toekomst de skirts nogmaals demonteer, en ook dan wil ik de lak liever niet beschadigen.

Verder heb ik geleerd dat het gedeelte van de carosserie dat achter de skirts zit, volledig meegespoten is. Volgens sommigen zou de kans op roest hier nihil zijn. Ikzelf heb daar mijn twijfels bij: bij regen of wassen van de wagen komt er toch altijd wat water achter de skirts terecht en droogt daar (hopelijk) na enige tijd op?

Zitten deze ook niet ergens in clips? Terug lijmen -> http://www.novatio.com/nl/product/auto-bond
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Je kan eventueel eerst ook een inspectie doen met een endoscopische camera.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Comment

Als het enkel maar om te kijken is, laat ze dan hangen! je zal meer schade doen dan goed. Om ze terug te plaatsen zal 3M gevaarlijk zijn, en als je ruitenlijm gaat gebruiken dan krijg je ze zeker niet meer los zonder schade...

Demonteer je dan je bumpers en alle bodemplaten, wielschalen, deurpanelen en kofferpaneel?

Comment

Bedankt voor de reacties.

Na die skirts nog eens bekeken te hebben, heb ik beslist om ze te laten hangen. Zal meer kwaad dan goed doen om die dingen er af te halen. Ze hangen bovendien muurvast dus ben ik benauwd om de lak te beschadigen.

Comment

Working...
            X