Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scheur(tje) in velg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Scheur(tje) in velg

Onlangs stond mijn band linksvoor lek, bij het afnemen van mijn wiel ontdekte ik dat het niet over een lekke band ging maar om een scheur in mijn velg.
    Iemand een idee waar ik dit best kan laten herstellen en of dit wel deftig kan hersteld worden ?
    Eventueel omgeving Vlaams-Brabant ?

Best een nieuwe velg kopen.
    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Kan ook perfect gelast worden hoor. Best even in je omgeving ergend zoeken naar een goede TIG lasser, die last dit zonder problemen. Enkel goed kijken als je de las aan de binnenkant vlak slijpt dat je geen put of bult overhoud, anders kan je band gaan lekken.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Comment

Ik zou een nieuwe velg kopen.
        Je hoort heel veel dat herstelde velgen opnieuw scheuren.

Comment

Inderdaad best een nieuwe velg .

Comment

Kan inderdaad gelast worden maar zoals reeds gezegd is er veel kans dat de velg elders gaat barsten. Beter een nieuwe kopen dus.

Is het een replicavelg?

Comment

Indien goed gedaan levert dot geen problemen op hoor. Op de rallwagen doen we eit ook, nog nooit is de las gebarsten en daar zien de velgen toch heel wat meer af.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Comment

Is originele volvo velg.
                Kost al rap 4/500 euro, dus een nieuwe komt er niet.
                'T zal laten herstellen zijn of hier zo blijven liggen.

Comment

Als ze dat zien op de keuring word hij afgekeurd .

Comment

Inderdaad... via ebay een andere velg op de kop tikken. Als je hem toch zou laten maken, eventueel eens contact opnemen met Alu velg repair
                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

pro lasser zoeken om velgen te lassen.
                      als je een alu velg plaatselijk last, wordt dat gedeelte te hard, komen er spanningen op en scheurt het vlak naast de las terug.
                      de velg moet eigenlijk compleet opgewarmd worden, lassen en dan geleidelijk afkoelen zodat er geen spanningen in blijven.

er zijn genoeg bedrijven, gewoon ff googlen. je moet misschien wel een eindje rijden ervoor.

Comment

Ik vraag me af of dit niet onder garantie valt eigenlijk? Lijkt me toch abnormaal dat een velg scheurt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                          Ik vraag me af of dit niet onder garantie valt eigenlijk? Lijkt me toch abnormaal dat een velg scheurt.
                          Tja, hoe komt zoiets...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                            Tja, hoe komt zoiets...
                            Dat is net mijn punt.

Als je ergens overheen vliegt is je velg gewoon krom.
                            Maar scheuren? Misschien eens info vragen bij je dealer? Je weet nooit.

Comment

Vergeet het maar dat je hierop garantie zou krijgen. In veel contracten staat zelfs expliciet dat velgen uitgesloten zijn van garantie.

Comment

Koop gewoon een andere (occasie) velg. Veruit het minste risico.....

Comment

Zoals ik al aanhaalde, ik geef geen 500 euro voor één velg. In 2 de hands amper te vinden. Laat staan iemand die één velg verkoopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BenEN Bekijk Berichten
                                    Zoals ik al aanhaalde, ik geef geen 500 euro voor één velg. In 2 de hands amper te vinden. Laat staan iemand die één velg verkoopt.
                                    Zoek een occasie set velgen dan best .

Comment

Working...
                                    X