Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto wordt niet warm,radiator afdekken ,boven of onderaan?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto wordt niet warm,radiator afdekken ,boven of onderaan?

Audi C4 25 tdi,ik heb er zonet een nwe thermostaat ingezet.Temp geraakt niet hoger dan 75°.Zoals de vorige is dit verloren werk.
    De schroef is een visco en zit bovenaan de radiator.
    Ik heb een plaat gemaakt om de helft van de radiator af te dekken vooraan.
    Vraag ​;plaats ik de plaat onderaan of bovenaan de radiator ?
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Radiator afdoppen is geen oplossing voor uw probleem maar een lapmiddel.
    Worden de 2 slangen v/d radiator warm ?
    Is het probleem niet elektrisch? dat je denkt dat hij niet warm genoeg wordt?
    Heb je binnenin goede verwarming?
    Goed ontlucht na plaatsen nieuwe thermostaat?
    Probleem ineens gekomen of stilletjes aan?

Comment

Wie weet is de temperatuursensor gewoon stuk..

Comment

Die darm achter thermostaat wordt niet warm,ook niet na een 7 km rit.
        Verdacht is wel die zwartachtige kleur bovenaan in het expansievat.Hij geeft graag gas op de autobahn.Wellicht er een zwart kruisje achter zetten.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
          Die darm achter thermostaat wordt niet warm,ook niet na een 7 km rit.
          Verdacht is wel die zwartachtige kleur bovenaan in het expansievat.Hij geeft graag gas op de autobahn.Wellicht er een zwart kruisje achter zetten.
          Je moet rit gaan doen +/- 10km en dan voelen MAAR als je een visco hebt (zoals in uw geval) gaat die steeds draaien en koelen en dan ga je dit moeilijker voelen.
          Als je goede verwarmijng hebt denk ik dat uw T° conntact defect is (of uw meter in dashboard)

Koelvloeistof die zwart ziet zal waarschijnlijk komen van de warmtewisselaar (waar uw oliefilter op zit) zijn die lekt >> olie in water.
          Best herstellen en koelsysteem goed reinigen met product want anders gaan al uw koelslangen stuk door de olie.

Comment

Hallo Wielscheel, Ik denk dat er meer dient nagezien te worden dan enkel de thermostaat. Een beetje uitleg: Zoals al aangehaald werd wordt de motor warm? Het feit dat de radiatorslangen niet opwarmen wijst op het niet ( te weinig)opwarmen van de motor. Pas als de motortemperatuur boven de openingstemperatuur van de thermostaat gaat worden de waterdarmen van de koelradiator warm ( te beginnen met de bovenste waterdarm). Komt de motortemperatuur niet hoog genoeg dan moet naar een andere oorzaak gezocht worden. Een Common rail diesel warmt al heel moeilijk op door de geringere warmteverliezen van de motor. Hiervoor wordt bij deze types motoren een verwarmingselement in het koelcircuit geplaatst om de motor sneller op bedrijfstemperatuur te krijgen. Deze verwarming werkt enkel onder een bepaalde koelvloeistoftemperatuur en schakelt uit vanaf een bepaalde bereikte temperatuur. In de wintermaanden is dit onontbeerlijk om de motor op tempratuur te krijgen en sneller verwarming te hebben in de wagen. Bij andere types van wagens gebruikt men een elektrisch element om de binnentemperatuur te verwarmen als het kouder wordt.... De beste manier om de werking van het systeem te controleren is met koude motor beginnen. (hou er rekening mee dat door de trage opwarming van een commonrail motor de controle een tijdje in beslag neemt). Zet de ventilator van de verwarming in het interieur uit! ( die koelt de motor af) Laat de wagen draaien en voel regelmatig aan de motor of die opwarmt. (voor de thermostaat! dus niet aan de waterdarm van de radiator). Je kan ook de darmpjes van het koelcircuit die naar de verwarmingsradiator in het interieur gaan gebruiken om de stijging van de temperatuur te controleren. Als alles normaal werkt moet je snel een verschil in temperatuur voelen. Zodra de motor warm begint te worden ga je de waterdarmen van de radiator gaan controleren. Deze moeten koud blijven zolang de motor de openingstemperatuur van de thermostaat niet bereikt heeft. (een minimale temperatuur kan normaal zijn als de thermostaat van een onluchtingsgaatje is voorzien. Warmen de darmen van de koelradiator toch op dan schort er iets met de thermostaat en komt de motor rijdend nooit warm omdat die continue gekoeld wordt. Mocht je nog vragen hebben laat je het maar horen.

Comment

De huidige direct ingespoten diesels hebben een AC die de cabine mee opwarmt vanaf de koudstart,ook evtl nog een elektrische fan.
              Mijn chauffage stond op stand 1 en op warmste stand om te ontluchten.Na een kwartiertje stationair draaien ben ik maar een ritje gaan maken.Ik had wel warme lucht binnen.Het streepje van temp meter geraakt niet verder dan het streepje voor dat van 90°.
              Het domste vind ik de thermostaat in de onderste radiatordarm.De bovenste wordt dan warm samen met de radiator.Met dit kouw weer en tegen 50-70 kmh zal de kachel de motor al voldoende koelen.Er zit geen recirc op zodat hij steeds buitenlucht binnenpakt.

Comment

olie bij het water vreet de ring van de thermostaat aan waardoor deze niet mooi meer afsluit....die auto heeft nood aan een professionele diagnose denk ik
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                  olie bij het water vreet de ring van de thermostaat aan waardoor deze niet mooi meer afsluit....die auto heeft nood aan een professionele diagnose denk ik
                  Zo snel gaat die rubber v/d thermostaat nu ook niet omzeep zijn hoor. Is trouwens een nieuwe

Comment

Als je dagelijks met dezelfde auto rijdt dan ken je hem(ik bruikleen hem enkel).Zijn kuren en hoe snel hij opwarmt in de winter.Tegen het bibberen zou je de auto wat stationair kunnen laten draaien.
                    Maar vroeger was het de gewoonte om iets voor de radiator te plaatsen.Motor werd dan vlugger warm en chauffette gaf dan goed warmte.
                    Dat olielaagje bovenaan het expantievat is wel op te volgen denk ik,een O-ring die versleten is wellicht aan warmtewisselaar.
                    Op het Audi-forum ,nl zitten enkel maar benzine- of gas rijders.1 Enkel Audi diesel TDI forum zit in Duitsland.Als Belg geraak je daar niet binnen.
                    Last edited by wielscheel; 29/11/2013, 10:37.

Comment

Working...
                    X