Mededeling

Collapse
No announcement yet.

velgen spuiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• velgen spuiten

Ik heb een goedkoop setje velgen gekocht. Tijd heb ik wel, groot budget niet. Iemand tips om zelf een setje velgen te spuiten? Welk kleur van zilver zijn Mercedes velgen?

Ik dacht aan schuren en/of zandstralen, dan primer en dan verf. Bij mijn weten is er geen glanslak op velgen? Ook dacht ik om de lak met een 2K spuitbus te proberen. Moet je het tweecomponentsysteem activeren, en binnen de 24u de bus opgebruiken. Zou veel resistenter zijn.
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Is het mogelijk om vernis in 2K te spuiten bovenop 1K grondverf en kleurverf?
    2K kost veel geld. Bij mijn weten is de buitenlaag de belangrijkste en moet die het sterkste zijn?

Comment

Er zijn heel wat filmpjes te vinden op het internet over velgen spuiten enz...

2K lak is al een goed gedacht, anders springt de lak er toch meteen af ( 1K lak , gewone spuitbus dus )

Voor zover ik weet is een velg ook gespoten zoals een auto(lak) : kleur en daarover blanke lak .

Zandstralen : kost toch ook wel wat of ken je iemand ?
      Schuren : mogelijk het goedkoopst maar geraak je dan in alle hoekjes om een mooi egaal beeld te krijgen ?

Er bestaan tegenwoordig ook al spuitbussen van plastidip waar je een metaalkleur-effect mee kan spuiten (zilverkleurig dacht ik ) ........is mogelijk de goedkoopste oplossing maar mogelijk ook snel ook er terug af ....

Comment

Zandstralen is het makkelijkst, maar duurder dan schuren. (denk dat deze velgen mss nog te doen zijn om gewoon te schuren)

Dan primer, dit mooi schuren met water met 400, 800 en 1000 (tot er geen appelsienhuid/oneffenheden meer zijn), dan lak erover.

E30SHOP.be
        - Alles voor uw BMW E30.
        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Kan je een foto van de velgen plaatsen ?

Comment

foto zal ik morgen doen. 2 velgen zijn goed en van 2 andere springt de lak er van. slecht gedaan, waarschijnlijk zonder primer.
            materiaal om te zandstralen heb ik, maar een compressor moet ik wel ergens lenen.

ik wist niet dat velgen ook blanke lak hadden, bedankt voor de tip...
            Last edited by Teus; 08/11/2013, 20:42.

Comment

grondlak is 2K, kleurlak mits met vernis erover gespoten is 1K, zonder vernis is die 2K (want eindlaag), en vernis is 2K

zandstralen is het beste, maar ge moet goed nazien met welke grit ze spuiten. Te groot dan hebt ge allemaal putjes in de velgen en moet ge 2K grondlak spuiten zonder verdunner (en moet ge dus ook meer de grondlak opschuren want die spuit groffer). De fijnere grit werkt beter af, maar dan heeft de straler meer werk omdat het langer duurt eer de lak eraf is. Die met de goedkoopste prijs qua stralen is dat niet persé voor u achteraf.
              www.peugeotforum.be

Comment

Velgherstelling door http://www.smartrepairservice.be Heb een week of twee geleden de velgen van een Golf Cabrio herspoten. Zijn terug als nieuw. Klant heel tevreden over het resultaat. Let wel op bij het spuiten dat je geen lopers krijgt in de verf want dan ben je terug bij af en kan je opnieuw beginnen schuren. Dit ware zonde van de tijd en de producten.

Comment

Heb kapke in m'n velg van ongeveer 5 cm, niks op de spaken, enkel op de rand, prijs om te maken= 180 euro! Heb'k bijna nieuwe velg voor

Comment

Voor 1 velg? waar is dat dan, dikke afzetter. Prijs ligt meestal rond 60-80euro.
                    Last edited by IbifaHo; 24/11/2013, 19:16.
                    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

ik heb mijn velgen altijd gewoon met metaallak gedaan.

bij de capri destijds spuitbussen gehaald, (grondlak, kleurlak en vernis). vernis is knap lastig te spuiten. ofwel is de laag te dun en heb je zo spray effect, ofwel ligt die te dik en krijg je lopers...
                      bij de fiesta heb ik de velgen gewoon met witte radiatorverf gespoten uit de gamma en dan binnen voor de kachel laten drogen (was winter). na 3jaar nog steeds goed, alleen wat zwarter van de remstof.

de velgen van de golf zijn ook met santijnglans zwarte metaalverf gedaan , ook gewoon uit de doe-het-zelf zaak bij de metaalverven(8€ voor 0,5l). zonder vernis erop, ik wil immers die satijnglans houden. die diene altijd voor de winter met winterbanden op. 3winters later nog steeds goed. bijwerken valt ook goed mee, gewoon met spuitbus mat zwart erover. had in het begin gewoon de grijze lak mat geschuurd, niet gestraald. dit mat zwarte zorgt ervoor dat je ze ook niet hoeft te reinigen voor de looks ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                        Voor 1 velg? waar is dat dan, dikke afzetter. Prijs ligt meestal rond 60-80euro.
                        Bij den Opel zelf, 't is een nogal moeilijke kleur om zonder kleurverschil te spuiten..
                        En ja, mijn vorige zwarte velg had een nog kleiner kapke en dan wast 100 euro, nu al 180..

Comment

Wtff. Kleur laten uitlezen, en dan ergens anders latn spuiten
                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Voor die prijs doe ik twee velgen met stoeprandschade! De randen worden met een speciaal daarvoor ontwikkelde gel hersteld.

Comment

Interessant topic, ik ben van zin om mijn zwarte stalen velgen een aluminium kleurke te geven.
                              Ben er alleen nog niet uit hoe ik het ga doen.
                              Gewone lak, plasti dip, of ergens laten spuiten.

Eerst ook nog gedacht om ze in de koetswerkkleur van de auto te laten spuiten, maar dat zou wat overdreven zijn denk ik.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Stalen velgen.

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Interessant topic, ik ben van zin om mijn zwarte stalen velgen een aluminium kleurke te geven.
                                Ben er alleen nog niet uit hoe ik het ga doen.
                                Gewone lak, plasti dip, of ergens laten spuiten.

Eerst ook nog gedacht om ze in de koetswerkkleur van de auto te laten spuiten, maar dat zou wat overdreven zijn denk ik.
                                Hallo Knight-Rider, Een stalen velg of een Alu velg maakt niet uit. Ik heb zeer kwalitatieve resultaten met twee lagen systeem, Kleur met een 2K vernislaag er op. Dit heeft een sterk oppervlak en blijf glanzen.

Comment

@ PSR

Linksboven zie je de schade, dus jij zou dat voor hoeveel doen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSR Service Bekijk Berichten
                                    Hallo Knight-Rider, Een stalen velg of een Alu velg maakt niet uit. Ik heb zeer kwalitatieve resultaten met twee lagen systeem, Kleur met een 2K vernislaag er op. Dit heeft een sterk oppervlak en blijf glanzen.
                                    En wat zou dat dan kosten? gaat om 16 inch stalen velgen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSR Service Bekijk Berichten
                                      Voor die prijs doe ik twee velgen met stoeprandschade! De randen worden met een speciaal daarvoor ontwikkelde gel hersteld.
                                      Interessant. Maar horen velgen niet gepoederlakt te worden dan om op iets langere termijn mooi te blijven?
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

poederlak sluit beter af, maar als daar één keer schade op komt moet je alles herdoen. bij lak kan je gewoon plaatselijk ook herspuiten of nieuw laagje erover doen

Comment

Working...
                                        X