Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lekke band, lucht ontsnapt aan de rand van de velg, kapotte bandwang?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lekke band, lucht ontsnapt aan de rand van de velg, kapotte bandwang?

Hallo,

Ik merkte gisterenavond dat mijn band iets platter stond en heb toen wat extra lucht bijgepompt en nu ik vanmorgen terug kwam van de winkel bleek deze bijna volledig plat te staan... Ik voelde het al toen ik terug op weg naar huis was dat er iets niet klopte vooraan (is band rechtsvoor) door het stuurgedrag.

Toen ik de band terug wou oppompen bleek er totaal niets van druk bij te komen, visueel zag je ook dat de lucht de band direct verliet.

Heb dan de velg met band af de wagen gehaald en toen ik dan wou oppompen merkte ik dat er lucht langs de rand van de velg ontsnapte, op meerdere plaatsen. Na 30sec pompen was dit voorbij en kwam er wel druk op de band zonder problemen.

Heb nu nog een uurtje gewacht en bandendruk is nog steeds ok.

Nu mijn vraag: Zijn dit de kenmerken van een kapotte zijwang van de band? Ik heb waarschijnlijk eventjes op een lekke band gereden en dit zal er niet veel goeds aan gedaan hebben vrees ik, was wel maar 1 km ofzo maar 100m is genoeg om de band te ruineren vermoed ik?

Of is dit doordat de band zowieso iets platter stond en er daardoor lucht kon ontsnappen langs de velgrand?

ps: het zijn geen runflats

Merci voor alle reacties!
    BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

heb ooit gehoord dat zoiets ook kan komen door vuil tussen de velgrand en de band.
    hoe realistisch die stelling is, geen idee!

Comment

Een goede bandencentrale smeert vloeibaar rubber aan de randen van de velg en probleem opgelost.

Comment

Nee, een goeie bandencentrale reinigt de zijkant van de velg voor er een band op te leggen. Dan heb je dat probleem niet, zal gewoon rubber zijn van de vorige band die er nog aan plakt. Bijgevolg dicht hij niet perfect meer. Band laten afduwen en velg reinigen, indien het een 'foutje' in de velg/band is, vloeibaar rubber aan smeren

Comment

band eraf, band reinigen (het randje), velg reinigen en dan weer terug monteren, oppompen en water opspuiten.
          al er nog blaasjes komen, moet die gelijmd worden (beschadigde bandrand of corrosie aan de velgrand).

door de lage bandendruk waarmee je hebt gereden, heeft de band van de velg gelost en komt er vuil enzo tussen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten

door de lage bandendruk waarmee je hebt gereden, heeft de band van de velg gelost en komt er vuil enzo tussen
            Dat was hetgene wat ik ook dacht, of tenminste hoopte dat het zou zijn! Bedankt voor alle input, ik ga de band laten nakijken bij de bandencentrale en als hij inorde is kunnen de zomervelgjes er nog even op totdat het wat kouder wordt en tijd voor de wintervelgjes is

grtjs jase
            BMW E91 318d Touring

Comment

heb dit ook voorgehad, was omdat de velg aan het oxideren tussen velg en band.
              evendjes band op eraf halen. en rand opschuren met een schuurpapiertje. ( bij een bandencentralen 1 minuutje werk als ze het op dat bandenmachien doen )

Comment

Waarom stond de band de eerste keer plat,een nagel ?
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

t is al genoeg om een band te hebben die gewoon op te lage druk kwam (heeeeel klein lek door oxidatie velgrand of via ventieltje). als je dan niet tijdig oppompt, komt er meer en meer vuil/water/stof tussen band en velgrand en wordt die alsmaar verder weggedrukt van de velgrand.
                  en dan opeens staat je band plat. je vind geen nagels of dergelijke, pompt op en alles lijkt weer goed. en na een week weer plat...

kan je niks anders doen dan band eraf trekken, alles opkuisen, weer opleggen en de watertest (immers door indringend vocht en lucht is die oxidatie van de velg VEEEEL verergerd waardoor die nu goed kan leggen). opschuren en iets bijlakken is de boodschap (gewoon schuren is niet voldoende, die velg oxideerd gewoon weer beetje bij beetje met de kans op toekomstige lekken). éénder welke metaallak met een borstel aanbrengen is voldoende (bv snel over de hele rand doen)

voor TS nu is het heel belangrijk met een bandenmeter de druk in de gaten te houden. als die vandaag op 2.5bar staat, en morgen 2.3 en dag erna 1.9, dan rijd je op dag 4-5 weer lek. en dat wil je niet tegen 120km/h voorhebben.
                  blijft die wel schoon 2.5bar, is het nog aangeraden ze elke week in het begin na te kijken, en nadien eventueel maandelijks
                  Last edited by ; 06/11/2013, 07:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                    Waarom stond de band de eerste keer plat,een nagel ?
                    geen idee waarom hij initieel plat stond, heb niets gevonden... Ondertussen sinds gisterenmiddag staat er nog steeds dezelfde druk op de band.
                    BMW E91 318d Touring

Comment

Working...
                    X